Mikä mun miehellä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Kertokaa mikä mun miehellä vois olla, hänellä on ruokahaluttomuutta, hengenahdistusta, palan tunne kurkussa ja muutaman kerran viikossa saa sellasia kohtauksia missä luulee kuolevansa. Henki ei kulje ja mies vain itkee ja tärisee. Lääkärissä ollaan ravattu mutta ei mitään apua. Tänään taas kesken ruokailun sai kohtauksen ja sen aikana sanoi että heikottaa.
Miehellä on todettu paniikkihäiriö muutama vuosi sitten, mutta nyt oireet on jotenkin erilaiset. Miehellä on myös hirvittävä yskä, välillä tulee kamalia yskänpuuskia ja sanoo että tähtiä näkee. Myös närästystä hänellä on eikä siihen auta edes reseptilääkkeet. Uniapnea todettiin tänä vuonna ja siihen on saatu laite helpottamaan hengitystä.
Huolettaa ihan tosissaan että nyt on jotain vakavaa, mutta lääkäristä ei saada apua.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
no se paniikkihäiriö aiheuttaa tuollaista, onko lääkitys päällä

Lääkitys oli aiemmin tämän vuoden alussa, mutta siitäkään ei loppujen lopuksi enää ollut apua. Mies sai kuukauden päähän ajan lääkäriin että saisi lääkkeet. Tuo hengitysvaikeus ja palan tunne kurkussa vaivaa nyt eniten. Ja mies koko ajan miettii omaa oloaan, en osaa enää mitenkää auttaa häntä,hänellä koko ajan on vain niin huono olo.

minä myös mietin noita kilppareita tai sitten jos närästystä ja tullaista hengenahdistuksen tunnetta (toki se liittyy myös paniikkihäiriöön ), niin voisi olla esimerkiksi palleatyrää.

Itse pintaisesti vaan vaaditte kokeita.

Meidän sukulainen (nuori) kärsi pyörtyilystä ja lääkäri vain totesi kerta toisen jälkeen, ettei kokeet näytä mitään, kuuluu nuoruuteen.
Vihdoin vaati päästä TT-kuvauksiin ja päästä löytyi hyvänlaatuinen kasvain, joka kyllä saatiin leikattua, mutta pointti siis, että periksi ei kannata antaa, jos tuntee että jokin on vialla.

Kilppariarvot ei näy PVK:ssa TSH, T4V ja T3V on kilpirauhaskokeiden lyhenteet. Ihmettelen, jos niitä ei ole tutkittu, sillä ne on kaikissa mielialaan liittyvissa sairauksissa aina poissulkkumielessä otettava.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Tupakoiko? Vatsaoireista tulee mieleen helikobakteeri. Muista oireista paniikkihäiriö.

Oli pitkään tupakoimatta ja aloitti uudelleen tässä pari kuukautta takaperin ja on välillä tupakoimatta. Hengitysvaikeudet on ollut koko ajan, tupakoi tai ei :( Ehkä tuo helikobakteeri pitäisi tutkia... Tämä on kamalaa kun nuori mies kyseessä ja vaivoja tuntuu olevan vaikka muille jakaa :( Hän itse jo luulee että on sairastunut syöpään.

Oisko teillä varaa mennä yksityiselle? Tutkisivat kunnolla.

Ei taida olla, yksityisellä tutkimukset on niin kalliita. Olen kyllä miettinyt että hommataan miehelle sairaskuluvakuutus kun ei asiat etene millään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei taida olla, yksityisellä tutkimukset on niin kalliita. Olen kyllä miettinyt että hommataan miehelle sairaskuluvakuutus kun ei asiat etene millään.

No, se ei korvaa jo alkaneita sairauksia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No, se ei korvaa jo alkaneita sairauksia!

Juu se kyllä tiedetään mutta kun miehellä ei ole diagnoosia annettu muusta kuin paniikkihäiriöstä ja uniapneasta.

Kyllä kait nuo paniikki kohtauksen oireilta kuulostaa. Meillä ollu miehellä la asti hengitys ja nielemis vaikeuksia mutta ne johtuu selvästi fasetti lukosta lapaluiden välissä. Nyt lähti hierojalle että toivottavasti saa auki tuon lukon