mikä miestäni vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
hän on aina kun tulee pidemmät vapaat/lomat tosi outo.. ensin odottaa lomaa kuin kuuta nousevaa, sit koko loma on yhtä helvettiä.. ei kato mua päin, keksii kokoajan jotain omia hommia, virnuilee, on poissaoleva yms ja ensimmäisenä mielessä on että pitää ottaa kännit..onko tää normaalia??

Ei tuo minusta mitenkään normaalilta kuulosta. Mitä jos istuisitte alas, ja keskustelisitte asiasta ajan kanssa? Ilman puhumista tuskin asiat selviävät, koska toisen ajatuksia ei voi lukea.

Tuo miehesi hyökkäävä asenne on aika yleistä sellaisilla, jotka ei halua avautua toiselle. Joku sitä selvästi kuitenkin vaivaa. Oletko kokeillut lempeää lähestymistapaa, varoen itse syyttämästä? Jos olet, hermostuuko hän siitäkin?

miten mä voin auttaa ku hän ei halua apua, on ollut mielialalääkityksellä mutta lopetti sen,liian aikaisin mun mielestä ja sanoo ettei enää koskaan aio syödä nappeja

Mun miehellä todettin keskivaikea masennus ja oireet oli juurikin tuollaisia. On vaan hankala mennä sitä toiselle sanomaan, meillä ainakin miehen piti ite tajuta tilansa, ennenkuin haki apua. Mun huomauttelut ajoi miehen ihan lukkoon ja sitte se puolustautui aina tosi voimakkaasti, ylireagoi siis. kaippa se tuntui niin kipeältä aiheelta.

oon yrittäny kaikella tavalla, ja aina aloittaen lempeästi. koitan hemmotella, esim yks perjantai oli tosi stressaantunut, ja toin hälle kaupasta saunakaljat, paistoin pitsat yms.. sitte alko seuraavana viikonloppuna syyttämään että nykyään mä kuulemma päätän millon hän ottaa kaljansa! on ennen ollut kova menemään baareissa mutta nyt on sovittu ettei käy enää..

saa kaiken jotanki mun syyksi

Alkuperäinen kirjoittaja asko:
jos se on vihainen sulle siitä sun ex-lapsesta? tai jos sillä on karvankasvuongelmia jotka stressaa? tai jos se on ahdistunut sun karvankasvusta?

noinkohan?

mutta olennaisinta tässä taitaa olla se, miten on oman karvankasvusi laita.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Mun miehellä todettin keskivaikea masennus ja oireet oli juurikin tuollaisia. On vaan hankala mennä sitä toiselle sanomaan, meillä ainakin miehen piti ite tajuta tilansa, ennenkuin haki apua. Mun huomauttelut ajoi miehen ihan lukkoon ja sitte se puolustautui aina tosi voimakkaasti, ylireagoi siis. kaippa se tuntui niin kipeältä aiheelta.

miten miehesi tajusi? miten itse jaksoit? musta tuntuu nykyään että mä lakkaan olemasta kun mieheni on kotona.. talossa on tosi ahdistava olla silloin.. viikonloputki stressaa mua ihan hulluna!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
musta tuntuu nykyään että mä lakkaan olemasta kun mieheni on kotona.. talossa on tosi ahdistava olla silloin.. viikonloputki stressaa mua ihan hulluna!

Sittenhän sinäkin olet tuossa yhtälössä osa ongelmaa. Ehkä suhtuadut liiallisen herkästi, tai pyrit sittenkin kontrolloimaan liikaa.

mutta jos mä en kiinnitä mieheen huomiota, jos teen jotain omia juttuja tms niin sitte alkaa syyttelyt että mä petän häntä!

aika kärjistynyt ja vaikea tilanne siis. eipä käy kateeksi!

kyllä tuollaiseen nyt tarvittaisiin joku ulkopuolinen, asiantuntija, terapeutti, mikä lie...pelin poikki viheltämistä kuitenkin - mieluimmin siis ajoissa, kun pakostakin tulee vaikutelma, että jonkilaista räjähdyspistettä kohti ollaan menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
mutta jos mä en kiinnitä mieheen huomiota, jos teen jotain omia juttuja tms niin sitte alkaa syyttelyt että mä petän häntä!

aika kärjistynyt ja vaikea tilanne siis. eipä käy kateeksi!

kyllä tuollaiseen nyt tarvittaisiin joku ulkopuolinen, asiantuntija, terapeutti, mikä lie...pelin poikki viheltämistä kuitenkin - mieluimmin siis ajoissa, kun pakostakin tulee vaikutelma, että jonkilaista räjähdyspistettä kohti ollaan menossa.

Sama fiilis mullekin tuli, että ulkopuolinen apu olisi kyllä tarpeen, vaikuttaa melkoisen ahdistavalta tilanne, ja kummallakin on huono olla. Tilannetta vaikeuttaa entisestään se, ettei mies halua apua, ja vielä suhtautuu hyökäävästi kun nainen haluaisi auttaa.

Voimia sinulle ap, toivotaan että asiat jollain tavalla ratkeaisivat parhain päin! :hug:

Yhteistyössä