Mikä näitä "lapsi ei huoli pulloa"- mammoja vaivaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei se huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei se huoli

Vieras
Eli kun NIIN usein saa tällä palstalla lukea, että ei voi tehdä sitä taikka tätä taikka tuota kun lapsi ei huoli pulloa. Ei voi jättää sitä isälleen hoitoon, kun se ei huoli pulloa. Ei voi mennä sukujuhliin ilman lasta kun ei se huoli pulloa. Ei voi mennä vessaankaan, kun ei se huoli pulloa! :o

Onko nämä kaikki äidit näitä lapsiinsa takertujia, ei se huoli pulloa on hyvä tekosyy kun on niin riippuvainen lapsestaan, ettei voi jättää sitä sekunniksikaan muiden huomaan, saa kulettaa 18 kesäiseksi asti mukana, kun ei se huoli pulloa.

Lapsi ei taatusti tapa itseään nälkään. Jollei se utare ole käsillä/suulla, juo lapsi pullosta joka suuhun tuupataan. Nälkäinen lapsi ei taatusti syle pois, kun kyseessä nyt ei ole se mamman hinkki. Kyllä on typeriä mammoja liikenteessä. Helle posauttanut loputkin järjenrippeet mäelle!

Alkuperäinen kirjoittaja ei se huoli:
Lapsi ei taatusti tapa itseään nälkään. Jollei se utare ole käsillä/suulla, juo lapsi pullosta joka suuhun tuupataan. Nälkäinen lapsi ei taatusti syle pois, kun kyseessä nyt ei ole se mamman hinkki. Kyllä on typeriä mammoja liikenteessä. Helle posauttanut loputkin järjenrippeet mäelle!

Tuo on aivan totta :wave:

:hug:

Meidän tyttö ei muuten syönyt, vaikka oli nälkä. Syynä ei tosin ollut pullo, vaan se että se pullossa ollut korvike oli hänen mielestään pahaa. Kun oli tosi nälkäinen, söi ehkä 10 milliä, ja jäi odottelemaan että koska olis tarjolla jotain, joka ei haise ja maistu yhtä kuvottavalle.

Ja puhuttiin useista tunneista, ei mistään parin tunnin tauosta.

:laugh: Juu se on niin hirmu ikävää kun pitää 18-vuotiastakin vielä imettää.. ja aatelkaas minkä määrän joutuu itse nauttimaan hapanta, jos lapsi haluaa saunanoluet suoraan tissistä..

Hölönhölön. Ei se klapsi aivoton ole. Jos maitoa annetaan, vaikka se kaadettaisiin suuhun pillillä, kyllä se sen nielee ennen kuin tappaa itseään nälkään.

No kaikki eivät viitsi pieniä vauvoja huudattaa kovin montaa tuntia nälkäänsä... Mun vauva ei tosissaan huolinut sitä pulloa, tai yrittihän se sitä purra, mutta ei sieltä niin mitään tullut. Kerrankin oli huutanut mummon hoivissa 2 tuntia, kun oli nälkä mutta pullosta ei vaan osannut juoda. Onneksi en ollut kovin kaukana... Onneksi melko pienenä jo vauva oppi juomaan nokkamukista...

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Meidän tyttö ei muuten syönyt, vaikka oli nälkä. Syynä ei tosin ollut pullo, vaan se että se pullossa ollut korvike oli hänen mielestään pahaa. Kun oli tosi nälkäinen, söi ehkä 10 milliä, ja jäi odottelemaan että koska olis tarjolla jotain, joka ei haise ja maistu yhtä kuvottavalle.

Jos olisit ollut antamatta sitä toista maitoa vaikka tunnin pari enempi, olisi korvikekin taatusti kelvannut.. EDELLEEN se vauva ei tapata itseään nälkään =).

Meidän poika ei huolinut pulloa. En katsonut tarpeelliseksi pakottaa lasta ja kiusata nälän kanssa. Puoli vuotta oli mun elämässä niin lyhyt aika, että sen ajan pystyin ihan hyvin olemaan kotona lapsen ruoka-aikana. Biletykset on on biletetty ennen lastenhankintaa, joten ei ollut tarvetta valittaa, ettei pääse mihinkään, koska lapsi ei huoli pulloa.

No en ole valittanut täällä kun meidän pieni ei todellakaan sattunut kuulumaan niihin pullosta litkijöihin. ja isälleen en jättänyt kun ei siinä kenenkään hermo olis nälkäsen lapsen kanssa kestänyt. Lapsi kulki mukana yhtä luontevasti kun tissitkin. Meidän nappula ei sitten juonut pullosta kun ei oppinut sille sittenkään vaikka imettäminen oli pakko lopettaa, siirryttiin suoraan nokkamukiin mutta anteeks nyt jos tämä asia sua noin vaivaa :xmas: |O

Alkuperäinen kirjoittaja laura sinikka:
Mikäs niitä mammoja sitten vaivaa, joiden lapset ei huoli tissiä..?

Vauva ottaa ravintonsa vaikka kauhakuormaajasta jos sen on nälkä. Ei sitä liikauta suuntaan eikä toiseen, MISTÄ se eines tulee. Älkää nyt TAAS yliarvioiko itseänne hyvät tädit :).

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Jos olisit ollut antamatta sitä toista maitoa vaikka tunnin pari enempi, olisi korvikekin taatusti kelvannut.. EDELLEEN se vauva ei tapata itseään nälkään =).

