Mikä olis hyvä perusauto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti+lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti+lapsi

Vieras
Elikkäs ensimmäistä autoa itselleni katselen (porrasperä tai farmar, bensiini). Minulla on yksi taaperoikäinen lapsi. Joten edullista, hyvää ja turvallista autoa haeskelen, mikäkähän merkki ois hyvä ja luotettava? Itse olen tässä ajatellut seuraavia vaihtoehtoja Ford (focus tai mondeo), Toyota (corolla tai avensis) tai Opel (ehkä astra). Oisko kellään näistä kokemuksia?
Mut tosiaan ite en autoista ymmärrä mitään. Ja ihan 2000-luvun alkupuolen autoa etsiskelen.

Kertookaahan millaisia merkkejä kannattaa katella ja mitä ei ainaskaan kannata... :)

Ford Mondeo on aika kiva, hyvä perusauto, vähä pieni takaboksi
Toyota corolla on tosi hyvä ja tilava, myös takaboxi on erikoisen suuri:D
Meillä on tyttäreni(1.v) kanssa käytössä Ford Fiesta (09)

En kyllä huolisi mitään 10-vuotiasta Fordia, Opelia tai Pösöä, ellei tarkoitus ole syytää satasia-tuhansia korjaamoille... Tojota kelpais, mutta on käytettynä suhteessa vähän ylihintaisia. Itellä on Volvo v40, hyvä auto.

Niin, kyl itekki tota mietin et kymmenen vuotta vanha auto... Mut toisaalta ei oo varaa tällä hetkellä ostaa kalliimpaa & uudempaa.. Opiskeluni päättyivät vasta ja alotan nyt huomenissa työt, joten tuskin saan heti lainaakaan. Toki oishan se uudempi aina parempi ettei hajois heti tielle.

Sit miten on kannattaako ajatellakaan farmaria kun meidän taloudessa vain minä ja lapsi? Toisaalta ite tykkään useen farmari auton muotoilusta, mut nehän on vain niitä ulkoisia seikkoja mihin mä tällä hetkellä tuijotan.

Sit miten on kannattaako ajatellakaan farmaria kun meidän taloudessa vain minä ja lapsi? Toisaalta ite tykkään useen farmari auton muotoilusta, mut nehän on vain niitä ulkoisia seikkoja mihin mä tällä hetkellä tuijotan.

Osta ihmeessä farmari, jos muotoilusta tykkäät. Ei sen ylläpitoon tai käytettynä ostohintaankaan tarvitse sijoittaa sen enempää rahaa kuin vastaavaan sedaniin. Ja autonahan farmarimalli on varmaan se järkevin. Itse en muuta käyttöautoa itselleni enää edes huolisi, eikä mullakaan ole iso perhe.

No jos et ole ihastunut peruuttamiseen, niin älä ainakaan farkkumondeota ota. Meillä on semmoinen ja mä vihaan sen peruuttamista, kun en näe kunnolla ulos.
Mun auto on vanha porrasperä volkkari ja seuraavankin tahdon olevan folkkari.

Eli vastaan: VW Golf. Uskomattoman tilava lyhkäperäiseksi autoksi.
Tojotat yleensä loistaa niissä "vähiten vikoja" -listoissa. Eli se olis mun kakkosvaihtoehto.

(Mutta oikeasti corolla on tylsä. Mun haave ois tää uudempi honda civic. Mutta se ei ole lapsiperheen auto, takaovi on uunipellin kokoinen ja jalkatilaa on nolla...)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti+lapsi;23504803:
Itse olen tässä ajatellut seuraavia vaihtoehtoja Ford (focus tai mondeo),

2000-luvun alkupään fordit ovat todella herkkiä ruostumaan. Myös alustan osia joutuu vaihtamaan melkein joka vuosi.

Toyota (corolla tai avensis)

Luotettavin vaihtoehto, mutta siksi myös kallein.

Opel (ehkä astra).

En suosittele. Myös herkkä ruostumaan, rämisee, kolisee, pikkuvikoja yms.

Yhteistyössä