Mikä neuvoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Meillä on 5 alle kouluikäistä lasta ja koti on kun pomminjäljiltä. mies ei työpäivän päälle jaksa hoitaa lapsia eikä auttaa kotitöissä. hän tuo kyllä rahat taloon. mä olen kotiäiti. neuvolasta sanottiin että bois saada kotiapua mutta mies ei anna ottaa apua vastaan vaan sanoo että mitään kyylääjiä ei tartte tänne tulla. mutta ei ymmärrä että yksin en jaksa enkä ehdi kaikkea tehdä. mikä neuvoksi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:03 Pinki kirjoitti:
otat avun vastaan,sano miehes mitä hyvänsä

en uskalla. mitä teen jos se mut jättää? meillä on avioehtokin. pitäs muuttaa ja täällä on lasten kuitenkin hyvä olla ja asua.

Ymmärrän kyllä tuon miehenkin mielipiteen.
Sieltä tosiaan tulee kyttäykset kaupanpäällisiksi, mutta jos asiat on kunnossa, niin mitään kytättäväähän ei ole.
Ota vaan apua vastaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:05 ap kirjoitti:
\

en uskalla. mitä teen jos se mut jättää? meillä on avioehtokin. pitäs muuttaa ja täällä on lasten kuitenkin hyvä olla ja asua.
herrajesta :o mistä ihmeestä moisen 'kultakimpaleen' oot löytänyt?
*anteeksi, nyt olin ilkeä :ashamed: *

mutta kuitenkin, pitäshän miehes nyt tajuta,että sinäkin let vain ihminen ja ei voimavarat riitä. saisitko miehes mukaan nlaan, jos keskustelisitte siellä asiasta?

Minun mielestäni myös miehen pitää osallistua kotitöihin/lasten hoitamiseen, vaikka rahan taloon tuokin.
Yritä puhua miehellesi ja kerro rehellisesti omasta jaksamisestasi ja sanot, että jollei hän ala osallistua kotihommiin/lastenhoitoon, niin silloin pyydät kotiapua muulta taholta. Kyllä koti on molempien vanhempien yhteinen yritys, jota pitää myös molempien hoitaa!!!
Yksi vaihtoehto on tietysti pyytää joitain sukulaisia auttamaan, jos sellaisia läheltä löytyy, jos miehesi heidät sitten helpommin suvaitsisi. Mutta puhu miehellesi, ei koti/lapset ole vain naisten työmaata!
Voimia sinulle :hug: :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:08 Pinki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:05 ap kirjoitti:
\

herrajesta :o mistä ihmeestä moisen 'kultakimpaleen' oot löytänyt?
*anteeksi, nyt olin ilkeä :ashamed: *

mutta kuitenkin, pitäshän miehes nyt tajuta,että sinäkin let vain ihminen ja ei voimavarat riitä. saisitko miehes mukaan nlaan, jos keskustelisitte siellä asiasta?

en saa. ei lähde. mies on sitämieltä että pitää vaimon jaksaa. hänenkin äitinsä on mukisematta hoitanut ison perheen ja siinä samalla vielä ollut pph.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:10 ap kirjoitti:
en saa. ei lähde. mies on sitämieltä että pitää vaimon jaksaa. hänenkin äitinsä on mukisematta hoitanut ison perheen ja siinä samalla vielä ollut pph.
:( tosi surullista,että tuollaista keski-aikaista ajattelutapaa vielä ilmenee :/
mites jos ottaisit perhetyöntekijän, joka veisi lapset ulos, että saat pari tuntia ihan itsellesi aikaa? sittenhän ei olisi 'kyyläämässä' teillä kotona?

:hug:

Johan on oikea ukko-kulta. Onko teillä siis tarkat rajat ja miehen ja vaimon työt? Mun mies tekee myös raskasta rumiillista työtä muttei kertaakaan ole kehdannut illalla kiukutella lapsen hoidosta tai kotityöstä. Mä teen kyllä suurimman osan mutta sen mitä miehelle jää niin tekee kyllä napinoitta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:00 harmaana kirjoitti:
Meillä on 5 alle kouluikäistä lasta ja koti on kun pomminjäljiltä. mies ei työpäivän päälle jaksa hoitaa lapsia eikä auttaa kotitöissä. hän tuo kyllä rahat taloon. mä olen kotiäiti. neuvolasta sanottiin että bois saada kotiapua mutta mies ei anna ottaa apua vastaan vaan sanoo että mitään kyylääjiä ei tartte tänne tulla. mutta ei ymmärrä että yksin en jaksa enkä ehdi kaikkea tehdä. mikä neuvoksi?

Jätäppä kuule ukon kalsarit parin viikon ajan pesemättä ja ruoka laittamatta, josko sitte älyis. Jos ei, niin pare kun käsket takas mamman helmoihin.

Yhteistyössä