Mikä nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Meillä haussa nimi tytöllemme. Haluaisimme suht pitkän, kauniin ja sellaisen nimen jota ei olisi samalla luokalla montaa eli suht harvinaisen, mutta ei kuitenkaan mitään outoa.

Ongelmana se, että itse olen ihastunut nimeen Matilda, mutta se on nykyään niin kovin yleinen ja tälläkin pienellä paikkakunnalla ainakin viime vuonna Matildoja kastettiin aika monta :(

Aiempien lastemme nimet ovat harvinaisia, mutta löytyvät kuitenkin almanakasta.

Mitä nyt ollaan miehen kanssa eniten mietitty:

Matilda
Olivia

Muita vaihtoehtoja:

Amalia (ei sykähdytä)
Lyydia (sama vika)
Angelina (ei almanakassa)
Antonia (tulee mieleen poika?)
Felicia (ei almanakassa)
Isabella (huono mielleyhtymä)
Leonora (mies ei niin tykkää)
Natalie (ei almanakassa)
Victoria (mies ei niin välitä)

Ei tuo almanakassa oleminen nyt mikään ehdoton pakko ole.

On varmaan totta, että Oliviakin on aika yleinen nykyään. En siihen tosin ole etunimenä vielä juurikaan törmännyt.

Josefina on aivan ihana, mutta ei mahdollinen meille :( Se varmaan muuten annettais.

En tykkää noista nimistä, joissa -miina lopussa.
Henriikkaa ei ikinä. Adele ja Alena on ehkä vähän lyhyitä eikä muutenkin oikein sykähdytä.

Ottilia liian erikoinen.

Meri, Meeri, Miisa, Minka ja Milja liian lyhyitä eikä meidän tyylisiä.

Merete, Miriam, Mariette ja Marjatta ei meidän mieleen muuten vaan.

Haluaisin nimeen siis jonkun vähän ulkomaalaisen vivahteen eli esim. Meeri ihan liian perussuomalainen nimi meille.

[QUOTE="aapee";23300708]On varmaan totta, että Oliviakin on aika yleinen nykyään. En siihen tosin ole etunimenä vielä juurikaan törmännyt.

Josefina on aivan ihana, mutta ei mahdollinen meille :( Se varmaan muuten annettais.

En tykkää noista nimistä, joissa -miina lopussa.
Henriikkaa ei ikinä. Adele ja Alena on ehkä vähän lyhyitä eikä muutenkin oikein sykähdytä.[/QUOTE]

Minä tunnen kolme pientä Oliviaa ;)
Sanoisin että pistä se Matilda. Nuo muut eivät ole ollenkaan niin kauniita nimiä. Minusta.
Linnea on myös kaunis.

Henriina ei valitettavasti ole meidän mieleen yhtään.

Oon ehkä vähän kriittinen kyllä.

Mitä meiltä noista ekassa viestissä laittamistani nimistä. Ei sen nyt pakko ole allakassa olla.

[QUOTE="aapee";23300750]Henriina ei valitettavasti ole meidän mieleen yhtään.

Oon ehkä vähän kriittinen kyllä.

Mitä meiltä noista ekassa viestissä laittamistani nimistä. Ei sen nyt pakko ole allakassa olla.[/QUOTE]

Mä laittaisin kyllä noista ehdottamistasi nimistä sen Matilda.
On sitten yleinen tai ei, niin on kaunein.

Antilla = mun veljellä :D Eli ei.

Selena ei.
Cecilia ihan ok, mut jotenkin tulee mieleen hienosteleva nirppanokka :D
Charlotta mun mielestä ihan hieno, mies ei tykkää.
Carolina ihan ok, mies ei tykkää.
Karoliina sama kuin edellinen.

Eleonora on hieno, mut ei mahdollinen.

Tuo Matilda on kyllä noista se suosikki ainakin tällä hetkellä. Olivia myös ihan hieno, mut jotenkin ei kuitenkaan niin hieno mun mielestä. Matilda on tosin tavun lyhyempi kuin muut lapset, mut ei kai tuollaisella nyt väliä ole.

Yhteistyössä