Mikä mulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ei ymmärrä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ei ymmärrä"

Vieras
Haluaisin kuolla. En koe olevani mitenkään masentunut tai onneton, ja periaatteessa minulla ei ole mitään syytä tappaa itseäni. Kuitenkin halu siitä ettei seuraavaan päivään tarvitsisi herätä on suunnaton.

Suoriudun arjesta ja töistä ihan kunnialla ja vapaa-aikaakin löytyy. En vain haluaisi ELÄÄ. Koen olevani ihan täysijärkinen ja normaali yhteiskuntakelpoinen yksilö, mutta voiko tällaisia ajatuksia omaava olla täysin terve? Epäilen.

Jotkut ovat masentuneita pienest lähtien, eivätkä siksi huomaa suurta eroa tilassaan, eivät ymmärrä olevansa masentuneita. Hakeudu hoitoon ja voimia!

Jotkut ovat masentuneita pienest lähtien, eivätkä siksi huomaa suurta eroa tilassaan, eivät ymmärrä olevansa masentuneita. Hakeudu hoitoon ja voimia!

Kiitos. Jotenkin koen, että hoitoon tulisi päästä heidän jotka ovat "akuutimmassa" tilassa. Itse en omaa tilaani käsitä. En ole itkuinen, en toivoton, en mitään, mitä luulen masennukseen kuuluvan. En vaan haluaisi olla olemassa.

Mikä siinä uuteen päivään heräämisessä on huonoa? Olet varmaan jollain lailla tyytymätön elämääsi, kun noin koet. Onko sinulla mitään haaveita, mitä haluaisit elämässäsi tehdä? Itse olen ajatellut, että jos elämä oikein kamalaksi menisi, minä katoaisin eli lähtisin ulkomaille seikkailemaan vaikka ihan ilman rahaa:)

[QUOTE="ans";22699811]Mikä siinä uuteen päivään heräämisessä on huonoa? Olet varmaan jollain lailla tyytymätön elämääsi, kun noin koet. Onko sinulla mitään haaveita, mitä haluaisit elämässäsi tehdä? Itse olen ajatellut, että jos elämä oikein kamalaksi menisi, minä katoaisin eli lähtisin ulkomaille seikkailemaan vaikka ihan ilman rahaa:)[/QUOTE]

Vaikea sanoa mikä siinä on huonoa. En osaa oikein kuvailla. Olet varmasti oikeassa tuossa tyytymättömyydessä. Olen jotenkin ahdistunut ja turhautunut, enkä haluaisi tuntea tällaista jatkuvasti. En vain tiedä tarkasti mistä nämä tuntemukset tulevat. Olen käynyt juttelemassa hoitajalle tuntemuksistani, mutta jotenkin koin sen entistä ahdistavammaksi. Niistä ajoista ja tuntemuksista on kuitenkin kehitytty huomattavasti neutraalimpaan suuntaan, mutta nämä halut "kadota" jne ovat edelleen.

Minulla ei ole haaveita mitä haluaisin toteuttaa, tai en ainakaan ole ikinä osannut kuvitella tai haaveilla tulevaisuudesta. En osaa ajatella elämää eteenpäin millään tavalla tällä hetkellä.

[QUOTE="ei ymmärrä";22699984]Vaikea sanoa mikä siinä on huonoa. En osaa oikein kuvailla. Olet varmasti oikeassa tuossa tyytymättömyydessä. Olen jotenkin ahdistunut ja turhautunut, enkä haluaisi tuntea tällaista jatkuvasti. En vain tiedä tarkasti mistä nämä tuntemukset tulevat. Olen käynyt juttelemassa hoitajalle tuntemuksistani, mutta jotenkin koin sen entistä ahdistavammaksi. Niistä ajoista ja tuntemuksista on kuitenkin kehitytty huomattavasti neutraalimpaan suuntaan, mutta nämä halut "kadota" jne ovat edelleen.

Minulla ei ole haaveita mitä haluaisin toteuttaa, tai en ainakaan ole ikinä osannut kuvitella tai haaveilla tulevaisuudesta. En osaa ajatella elämää eteenpäin millään tavalla tällä hetkellä.[/QUOTE]

Tuohan on masennuksen merkki, jos ei osaa kuvitella elämää eteenpäin. Olin itse lapsesta asti masentunut ja ahdistunut ja vaikka en halunnut kuolla, en pystynyt kuvittelemaan elämääni edes vuotta eteenpäin. Tuntui että niinkin pitkälle selviäminen oli liian raskasta ja mahdotonta. Kävin pitkän terapian ja se meni niin, että ensin olin pitkään vaan masentunut ja ahdistunut, eikä ollut mitään muita tunteita. Sitten tuli viha ja suru kaikesta pahasta mitä olin joutunut elämässäni kokemaan ja kun nuo tunteet pääsivät pintaan, sen jälkeen olo alkoi vähitellen helpottaa. Lopulta löytyi haaveita ja unelmia elämään ja pystyin lopulta kuvittelemaan itseni jopa kiikkustuoli-ikäisenä, että minkälainen mummo minusta tulee ja minkälaisista asioista elämässä nautin:) Tuosta terapiasta on kohta 20 vuotta, enkä ole masentunut kertaakaan sen jälkeen. Ahdistunut olen ollut silloin, kun elämässä on ollut pahoja vastoinkäymisiä, mutta se on minusta normaalia.

En tiedä mikä sinulla on ongelmana, mutta minun on vaikea kuvitella onnellista elämää, jos ei ole ollenkaan haaveita ja tulevaisuuden suunnitelmia. Sinun olisi hyvä löytää syy ahdistuksellesi, ehkä sitten vapautuisivat myös haaveet.

[QUOTE="ei ymmärrä";22713902]Sain akuuttiajan huomiselle. Nyt on takki niin tyhjä etten jaksa enää, ja toivon ettei minun tarvitse jaksaakaan.

Kiitos ajatuksista.[/QUOTE]

Toivon, että saatte edes hieman selvää siitä, missä mennään ja voitte sopia jotain jatkosta. Moni uupuu juuri tähän aikaan vuodesta.

Yhteistyössä