Mikä mun ranteessa on?? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipunen

Jäsen
23.04.2011
858
0
16
Viikon päivät vähän vihlomiskipuja ollut oikeassa kädessä, peukalon puolella ranteessa... Tänään illalla kipu pahentui ja nyt sitä tulee levossakin ja silloin kun käyttää erusormea ja peukaloa (niin kuin nyt käyttäisin, mut ei kivun takia pysty), niin vihloo ihan hitosti tuohon ranteen syrjään. Se myös sattuu/pistää, kun yrittää kämmentä taivuttaa eteen ja taaksepäin, sivuttaissuunnassa liikuttelu ei aiheuta minkäänlaista kipua..

Että mikähän tässä nyt voisi olla? Olisi kiva tietää edes jotain suuntaa antavaa diagnoosia :D

ja mitä hittoa mä oon tehny väärin, kun jo kolmas kerta vajaan kahden viikon sisään kun saan päivystykseen mennä :( ei tän kivun kanssa kestä olla, pitäis vauvaakin pukea ja kanniskella, ja just semmonen näpertäminen(vetoketjut, napit jne.) sattuu myös... Eikä tänä iltana pystynyt vauvaa enää kunnolla edes kantamaan :(

Minkä ikäinen vauva? Voisikohan toi olla rannekanavaoireyhtymä? Se voi liittyä kilpirauhasen vajaatoimintaan, joka taas voi puhjeta / pahentua lapsen syntymän jälkeen, usein 8-9 kk siitä. Voi se olla kyllä ilman kilpirauhastakin se.

Olisikohan rasituksesta johtuva jännetupentulehdus, jos oikea kätesi on "parempi" kätesi eli sitä on tullut käytettyä paljon. Buranaa ja lepoa ja jos ei ala helpottaa viikossa, niin sitten voi harkita lääkäriin menoa.

Yhteistyössä