Mikä olis KAIKILLE kiva ratkaisu astiaston keräämisen kanssa/loukkaantuisitko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foortti harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Foortti harmaana

Vieras
Kerätään kaverin kanssa toisillemme astiastoja.

Kaveri saa Pentikin Vaniljaa AINA nimppareiks ja synttäreiks ja jouluna.
Syy tietty tähän on se, että saadaan AIKAISEKSI, ettei tuu ajatusta jos ostaa itelle, että en mä ny raaski jne ;) mutta kaverille on pakko ostaa.

Mä oo keränny Arabian violettia Illusiaa, mut helvata se poistui jo jokin aika sitten. =(
Huutiksestakaan sitä ei saa ja täten mun astiasto on siis kesken ja siksi jää.

Viimeksi sain lahjaksi muuta, kun mietitiin.

Kaveri kysyi taas, että mitä mä nyt haluan ja heitin, että jos mä alkaisin kerää jotain muuta astiastoa, mitä valmistettais.
Se ei ollu kovin innostunut asiasta.

Mut mä taas en tahtois sitä ja tätä jotain MUUTA vaan just astiastoa, koska sitte se idea menee. =(

Toisaalta ei oikeen OO mitään kivoja nyt!

Alkuperäinen kirjoittaja häääh;24333027:
ööh, miksi ei kaveri ollut innostunut? Sama se kai hälle mitä astiastoo ostaa. Säkin kuitenki ostat sille.
Arabian Lumi-sarja on kaunis.

No en tiedä.
Kait kun se mitä mulla jo on jäis käyttämättä/tyhjän päälle.

Mietin kyllä jos myis huutiksessa ja ostais OIKEASTI niillä rahoilla sitte sitä uutta astiastoa, niin saisin kaveria "kiinni".

Se kyllä ehdotti, että jos olis joku millä sitä vois PAIKATA, mutta ei tota oikeen voi, kun lautasiakin on epätasamäärä, että paikkais vaikka valkosella =(

Siis sun kaveriko ei ollu innostunu asiasta, et keräis sulle uutta astiastoa? Ei kai sen nyt koko astiastoa "Tarvi" kerätä. Sullahan olis sitten puolitoista astiastoa ja sun kaverilla yksi. Niinku kaverisi näkökulmasta ajateltuna.

En nyt tiedä minkälainen tuo illusia on, mut käviskö siihen kaveriksi jotain muuta sarjaa? Joku yksvärinen juttu?

Siis sun kaveriko ei ollu innostunu asiasta, et keräis sulle uutta astiastoa? Ei kai sen nyt koko astiastoa "Tarvi" kerätä. Sullahan olis sitten puolitoista astiastoa ja sun kaverilla yksi. Niinku kaverisi näkökulmasta ajateltuna.

En nyt tiedä minkälainen tuo illusia on, mut käviskö siihen kaveriksi jotain muuta sarjaa? Joku yksvärinen juttu?

Joo no ei tietenkään tarvi.
Vaan lopetetaan vaikka kun toisella on täysi sarja; 12 hengen ruoka-astiasto.

Mä just mietin, että miten mä juhlissa pöydässä istuville paikkaan yksivärisellä unikkokuvioista Illusiaa nätisti?

Jos lautasia on vaikka syviä 5, matalia 6, ja leipälautasia 3...

Joo no ei tietenkään tarvi.
Vaan lopetetaan vaikka kun toisella on täysi sarja; 12 hengen ruoka-astiasto.

Mä just mietin, että miten mä juhlissa pöydässä istuville paikkaan yksivärisellä unikkokuvioista Illusiaa nätisti?

Jos lautasia on vaikka syviä 5, matalia 6, ja leipälautasia 3...

Tuo on kyllä aika paha..

Sanoitko sille sinun kaverille, et keräillään vaan siihen asti, et sen astiasto on täys?

Tuo on kyllä aika paha..

Sanoitko sille sinun kaverille, et keräillään vaan siihen asti, et sen astiasto on täys?

No en nyt oo keskustellu siitä, kun se on ollu puheena sillon joskus kun alettiin...

Mutta tällä vauhdilla mä jatkan sitä sen astiaston keräämistä hmm, ootas, mä lasken suht; (2 lautasta per juhla, halvempia 3) joku 3 vuotta, tietty jos otetaan noita tarjoiluastioita mukaan, niin pitempään.

Pyydä kaverilta vaikka jotain lasisarjaa tilalle. Ja itse ryhdyt etsimään tuota Illusiaa kirppareilta yms. Ihan varmasti tulee vastaan osia ennemmin tai myöhemmin ja saat järkevän setin koottua. Tai laita vaikka itse joku ostetaan ilmoitus jonnekin nettimyyntipalstalle.

Pyydä kaverilta vaikka jotain lasisarjaa tilalle. Ja itse ryhdyt etsimään tuota Illusiaa kirppareilta yms. Ihan varmasti tulee vastaan osia ennemmin tai myöhemmin ja saat järkevän setin koottua. Tai laita vaikka itse joku ostetaan ilmoitus jonnekin nettimyyntipalstalle.

Mä kannatan kans tätä vaihtoehtoa tai sitten kylmänviileesti ilmotat, että sopimus on nyt rauennut. Ikäväähän se on kaverille, mutta eipä tästä taida nyt mitään win-win-juttuakaan saada. Mä olen jonkun verran nähnyt tuota Illusiaa kirppareilla, se on vaan aika hankalaa lähteä tiettyjä osia metsästään sitä kautta ja hinnat saattaa olla mitä sattuu.

Mulla ei oo aikaa kierrellä kirppareita.
(50h/vko töitä + 2 lasta ja mies ja kissoja)
Ostoilmoituksia voin kyllä väsätä.

Ja mä tosiaan tarvin niitä lautasia noin 19kpl, niissä voi olla muuta kuin kaupan kautta aika rasittavaa kerätä. (12 hengen astiasto tarvii siis 12+12+12 + tarjoiluastiatkin)

Viimeksi sain 6kpl Iittalan kartiolaseja, että nyt jos pyydän samoja niin on 12, enempää en tarvi, sitte tuleekin jo vastaan joululahjatoiveeni, enkä tosiaan keksi mitä sanoa sitte. =(

Mä kannatan kans tätä vaihtoehtoa tai sitten kylmänviileesti ilmotat, että sopimus on nyt rauennut. Ikäväähän se on kaverille, mutta eipä tästä taida nyt mitään win-win-juttuakaan saada. Mä olen jonkun verran nähnyt tuota Illusiaa kirppareilla, se on vaan aika hankalaa lähteä tiettyjä osia metsästään sitä kautta ja hinnat saattaa olla mitä sattuu.

No ei se nyt tarvi olla win-win, vaan että mä keksisin, mitä pyytää seuravat kolme vuotta ;)
Ettei tarvis 4kk välein pohtia, että mitäs sitä nyt tarvis, kattilaa vai kauhaa.

Yhteistyössä