Pahoittelut jos kirjoitan jotain, mistä on jo aiemmin mainittu. Luin vain pari ekaa sivua ketjusta. Ap: älä tee mitään hätiköityä. Ensinnäkin: parisuhteissa on AINA ongelmia. Niiden määrä on suunnilleen vakio, vaikkakin ongelmat on erilaisia eri suhteissa. Huonoon suhteeseen ei tietenkään kannata jäädä, mutta suuria tunteita ja loputonta onnea on vain suhteen alussa jos silloinkaan.
Kirjoituksestasi huomasin, että kaipaat miehesi tekevän sinut onnelliseksi. Ei kait se miehesi velvollisuus ole? Sinä itse pidät huolen omasta onnestasi. Parisuhde on tietysti myös antamista, molemminpuolin, mutta kuitenkin omasta hyvinvoinnistasi vastaat sinä itse. Etkä voi muuttaa miestäsi toisenlaiseksi, believe me. Kuten ei voi miehesikään muuttaa sinua toisenlaiseksi. Sinäkään et ole täydellinen, kuten ei kukaan meistä.
Ja sitten toinen juttu: mulla itselläni on aina ollut todellisia ongelmia hormonien kanssa ja olen ihan hullu (oikeasti) ennen kuukautisia. Näin on aina ollut. Enkä voi edes harkita hormonaalista ehkäisyä, sillä silloin olen koko ajan samanlainen sekopää. Raskausaikanakin olin...no, ihan sekopäinen silloinkin.
Nuorempana soittelin aina parhaalle ystävälleni ennen kuukautisten alkamista. Itkin puhelimessa ja kyselin vieläkö ollaan bestiksiä. Joka ainoa kuukausi. Myöhemmin on ollut kanssa yhtä ja toista, mutta siis pms- oireet saa mut ihan tosissaan ihan hulluksi. Yleensä olen tosi kiltti, hyväntuulinen jne., mutta aina ennen kuukautisten alkua räjähdän lapsille oikein kunnolla ja haukun miehen pataluhaksi. Perhe tietää jo mistä tuulee, mutta itselleni tulee aina täytenä yllätyksenä, että suuttumukseni johtuikin oikeasti kuukautisista (epäsäännöllinen kierto, enkä merkkaa/seuraa). Joka kerta olen aivan varma, että mies on vaan niin kertakaikkisen mulkku ja aina nolona sitten muutaman päivän päästä käyn pyytämässä anteeksi.
Jos suhteessamme on ei_niin_hyvä vaihe menossa (ja niitähän pitkässä suhteessa on väkisinkin. Jos muut väittää toista, puhuvat potaskaa), niin olen kerran kuukaudessa (kyllä, just ennen kuukautisia) katsomassa asuntoilmoituksia ja suunnittelemassa eroprosessia. Olen satavarma, että tippaakaan en miestä enää rakasta ja että ero on ainoa oikea vaihtoehto. Ja tämä sama siis joka ainoa kuukausi. Aina ennen kuukautisia. Ja sitten taas huomaan, että eroaikeeni johtui puhtaasti hormoneista. Todella, todella rasittavaa ja mikä pahinta: tähän päivään mennessä en ole tavannut yhtä pahasti hormoneista kärsivää henkilöä. Sen vuoksi muiden on vaikea ymmärtää tilannetta ja syy käännetään aina minuun. Vähän kuin rauhallisen temperamentin omaava henkilö tuomitsee nopeasti kiihtyvän ja toteaa vain että pitäis oppia rauhoittumaan ja käyttäytymään...heh.
Niin että ihan oikeasti kannattaa myös katsella josko tuntemukset on aina tietyssä vaiheessa kuukautta. Ja odotella rauhassa myös josko suhde muuttuu paremmaksi. Voit toki myös itse yrittää sisällyttää sitä hauskuutta elämäänne. Hassuttele ja yllytä miehesikin siihen. Puhukaa...paljon. Kerro miten toiveistasi ja tunteistasi. Ja jos vielä vuoden päästä tuntuu siltä että ero on ainoa vaihtoehto, niin eroa.