Mikä nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Horuksen silmä";23303267]Eikö nimellä pidä olla tietty määrä kantajia että pääsee almanakkaan? Joten ne harvinaiset nimet sieltä tuskin löytyy.[/QUOTE]

Almanakassa on sellaisiakin nimiä, joilla on ollut enemmän kantajia joskus kauan sitten, mutta nyttemmin ovat oikeasti harvinaisia. Vai montako Nyyrikkiä, Keimoa tai vaikkapa Ylermiä tunnet?

Tindra jotenkin ei.
Mianna ei tykätä.
Marine ei tykätä tästäkään.
Armida ei sovi meille.
Verona ihan kiva, mut mies ei tykkää.
Moonika ihan kiva ja yhdellä o:lla parempi, mut ei ehkä meille kuitenkaan.
Albertiina tuntuu väännetyltä eli ei.
Albertina sama vika.

No siis lastemme nimet ovat sillain harvinaisia, että en tunne muita sen nimisä eivätkä tuttavanikaan tunne muita sen nimisiä. Mun mielestä myös almanakasta voi löytyä harvinaisia nimi, se varmaan riippuu miten ajattelee sen harvinaisen. Itse ajattelen sen niin, etten tiedä muita sen nimisiä. Toki harvinaisia nimiä ovat myös sellaiset joita ei ole almanakassa.

Almanakassa on sellaisiakin nimiä, joilla on ollut enemmän kantajia joskus kauan sitten, mutta nyttemmin ovat oikeasti harvinaisia. Vai montako Nyyrikkiä, Keimoa tai vaikkapa Ylermiä tunnet?

Se että nimellä ei ole tällä hetkellä paljoa kantajia, ei poista sitä tosi asiaa, että nimellä on ollut aikaisemmin paljon kantajia, jotenka nimi ei ole harvinainen vaan vanhanaikainen. Ja näiden vanhojen nimien uustuleminenhan on monen nimen kohdalla jo tapahtunut.
Mulla on sellainen käsitys ( joka tosin saattaa olla väärä) että sitä mukaan kun vanhat nimet poistuvat käytöstä, ne poistuu myös allakasta antaen tilaa uudemmille nimille.

Melina, Melinda, Melissa, Miranda, Raakel, Tulikukka, Titania, Ambrosia, Kleopatra, Veronika, Neilikka, Eliisa, Syreena, Mirabella, Terhikki, Neena, Marjaana, Klaara, Aleksiina, Aamurusko, Filippa, Saskia, Franseska, Piritta, Jennifer, Leontiina, Joanna, Hortensia, Carola, Jessica, Mirkka, Vadelma, Lumitähti, Julianna, Daalia.

Yhteistyössä