Mikä oikeus miehellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Missu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Missu

Vieras
Mikä oikeus miehellä on suuttuessaan ja muutenkin lähteä sanomatta mitään hypätä prätkän selkään? Mitäs jos äiti tekis saman? Meillä on nyt n.2 viikkoa vanha poika ja minä olen ollut 24h sen kanssa tietenkin kun imetän, mutta jos minäkin lähtisin tosta vaan autolla johonkin ja isä jäis pojan kanssa niin mitäköhän siitä tulis? Ottaa päähän kyl ihan älyttömästi! En kyl pystyis noin vaan lähtemään, mut ajattelin et jos ottaisin pojan ja lähtisin nyt johonkin koko päiväks, vois sit äijä ihmetellä missä ollaan...

ei auta muu ku kokeilla.parhaassa tapauksessa voi mies oppia jotaki...

paitsi et mun kaveri teki vähän saman ja mies vei 3 viikkosen pojan 30 kilometrin päähän hampurilaisille..ilmoittamatta kuinkas muuten...

Meillä ukkonen saattaa tehä sellasia päivän tai parin reissuja, menee töitten jälkeen muutamalle ja tulee sit seuraavana päivänä tai sitä seuraavana (kolme kertaa onneks vaan tollasta tehny...)... Auta armias jos mä tekisin nuin niin ei tulis kesää...
Niille se vaan on niin helppoo...

Mun miehellä on myös tapana tehdä tuota, että suuttuessaan vaan häipyy tuntikausiksi. Olen joskus sanonutkin, että mietipäs, jos minä tekisin samoin. Sitten saisit huolissas odotella... Kyllä mies on itsekin myöntänyt, että on typerää...

En kyl jaksais mihinkään lähteäkkään...no tais mennä koko päivä pilalle kun jos ukko on kiukkunen niin minäkään en saa sanaa suustani kun muuten alan heti itkemään ja sitähän se ei saa nähdä. Oliskin ollut pitkästä aikaa päivä jolloin mies olis ehtinyt töiltään olla meidän kanssa...kyllä on paha mieli:( se kyl saattaa tulla kotiin niinkuin mitään olisi tapahtunutkaan ja sit mä en viitsi jatkaa...

Mä myös saatan lähteä ulos pariksi tunniksi rauhoittumaan, jos on jotain kismaa miehen kanssa. Ihan vaan riidan välttämiseksi. Ja kun tuun takas, voi asioista puhua huutamatta, kun kumpikin on eka omissa oloissaan tilannetta miettinyt.
No, ei tää kyllä aina toimi.
Niin ja mä en ole kauaa poissa, korkeintaan tunnin.

Meillä oli hiljan vastaava tilanne. Mies jäi päivällä kaverin kanssa yhteen tapahtumaan, lupas olla selvin päin. No kuinkas ollakaan, kun miehen piti tulla suoraan kotiin kaverin kyytillä, niin eipäs äijää näy. Kun soitin, niin tämä kysyi vaan että sopiiko jos hän on hukassa tämän illan. No ei perkele vieköön sovi! Ajoin kaverin luo (mies oli niin tyhmä että sanoi missä on) ja hain äijän kotia. Läksin sitten yksin kaupungille, meikkasin, puin, sanoin meneväni kaupungille ja jätin lapset isänsä kanssa kotiin. Hiemanko mies sai raivarin. En ollut kuin tunnin poissa, mutta pointti olikin se, että sai mies hetken miettiä, että mitäs nyt.
Ennen kuin lähdin huomasin että mies suunnitteli lähtöä uudesta, mutta minäpä ehdin ensin :)
Aamulla sitten sanoi, että olisi voinut asian fiksumminkin hoitaa, tosin tarkoitti sillä sitä mun häipymistä. Totesin vaan että niinpä. Kuinka monta herran kertaa olen sanonut, että mä en voi sietää noita yllärikännejä, vois etukäteen varotella.
Vaikutuksista en vielä tiedä, on niin vähän aikaa vasta kulunut, mutta josko nyt hetken miettis, miltä tuntuu, kun omat suunnitelmat menee pilalle toisen litaisemisen takia.

eiks mun pitäis olla nyt sit suuttunut kun se lähti? en vaan jaksais tapella tai lähinnä mököttää! mut tulee sit semmonen olo et sen lähteminen olis jotenkin oikeutettua...

Alkuperäinen kirjoittaja Missu:
eiks mun pitäis olla nyt sit suuttunut kun se lähti? en vaan jaksais tapella tai lähinnä mököttää! mut tulee sit semmonen olo et sen lähteminen olis jotenkin oikeutettua...

Meillä kävi aikoinaan toisinpäin, eli mä hyppäsin autoon ja lähdin jonnekin mököttään kun tuli vaikee paikka. Mies sit tuumas kun tulin takas et seuraavalla kerralla voinkin ottaa kamat mukaani. Näin myöhemmin, itsekin nyt tajuu ettei tilannetta parane pahentaa sillä, et riitelyn lisäksi aiheuttaa toiselle huolta et missäs se puoliso nyt meneekään. Ja varmasti voi aiheuttaa myös joissain suhteissa epäluottamusta, kun toinen käyttää tilaisuuden hyväksi ja lähtee joka kerta litomaan (olen kuullut et näin on moni oikeuttanut itselleen vieraissa käymisenkin). Ehkä sun kannattais pysyy lujana ja ukon palatessa ilmoittaa ettet ala hoitaan riitoja enää näin, vaan herra voi pakata kamat ja painua lopullisesti mäkeen.

Joskus on ihan hyväkin, että sen sijaan että jatkaisi riitelemistä, toinen osapuoli menee joksikin aikaa muualle rauhoittumaan. Vihaisena kun ei useinkaan ajattele, mitä sanoo vaan sanoo, mitä ajattelee, ja siitäkös taas toinen voi entistä enemmän suuttua ja kantaa kaunaa vielä pitkään riidan jälkeenkin.

Mulla yhden kerran kokemus tästä aiheesta...ja mää ite lähin. Asuttiin sillon miehen kanssa vielä eri paikoissa (toinen Hämeenlinnassa, toinen Haminassa) ja mä olin "kyläilemässä" lomallani miehen luona. Jostain tosi tyhmästä asiasta tuli riitaa, mökötin loppuillan hiljaa ja miehen olikin seuraavana aamuna mentävä töihin. Sen töissä ollessa keräsin tavarani ja lähdin bussilla takaisin kotiin. Myönnän, että tyhmä juttu ja vielä tyhmemmäksi tunsin itseni samana iltana, kun mies työpäivän jälkeen ajoi Haminasta Hlinnaan selvittämään riitaa. No, opinpahan jotakin riitelystä...

hyvä että äijä kotiutu. ota asia kuitenkin puheeksi miehen kanssa, kun se sua noin paljon ahdistaa ja häiritsee. jos ette puhu, se hiertää parisuhdetta ja lopulta sairastuttaa sen. jaksuja!