Mikä mua vaivaa, kun en jaksa tehdä mitään/tällaiset oireet?:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Nyt olisi opinnoissa menossa kiireinen ja haastava vaihe, gradudeadlinet paukkuu kohta ja pitäisi jaksaa pinnistellä noin kuukausi vielä ja työskennellä. Mut mä olen aivan poissaoleva ja väsynyt. En pysty mihinkään, en ymmärrä, mitä mulle sanotaan, ajattelukyky on jotenkin kadoksissa, en osaa tehdä gradulleni mitään, vaikka en tosiaan ole niin tyhmä. En osaa ajatella itse yhtään, ei ole keskittymiskykyä ja pienetkin tehtävät tuntuvat erityisen haastavilta.

Väsyn tolkuttomasti, vaikka en olisi tehnyt päivän aikana muuta kuin kirjoittanut pari meiliä tai lukenut yhden artikkelin. Mulla ei ole muita ongelmia, elämä on ok, yritän harrastaa liikuntaa aina kun ehdin. Aiemmin ei ole ollut tällaista. Ahdistun, kun en saa mitään aikaiseksi, vaikka tosissani yritän! Olen syväjäässä. Voisin vaan nukkua.

Minulla on ihan samanlaisia oireita.Teen tällä hetkellä ammattikorkean lopputyötä ja tuntuu,että en saa mitään aikaiseksi. En kotona enkä koululla. Voisin nukkua koko ajan tai vain tuijottaa telkkaria. Välillä tuntuu,että en jaksa edes puhua.
Mietin jo, että pitääkö tässä hakeutua johonkin lääkäriin tämän takia. Normaalisti olen kova touhuamaan kaikkea, mutta nyt mikään ei huvita. Urheilukin on jäänyt, koska en vain saa aikaiseksi lähteä.
Tuntuu,että pienetkin asiat ovat maailman suurimpia ja hankalampia.

Mullakin gradu jumissa ja päässä ei liiku enää mitään. Deadline meni jo eilen, mutta yritän ehtiä seuraavaan. Tunnen itseni ihan maanmatoseksi eikä uutta tekstiä synny yhtään. Välillä mietin, että onko tämä alakulo ja saamattomuus jo mielenterveysongelma, mutta ei mulla mitään kuolemantoiveita ole. Jos vain saisin tuon gradun tehtyä.

Kiitos tuosta liikuntavinkistä. Mä päätin jättää tältä syksyä liikunnat väliin, että saisin niinäkin aikoina tehtyä gradua, mutta eipä ole auttanut. Illalla menen lenkille. Siinä päivän hyvä päätös.

Missä vaiheessa sulla muuten on gradu?

Yhteistyössä