Mikä olis hyvä salaatti savukalan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heidi"

Vieras
Ajattelin ostaa vieraille savukalaa. Jotain mikä nyt sattuu näyttämään kalatiskillä hyvältä, todennäköisesti se on lohta. Mutta mikä olis teidän mielestä hyvä salaatti sen kanssa ja jos tulee mieleen joku hyvä kermaviilikastikekin, niin kertokaa mulle. :)
Olen kyllä googlettanut paljon ohjeita, mutta kokemuksia kaipaisin silti. Olisko kylmä salaatti uusista perunoista vai pastasalaatti vai mikä?

Itse teen kermaviilikastikkeen seuraavasti: suolaa, sokeria sitrunanmehua, mustapippuria ja paljon tilliä ja ruohosipulia. Vihreitä salaatteja, kurkkua, tomaattia, fetajuustoa (sinihomejuustoa), mandariinilohkoja, vesimelonia - joko kaikkia tai osaa käyttäen. Keitettyjä uusia perunoitahan voi laittaa melkein joka salaattiin lisukkeeksi tai tehdä niistä ruokaisan perunasalaatin.

Oi,just viikonloppuna söin ravintolassa ihanan lohisalaatin! Oli siis lohta semmonen iso palanen ja sen ympärillä lämmin salaatti. Oisko se salaatti sit jotenkin grillattu öljyssä tms.? Ja niiden kanssa oli vielä joku majoneesipohjainen kastike. Nams! Kokeile vaikka googlettaa lämmin lohisalaatti,löytysköhän..

Tällainen perunasalaatti:
Uusia perunoita jäähdytettynä (pienet perunat halkaistaan puoliksi)
Punasipulia silputtuna
Pehmeää fetajuustoa (saa sekoittua kunnolla perunoihin)
Ruohosipulia
Mausteeksi oliiviöljyä, pari rouhaisua suola- ja pippurimyllystä (mustapippuri)

Tästä on tykätty ja sopii kalankin kaveriksi.

Yhteistyössä