Mikä oli tuolla miehellä vikana kun ei auttanut minua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jinna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jinna

Vieras
vaikka näki että joku hyökkäsi minun kimppuuni? Tulin yöllä kotiin ja vaikka tyhmää onkin niin oikasin yhden puiston poikki. Joku alkoi seuraamaan, lyöttäytyi sitten seuraani ja alkoi jutella. Yritin olla kuin en huomaisikaan ja sitten hän hyökkäsi kiinni minuun. Tarttui kurkkuuni ja kuristi. työnsi nurmikentän yli toiselle polulle ja siellä olevalle penkille. Riisui vaatteeni ja raiskasi minut. Joku mies käveli siitä ohi ja huusin apua. Ei tehnyt mitään. Katsoi vain kauhuissaan ja käveli pois.
Tästä aikaa nyt liki tasan vuosi. Silti välillä pulpahtaa pintaan tämä. Miksi en ansainnut hänen apuaa?

Ihmiset ei vaan uskalla puuttua enää toisten asioihin kun pelkää että siitä tulee enemmän lokaa niskaan sitten, tosi typerää että näin on :/ kuulostaa tosi kamalalta tuo kokemuksesi, luulisi että huutosi perusteella ko ohikulkija olisi tajunnut ettei nyt ole kyse mistään leikistä, olisi edes poliisit soittanut paikalle tmv..

Ihmiset ei vaan uskalla puuttua enää toisten asioihin kun pelkää että siitä tulee enemmän lokaa niskaan sitten, tosi typerää että näin on :/ kuulostaa tosi kamalalta tuo kokemuksesi, luulisi että huutosi perusteella ko ohikulkija olisi tajunnut ettei nyt ole kyse mistään leikistä, olisi edes poliisit soittanut paikalle tmv..

Se vaan jäi vaivaamaan mieltä. Näköjään näin pitkäksi aikaa. En enää luota kehenkään.

:( en edes pysty kuvittelemaan sitä tuskaa jota koit.

Mutta jotenkin ymmärrän tätä ohikävellyttä, koska suomen oikeuslaitos on läpi mätä.
Jos joku henkilö on rikoksen uhrina ja menet auttamaan, auttaessasi sinulla on tätä rikoksen tekijää kohtaan hiukan rajumpi ote, joudut ottamaan kiinni tai lyömään, niin silloin
auttaja on syytettynä väkivallan teosta ja tätä rikollista silitetään ja puhalletaan pipi pois ja kysytään oliko tuo toinen ihan kamala kun meni lyömään tuolla tavalla

Mutta poliisi pitäisi soittaa paikalle aina kun jotain näkee, auttaa ei voi, koska silloin on itse syytettyjen penkillä

Johtuu varmaan siitä, että ihmiset reagoivat eri tavalla hätätilanteissa. Toiset osaavat toimia kylmänrauhallisesti ja toisille menee päälle paniikkireaktio, juokse pois vaarasta, ja toimivat järjettömästi. Veikkaan, että kyseisellä miehellä on jälkikäteen ollut pahat tunnontuskat, kun ei tehnyt mitään eli kyseessä ei todennäköisesti ollut välinpitämättömyys.

Tasa-arvotulkinta voi estää joitain miehiä. Mies, joka rintaa röyhistellen puolustaa naistaan, ei ole mitenkään valtavan kysytty Suomessa tällä hetkellä. :) Valta-ajatus on, että mies ja nainen pärjätköön molemmat itse eri tilanteissa ja että naisen paikalle voi laittaa miehen ja miehen paikalle naisen kun tasa-arvoiset ollaan.

[QUOTE="mies";28586291]Tasa-arvotulkinta voi estää joitain miehiä. Mies, joka rintaa röyhistellen puolustaa naistaan, ei ole mitenkään valtavan kysytty Suomessa tällä hetkellä. :) Valta-ajatus on, että mies ja nainen pärjätköön molemmat itse eri tilanteissa ja että naisen paikalle voi laittaa miehen ja miehen paikalle naisen kun tasa-arvoiset ollaan.[/QUOTE]
Hirtä itsesi pälli.

[QUOTE="vieras";28586297]Hirtä itsesi pälli.[/QUOTE]

Ah, nämä feminiinit sulosäkeet...
0039.gif

En siis halua tätä miestä syyttää mistään. Mutta jäi vaivaamaan tuo että miksi hän ei auttanut? Onko tilanne olllut vähemmän paha kuin miltä se minusta tuntui? Näin kuitenkin ohikulkijan silmät. Katsoin häntä silmiin ja hän vain meni ohi. Todella sukkelasti. Raiskaaja ei huomannut tai ei välittänyt kun huomasi ettei tuosta ole hänelle uhkaa. Oli ulkomaalainen ja huonosti suomea puhuva, ei tainnut montaakaan sanaa suomeksi sanoa. Ainoa mikä jäi mieleen oli huora. Muuten puhui huonoa englantia.

