Mistä lähtien on ollut tapana että pitäisi kutsua koko luokka tai ryhmä? Ihan mielenkiinnosta kyselen
Koska sillon kun ite olin lapsi, oli tapana kutsua ne ketkä on kavereita keskenään.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mistä lähtien on ollut tapana että pitäisi kutsua koko luokka tai ryhmä? Ihan mielenkiinnosta kyselenKoska sillon kun ite olin lapsi, oli tapana kutsua ne ketkä on kavereita keskenään.
vaikka olisi kuinka tietty raja, niin se raja taatusti joustaa sen verran, että se yksi luokalta ei jää sen rajan ulkopuolelleAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27860457:Veikkaan kanssa tuota rajaa. Tiettyyn määrään pitää mahtua koulukaverit, harrastuskaverit ja muut kaverit, joten kaikkia ei voi kutsua, vaikka lapsi ehkä haluaisikin.
Yksi? Mistä voi tietää, ettei niitä ollut 3 luokalta? 4 pihakavereista? 3 harrastuskavereista? Jospa niitä kutsumatta jääneitä oli tämän yhden sijasta 10?Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27862081:vaikka olisi kuinka tietty raja, niin se raja taatusti joustaa sen verran, että se yksi luokalta ei jää sen rajan ulkopuolelle
Sitä mäkin mietin, että mitä me ollaan tehty tai jätetty tekemättä, kun tytön puheesta sai sen käsityksen että hän nimenomaan olisi halunnut kutsua lapsemme mutta tän kaverin äiti oli kieltänyt.
Me ei siis tunneta tän tytön vanhempia vaikka lapset ovatkin paljon tekemisissä. Mutta en löydä mitä niin pahaa vikaa meidän perheessä nyt voisi olla ettei lastamme kutsuta.
Minusta on outoa että lapset ovat paljon tekemisissä koulussa, vapaa-ajalla ja harrastuksissa mutta ette tunne vanhempia ollenkaan.
Itse ainakin tasan tiedän kenen kavereiden kotona lapseni vierailee ja tiedän siis myös vanhemmat, samoin niiltä lapsilta jotka käyvät meillä. En ikinä päästäisi lastani ventovieraaseen perheeseen kyläilemään.
Voisko tässä olla yksi syy siihen, miksi joidenkin lasten synttäreille ei saavukaan juuri kukaan? Synttäreitä ei enää arvosteta kuten ennen vaan niille mennään, jos ei ole parempaakaan tekemistä. Ja koska kutsuja lähetetään monelle, ajatellaan, että kyllä sinne nyt joku menee.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27862246:ja te kenen mielestä kaikki pitää kutsua niin meneekö lapsenne aina kaikkien juhliin joihin kutsutaan?
meillä mennään.
ihan sillä kysyn, et tuntuu välillä et on tärkeämpää melkein saada se kutsu, vaikkei juhliin edes osallistuta.
meillä Neiti haluaisi hoplop synttärit ja olin ajatellut et pidetään kotona synttärit osalle kavereista, ja sit osan kanssa mennään joku päivä hoploppiin, molempiin ei siis pyydetä kaikkia.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27860473:Sitä kiintiötä pitäisi sitten venyttää myös muiden kavereiden kohdalla ja yhdestä ylimääräisestä syntyy helposti 10 ylimääräistä.
Meillä mahtui aikoinaan ruokapöytään 8 henkilöä, joten lasten kaverisynttäreille sai kutsua 7 vierasta. Lapset itse päättivät, ketkä kutsuvat. Sama systeemi oli omassa lapsuudessani ja myöskin näkyi olevan lasteni kavereilla.