Ei tapata ei,mutta ei miulla kyllä mihinkään ole niin hinku ollut että sen vauvan pitäisi neljää tuntia huutaakaan odotellessaan sitä kelpaavaa maitoa. Nyt 9kk ikäsen kanssa voi olla huoletta useammankin tunnin poissa,kun syö sitten ennemmin soseita nälkäänsä ellei maitoa ole tarjolla.

En huudata lasta minäkään enkä näe mitään syytä miksi pitäisi pulloa tuputtaa kun maitoa riittää rinnoistakin. Täysimetyksellä mennään ja se on hieno juttu, joten miksi haluaisin sen riskeerata?

Pullon antaminen voi hiljalleen vieroittaa lasta rinnasta enkä halua sitä vielä tehdä. Ei mun tarvitse mihinkään lähteä ja jättää lasta hoitoon, joten ketä se nyt haittaa jos mun lasta vain imetetään?

Kaikin puolin ilkeä aloitus.

No, sinähän voit toki niin ajatella jos haluat. Eiköhän ne 8 tunnin tauot päivällä 3kk ikäisenä olleet ihan riittävän pitkiä osoittamaan sen, että hän ei sitä suostunut syömään, kun lapsi muuten söi 3 tunnin välein.

Se, että suostui syömään enemmän, vaati kuukausien harjoittelun.

Yks kaunis päivä poika vaan keksi ettei huoli tissiä. Pulloa pari viikkoa tyrkytin, onneks meni soseita mut kakkahan oli melkosen tiukassa kun ei menny nesteet. Itkua ja hammasten kiristystä, olin minä kotona tai en. Kyllä se meitillä oli vaan niin että EI HUOLINUT kunnes sitten viimein. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja 30-vuotias äiti:
Meidän poika ei huolinut pulloa. En katsonut tarpeelliseksi pakottaa lasta ja kiusata nälän kanssa. Puoli vuotta oli mun elämässä niin lyhyt aika, että sen ajan pystyin ihan hyvin olemaan kotona lapsen ruoka-aikana. Biletykset on on biletetty ennen lastenhankintaa, joten ei ollut tarvetta valittaa, ettei pääse mihinkään, koska lapsi ei huoli pulloa.

Äidin iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Fanaatikkoja löytyy joka ikäluokista :(. Ei se huoli pulloa on oiva selitys kiillottaa sitä omaa tiaraa ja ajaa itsensä röyhkeästi esimerkiksi lapsen isän ohi. Ei sitä sille voi jättää, kun ei se huoli pulloa :).

Ap taitaa olla niitä äitejä, joilla imetys on epäonnistunut ja nyt hän purkaa pahaa oloaan haukkumalla ja syyllistämällä niitä, jotka pystyvät imettämään. :hug: sulle ap, koita kestää epäonnistumisesi. Se ei ole meidän muiden vika.

Minä taasen en ymmärrä niitä mammoja jotka tahallaan huudattaa vauvaansa, koska itse haluavat baariin, shoppaamaan tai kahville ilman vauvaa. Ei se imetysaika niin pitkä ole, etteikö lapsen takia voisi tinkiä omista menoistaan.

ap hokee, että ei se lapsi itseään nälkään tapa, mutta kova hätä sillä on ennen kuin kuolema on lähelläkään. Aikuisen pitää sopeutua pienen vauvan tarpeisiin, eikä tosinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:

Tuo on aivan totta :wave:

No kokemuksesta voineen sanoa,että meidän poika olessa 5kk oli juomatta pullosta maitoa tai edes vettä n.15 tuntia kun oli päättänyt että ainoastaan se helkutin rintamaito on pop!!
Äitini "joutui" tuomaan vesselin 60km päähän kun ei ollut saanut juomaan edes vettä. Ja oli todella kuuma..

Alkuperäinen kirjoittaja täysimetystä 6 kk:
Ap taitaa olla niitä äitejä, joilla imetys on epäonnistunut ja nyt hän purkaa pahaa oloaan haukkumalla ja syyllistämällä niitä, jotka pystyvät imettämään. :hug: sulle ap, koita kestää epäonnistumisesi. Se ei ole meidän muiden vika.

Kiitos tyhjästä :). Ei uponnut typerä yrityksesi olla hauska, et ollut. Kaikki ei vaan osaa edes vittuilla. Sääli sinulle :).
Ei se huoli pulloa, älä sentään tukehduta sitä vauvaasi siihen hinkkiisi. Suihkussakin on kätevä imettää kun ei se huoli pulloa. Tiskatessa lapsi menee kainalossa tissi suussa kun ei se huoli pulloa. Jumppaankin voi lapsen laittaa roikkumaan kantoliinaan kun ei se huoli pulloa :).

Alkuperäinen kirjoittaja 30-vuotias äiti:

Äidin iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Fanaatikkoja löytyy joka ikäluokista :(. Ei se huoli pulloa on oiva selitys kiillottaa sitä omaa tiaraa ja ajaa itsensä röyhkeästi esimerkiksi lapsen isän ohi. Ei sitä sille voi jättää, kun ei se huoli pulloa :).

Tarkoitin iällä lähinnä sitä, että 3-kymppisenä ei ollut enää niin paljon tarvetta niihin omiin menoihin iltaisin ja viikonloppuisin, koska olin ehtinyt "juosta" ihan tarpeeksi silloin parikymppisenä. Eihän se toki ole pelkästään iästä kiinni, koska ei kaikki nuoret juhli ja jotkut taas hilluu joka viikonloppu vaikka olisivat kuinka vanhoja. Mutta mun kohdalla oli näin.

Yhteistyössä