Mikä oikein voi mättää?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuskastun (ko turhaan? )
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
jäi pois, kuinka paljon käytät suolaa? tai liemikuutioita tai soijaa? niissä on paljon suolaa ja suola sitoo nestettä elimmistöön.

En paljon, mutta ruisleivässähän sitä tietty on. Puuroa, Yosaa, hedelmiä, porkkanaa, kukkakaalta, perunaa, jauhelihakastiketta, salaattia jne. jalat särkevät vimmatusti. Kuntosali on voinut iskeä takapakin. Tms. :(. Täytyy vain jatkaa kai yritystä ja lisätä vettä.

son yks että jos liikkuu liikaa ja syö liian vähän mennee roppa säästöliekille. kokeiles ruokavaliota 1 viikko ilman kuntosalia, tai kevyemmässä muodossa? mulla hedelmät nosti painoa raskausaikana, net ku heitti vähemmälle loppu ylimääränen painon nousuki :)

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Sitten kun kyllästyt itsesi kiduttamiseen, tervetuloa karppeihin.
www.karppaus.info

Olen luullut, että pitäisi olla suht terve, jotta voisi ryhtyä karppaamaan. Olen yrittänyt vain tällä terveellisellä, monipuolisella ruualla ja liikunnalla. Olen diabeetikko ja minulla on verenpainetauti. Olen siksi varovainen. Tosin kyllä tämä välillä itsekidutukselta tuntuu - siinä olet oikeassa ;). Eikö karppaus ole rankkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
son yks että jos liikkuu liikaa ja syö liian vähän mennee roppa säästöliekille. kokeiles ruokavaliota 1 viikko ilman kuntosalia, tai kevyemmässä muodossa? mulla hedelmät nosti painoa raskausaikana, net ku heitti vähemmälle loppu ylimääränen painon nousuki :)

Voipi olla perää tässä. Ehhkä pidän vähän paussia rankemman liikunnan osalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
www.karppaus.info

Olen luullut, että pitäisi olla suht terve, jotta voisi ryhtyä karppaamaan. Olen yrittänyt vain tällä terveellisellä, monipuolisella ruualla ja liikunnalla. Olen diabeetikko ja minulla on verenpainetauti. Olen siksi varovainen. Tosin kyllä tämä välillä itsekidutukselta tuntuu - siinä olet oikeassa ;). Eikö karppaus ole rankkaa?

Mua sairaampaa ja läskimpää ihmistä sai hakea kun aloin karppaamaan. Kaikki krempat ja läskit lähti. Rankkaa??? No jos hyvän ruoan syöminen vatsansa täyteen on rankkaa niin ehkä sitten :D

www.karppaus.info

Mua sairaampaa ja läskimpää ihmistä sai hakea kun aloin karppaamaan. Kaikki krempat ja läskit lähti. Rankkaa??? No jos hyvän ruoan syöminen vatsansa täyteen on rankkaa niin ehkä sitten :D

paljos sulla on tippunut ja missä ajassa? karppaat edelleen? syötkö ruisleipää`?
mulla vissiin kyselykausi..

www.karppaus.info

Eli mitä siis karppauksessa jätetään pois? Pasta, peruna, leipä, pullat?

22 kiloa, vuodessa. Tosin ekassa 3 kuukaudessa lähti 13 kiloa. Edelleen karpataan, neljättä vuotta, eihän tätä enää "normaaliin" ruokavalioon vaihtaisikaan. Miksi vaihtaisinkaan kun olo on aivan järkyttävän hyvä verrattuna entiseen. Mulla on Crohn ja se pysyy poissa vain näin. Meillä ei syödä leipää lainkaan.

Paino nyt 73,8, kun elokuun 10. siis 77,7. Olen jatkanut ihan samalla linjalla kuin aiemmin eli liikuntaa ja pisteilyä (= terveellistä, kevyttä perusruokaa, mutta ei suuremmin herkutteluja ). 104cm vyötärö on nyt 98, joka sekin on paljon liikaa, mutta edistys on hyvä. Tavoite edelleen saavuttaa vanha painoni 67kg ja vyötärö alle 90cm ( pitäisi olla alle 80, mutta realismi auttaa aina ;) ). Olen tosi iloinen, etten heittänyt hanskoja tiskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Sori nyt mut en ihan ymmärrä tuota Allia.Miksi käytät sitä kun sulla kuitenkin on terveelliset syömistavat ja liikut kohtuullisen paljon?

Alli on nimenomaan tarkoitettu lisätehosteeksi terveellisten ruokailutottumusten ja liikunnan ohelle. Painon pitäisi tällöin pudota paremmin kuin pelkällä ruokavaliolla. Välttämätön se ei minulle olisi :).

Yhteistyössä