mikä mun vauvaa vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppuun palanut kohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppuun palanut kohta

Vieras
anteeksi heti alkuun kirjoitusvirheet, sekava teksti ja isojen kirjainten puuttuminen. yhdellä kädellä, vauvaa samalla kantaen ja hympyttäen pyydän apuja.

vauvalla ikää tasan 4,5kk. tätä jatkunut nyt n kuukauden ajan. eka aattelin et johtuu uudesta taidosta (kääntyminen), hampaista (eivät vaan tule puhki) mut en tiedä enää kun vaan jatkuu ja jatkuu :(

vauva nukkui aluksi tosi hyvin. noin yhdellä syötöllä. muistan 2kk neuvolassa kun trkka sano et olempas hyvä vointinen kun saan nukkua hyvin yöni. meillä 3 muutakin lasta joten valvottajiakin piisaa. sit alkoi tämä, päälle 3kk:na.

syömään rupeaminen taistelua. istun ja hympytän, pompin ym et malttaa tarrata kiinni. tai menen sängylle jossa huudon ja raivon kanssa saattaa tarrata tissiin. oon aatellu et on temperamenttinen ja ei vaan malta kun seuraa sisariaan. mutta onkohan näin nyt kumminkaan.

välillä tarraa hyvin tissiin, imasee ja alkaa huutamaan.. yrittää taas ja sama homma kunnes raivo valmis. luulin et ei oo tyytyväinen kun eväs ei tuu just ja het. mutta...

herää lyhyiltä päikkreiltään itkien unessa. ennen nukkui 3-4h kerralla nyt häthätää 2h :( unipöllyssä saan tissille helposti. syö yhden tissin ja nukahtaa toviksi. herää ja itkee tai saattaa hetkisen viihtyä lattialla. välillä viihty jopa pitkiäkin toveja lattialla.

nyt huusi lähes tunnin. itse jo ihan hikinen kun kokeilin vaikka mitä asentoja. seisaalleen kun olen niin viihtyy. jos lähestynkään sohvaa alkaa huuto. kädet ihan väsyneet kantelusta. henkisesti välillä aika loppuun palanut olo.
tämmöistä on koko päivän. välillä pidempiä tyytyväisyys hetkiä välillä ei olla tyytyväisiä ollenkaan.

unille meno yhrtä itkua. vaunuja saa melkosesti tärisyttää et nukahtaa.
yöt ollu viikon-kahden ajan yhtä ähellystä. haluaa tissiä, tutia tai jotain. ähisee, puhisee, pyörii ja hyörii. nukkuu vieressä kun en sängylle jaksa jatkuvaan pomppia. nukun koiranunta vaan. haisenko vieressä niin maidolle et häiritsen hänen unta? muutaman pvä ajan ollut vähän räkäinen. valuu kirkasta mut siell syvällä on paksumpaa kun imen nenäputsarilla.
perheessä vesirokkoa joten saanut valvoa ja odotella seuraavaa tartuntaa. aatellu et vauvakin kipeä. eilen annoin jo kahdesti panadolia mut en huomannut vaikutusta :( rela-tippoja syö myös.

Piereskelee tosi paljon ja pahan hajuisia. kakkaa päivän parin välein.

auttakaa :(

4kk lääkäri oli viikko sitten ja korvat katsottiin. silloin lääkärille sanoin noista öistä niin tuumas vaan et kiinteet aloittaa. ite en nähny tarpeelliseksi kun vauvalle oli tullut lähes 1kg painoa 5cm taas pituutta kuussa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
4kk lääkäri oli viikko sitten ja korvat katsottiin. silloin lääkärille sanoin noista öistä niin tuumas vaan et kiinteet aloittaa. ite en nähny tarpeelliseksi kun vauvalle oli tullut lähes 1kg painoa 5cm taas pituutta kuussa...

Mutta saattaa silti olla, että tarvitsee vahvempaa ruokaa :) Anna edes korviketta rintamaidon lisäksi. Kaikki vauvat eivät ole tissisyöjiä :) Sulla on ÄIJÄ ;)

Meillä oli kanssa hirmuinen meininki, loppui lopulta itsestään... Mutta googlettelin kyllä paljon, allergiaa, refluksia, hampaita jne voi olla. Kokeilin imetysdieettiäkin jossain vaiheessa ruokapäiväkirjoineen jne, muttei niistä oikein tolkkua ottanut. Unille meilläkin pomputettiin lähes vuoden ikäiseksi (huh!), nyt nukahtaa tissille...

Jos syötät liikaa, kun raivostuu tissille? Tai jäänyt röyhtäisy tulematta, vatsavaivoja itkee?

Meillä vähän samanlaista. Itse pidän tätä kuitenkin jonain vaiheena, pieni nyt vain haluaa enemmän huolenpitoa. Noin puolet kerroista kuitenkin syö ihan rauhassa, mutta toisinaan sitten rintaraivoa ja muuta kärsimättömyyttä. Istuminen ei useinkaan ole kivaa jne. Mutta koska meillä nuo kiukun aiheet vaihtelevat aina vähän tilanteesta toiseen, niin olen tosiaan ajatellut sen olevan vain joku vaihe.

Meillä kuopus nyt 7kk ikäinen ja välillä meilläkin ollut rintaraivareita, niiltä nuo teidänkin jutut kuulostaa. Samoin meillä esikoisella oli aikoinaan myös pahat rintaraivarivaiheet, jotka kuitenkin aina ajallaan menivät ohi. Esikoisen kohdalla yritin keksiä vaikka mitä kikkakolmosia, jotta olisin hänet saanut syömään. Nyt kakkosen kohdalla en ole enää jaksanut, jos ei halua syödä, sitten on syömättä. Kyllä se maito jossain vaiheessa taas alkaa maistumaan. Meilläkin on ollut niin, että unisena on tissi maistunut, joten olen sitten panostanut yösyöttöihin. Tsemppiä!

Voi kun tää ois vaan rintaraivareita. Ettei mitään vakavaa siis... Kyl mä noi huudot ym kestän kun tietäs syyn.
Sammasta en ole kyl nähnyt suussa. Esikolla oli.
Nälkään en usko. Sit kun maito lähtee valumaan sitä tulee niin et vauva nielee minkä kerkiää. Pitäs vaan olla se ruoka kuin Manulle illallinen- HETI :)
Aamuisin ja päivisin on "kiltimpi" mut iltapäivästä alkaa paheta iltaa kohden.
Vaihe vaan jatkunut jo niin kauan et alkaa epäilee mikä pienen on :(

Mäkin sanoisin,että kokeile niitä kiinteiden aloittamista. Saattaa olla ihan nälkä,vaikka maitoa tuleekin hyvin. Sitten jos sekään ei pidemmän päälle auta niin joko "vaativa" lapsi tai jotain terveydellistä häikkää. Ja onhan niitä monenlaisia kausia lapsilla. Yhden kaverin täysin terve lapsi aloitti itkeskelyn ja levottomuuden siinä puolen vuoden iässä,sitä jatkui n.2v asti. Eli ei välttämättä ole mikään sen kummemmin hätänä,kyllä se siitä helpottaa. Ajan kanssa.

Itse suosittelisin allergioiden ja refluksin selvittelyä. Jos tuohon soppaan heittää kiinteät sekaan niin tulos voi olla vielä kauheampi :(

Meidän pojalla samat oireet ja pahat allergiat ja refluksi löytyi.