Juuri näinhän se on. Itse todistin aikoinaan tilannetta, missä joku sekopää alkoi raitiovaunussa potkimaan keskikäytävällä olleita lastenvaunuja. Vauvan äiti koitti siinä hädissään työntää sekopäätä pois ja miespuolinen matkustaja puuttui tilanteeseen. Istutti käsivarsista pidellen sekopään paikoilleen odottamaan, että virkavalta saapuu. Lopputulos: sekopäälle muutama päiväsakko (joka sekopäällä taisi olla luokkaa 6 €/päivä) ja koska sekopäälle jäi käsivarsiin msutelmia, avuksi tulleelle tuomio pahoinpitelystä ja useampi tonni sakkoja plus vahingonkorvaukset sekopäälle, joka sillä rahalla osti lisää aineita elimistöään sekoittamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28586365:
Juuri näinhän se on. Itse todistin aikoinaan tilannetta, missä joku sekopää alkoi raitiovaunussa potkimaan keskikäytävällä olleita lastenvaunuja. Vauvan äiti koitti siinä hädissään työntää sekopäätä pois ja miespuolinen matkustaja puuttui tilanteeseen. Istutti käsivarsista pidellen sekopään paikoilleen odottamaan, että virkavalta saapuu. Lopputulos: sekopäälle muutama päiväsakko (joka sekopäällä taisi olla luokkaa 6 €/päivä) ja koska sekopäälle jäi käsivarsiin msutelmia, avuksi tulleelle tuomio pahoinpitelystä ja useampi tonni sakkoja plus vahingonkorvaukset sekopäälle, joka sillä rahalla osti lisää aineita elimistöään sekoittamaan.

Samat piirit ovat humanisoineet lait näin pitkälle ja päästäneet feminismin niin kyseenalaisen vahvaan asemaan. Vasemmistolainen ns. "Kukkahattutäti"-maailmankuva, Ruotsi mallina. Tämän vyyhdin perkaus on vasta aluillaan.

[QUOTE="mies";28586385]Samat piirit ovat humanisoineet lait näin pitkälle ja päästäneet feminismin niin kyseenalaisen vahvaan asemaan. Vasemmistolainen ns. "Kukkahattutäti"-maailmankuva, Ruotsi mallina. Tämän vyyhdin perkaus on vasta aluillaan.[/QUOTE]
Ota nyt edes joskus ne aamulääkkeesi, niin voisit kenties ainakin kerran viikossa pysyä aiheessa |O

[QUOTE="mies";28586337]Eikä olkiukkoilu keskustelemista.[/QUOTE]

Itse tulet syylistämään jälleen kerran naista, kun nainen on raiskattu miehen toimesta, ja toinen mies on kulkenut ohi auttamatta. Tämä on kuitenkin seurausta siitä, mitä nainen tai naiset ovat tehneet. Tällaisen asian esittäminen ketjussa, jossa raiskauksen uhri ihmettelee miesten käyttäytymistä, osoittaa todellakin aina heikkoa empatiakykyä ja tilannetajua. Asian mainitseminen ei ole olkiukkoilua, vaikka voisit ehkä alkaa taas kerran vetoamaan, että keskustelu kohdistetaan henkilöön eikä aiheeseen, vaikka todellisuudessa empatiakyky ja sen puute on hyvin oleellinen osa tämän ketjun aihetta.

Nämä trollit alkavat mennä kuitenkin jo todella mauttomiksi. Sillä promillen mahdollisuudella, että et oikeasti ole trolli, niin toivotan vilpittömästi sinulle kaikkea hyvää ammatiavun parissa, sillä vähintäänkin kannattaisi diagnosoida tuo jonkin asteinen autismi, ellei kyse ole monimutkaisemmista mielenterveysongelmista. Tämä ei ole tarkoitettu vittuiluksi, vaan alkaa oikeasti jo vähän huolestuttamaan.

