Mikä mua vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv16
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv16

Vieras
Olen viikoilla 16 raskaana ja nyt raskauden aikana mulla on ollut käsien ja hartia-alueen puutumista n. kerran viikossa. Pari kertaa puutuminen on johtanut näön sumenemiseen ja huimaukseen. Nyt kuitenkin huimaus johti pyörtymiseen ja huolestuin.

Tietääkö joku mikä mulla voisi olla?
Olo on nyt hyvä, joten päivystykseen en viitsisi lähteä, jollei jotain kamalaa täällä selviä. Maanantaina soittelen kyllä neuvolaan.

Pyydä maanantaina päästä mittauttamaan hemoglobiini ja verenpaine. Ne on helppo tarkastaa ja varsinkin alhainen verenpaine aiheuttaa pyörtymisvaaran. Toinen vaihtoehto on, että sulla on joku hermopinne, joka laukeaa hieronnassa, tai synnytyksessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mies on välillä hieronut lyhyitä pätkiä, mutta kyselin josko tänään hierois oikein kunnolla.

kaupassa olin, joten seisoin.

Silloin kallistuisin matalaan verenpaineeseen ja niskajumiin, niin kuin muutkin.(pyydä ottaa seisoma verempaine ja maaten, eli ortostaattinen paine) Sillä jos se heittelee tulee tuollaista.

Kiitos vastauksista. Eli maanantaina otan neuvolaan yhteyden, kun olotila on nyt hyvä.

Hemoglobiini mulla on yleisesti ollu hyvä, mut kai senki vois varuilta mittauttaa..

Yhteistyössä