Enkä kyllä olisi halunnut tuolle tuntemattomalle miehelle mitään ongelmia asiasta. Mutta välillä silti mielin miten eritavalla asiaan suhtautuisin jos hän olisi auttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28586402:
Ota nyt edes joskus ne aamulääkkeesi, niin voisit kenties ainakin kerran viikossa pysyä aiheessa |O

Olipa kehno yritys provosoida. :) Kalahti diagnoosi kipeästi. Helmet kohtaavat siat taas. Mutta jospa vielä vähäsen:

Kannattaa lukea edes vähän poliittista historiaa Suomessa ja Ruotsissa viime vuosikymmeniltä. Vasemmisto ja sosialismi (ei esim. porvarillisuus, fasismi tai monarkismi) on ollut hyvin voimakasta monissa pohjoismaissa. Totta kai tämä heijastuu myös yhteiskuntaan ja lainsäädäntöön. USA:ssa Vanha Testamentti on yhä voimissaan ja pitkälle sen takia Pahis saa paljon kovemmat tuomiot. Myöskään sosialismi ei siellä popita, joten yksilön valtakin on suurempaa. Siellä toisen saa jopa tappaa monin paikoin, jos toinen uhkaa terveyttä, henkeä tai omaisuutta.

[QUOTE="mies";28586462]Olipa kehno yritys provosoida. :) Kalahti diagnoosi kipeästi. Helmet kohtaavat siat taas. Mutta jospa vielä vähäsen:

Kannattaa lukea edes vähän poliittista historiaa Suomessa ja Ruotsissa viime vuosikymmeniltä. Vasemmisto ja sosialismi (ei esim. porvarillisuus, fasismi tai monarkismi) on ollut hyvin voimakasta monissa pohjoismaissa. Totta kai tämä heijastuu myös yhteiskuntaan ja lainsäädäntöön. USA:ssa Vanha Testamentti on yhä voimissaan ja pitkälle sen takia Pahis saa paljon kovemmat tuomiot. Myöskään sosialismi ei siellä popita, joten yksilön valtakin on suurempaa. Siellä toisen saa jopa tappaa monin paikoin, jos toinen uhkaa terveyttä, henkeä tai omaisuutta.[/QUOTE]
Mä en sun kanssasi viitsi edes alkaa. Joskus yritin, mutta olet jopa mun kärsivällisyydelleni liian fundamentalisti. Ja mulla sentään on tunnetusti aika pitkä pinna.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Enkä kyllä olisi halunnut tuolle tuntemattomalle miehelle mitään ongelmia asiasta. Mutta välillä silti mielin miten eritavalla asiaan suhtautuisin jos hän olisi auttanut.

En yhtään ihmettele, itse varmaan tuntisin ihan samalla tavalla jos olisin joutunut samankaltaiseen tilanteeseen. En tosiaan osaa mitään järkevää oikein sanoa muuten kuin kovasti voimia sinulle asian käsittelyyn ja toivottavasti joskus saat siihen jonkinnäköisen rauhan. Ei tälle oikein muuta voi tehdä, tosi tylsää että se ohikulkija juuri silloin sattui olemaan sen tyyppinen ihminen ettei osannut/kyennyt syystä tai toisesta tilanteessa oikein toimimaan.. Ihmisillä on erilainen kynnys tarttua toimeen asioiden suhteen ja tällä ohikulkijalla se kynnys on selvästi ollut liian korkea.

En yhtään ihmettele, itse varmaan tuntisin ihan samalla tavalla jos olisin joutunut samankaltaiseen tilanteeseen. En tosiaan osaa mitään järkevää oikein sanoa muuten kuin kovasti voimia sinulle asian käsittelyyn ja toivottavasti joskus saat siihen jonkinnäköisen rauhan. Ei tälle oikein muuta voi tehdä, tosi tylsää että se ohikulkija juuri silloin sattui olemaan sen tyyppinen ihminen ettei osannut/kyennyt syystä tai toisesta tilanteessa oikein toimimaan.. Ihmisillä on erilainen kynnys tarttua toimeen asioiden suhteen ja tällä ohikulkijalla se kynnys on selvästi ollut liian korkea.

En enää ikinä ainakaan kehenkään voi luottaa. Enkä siihen että minua kukaan auttaisi.

Syynä oli vellihoususyndrooma. Ihan selvä juttu, kaikkihan tuon tajuaa.

Minä olen esimerkiksi mennyt lukemattomia kertoja tappeluiden väliin. Joko miehet tappelee tai mies lyö naista. No joo, kerran sain sitten itse pataan, mutta vellihousuksi en ala.

Minusta tuo on merkki sitä, että trauman käsittely ei ole onnistunut. Terapiassa olisi kannattanut jutella asiasta. Tiedä sitten, mutta onko tuo uudelleen traumatisoitumista eli lapsuudenkokemukset vaikuttavat siihen, että koet että miehen satunnainen pelästyminen liittyy siihen, että tapaus ei ollut hänestä tarpeeksi paha, et "ansainnut apua", et voi enää luottaa kenenkään apuun ym. ja nämä tuntuvat jopa pahemmalta kuin se varsinainen raiskaus. Mene nyt vielä johonkin juttelemaan ehdottomasti asiasta.

Yhteistyössä