Mikä meidän vauvalla on?!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Tai poika kai se jo on, juuri täyttänyt 1-vuotta. Syntymästä lähtien on sairastellut, flunssaa toisensa perään. Keväällä todettiin refluksi, kun poika nieleskeli koko ajan ja oksensikin välillä. Sitten alkoi korvatulehdukset, joita oli kuusi peräkkäin ja sitten ne loppui kun seinään ja perjantaina ollaan menossa putkitukseen. Nuo korvatulehdukset on nyt olleet poissa 2kk ja silti poika herää 20 kertaa yössä, välillä itkee ja välillä ei. Mä alan olla jo niin poikki ja joka kerta kun herää, niin tarvitsee rauhoittuakseen maitoa (imetän).

Kuitenkin tuossa syömisessäkin on kamalasti ongelmia, jos ei oo jotain erityisen kiinnostavaa, niin poika ei syö ja rinnalla ollessa ei pysty juomaan pitkään, vaan haukkaa aina suun kautta happea... tämän takia ei juo kupista, eikä pullosta. Ruoka pitää olla ihan hienoa sosetta, muuten tulee oksennus... ja ruokailu on tuollaista rumbaa, koska nyt neuvolassa poika painoi vaivaiset 6800g ja pituutta on 71cm, eli poika on pakko saada syömään.

Kaikki tuntuu kaatuvan päälle, kun kaikki tavalliset asiat on niin pirun vaikeita...

Ja lisätään nyt vielä se, että kun meillä oli pari viikkoa sitten sikainfluenssa, niin poika sai kuumelääketta ja nukkui lähes koko yön heräämättä, kävi kerran ottamassa maitoa, nyt annoin kokeilumielessä särkylääkettä yöksi ja on, ihme ja kumma, nukkunut jo kaksi ja puoli tuntia. Eli joku paikka on kipeä, mutta mikä.
Toivottavasti putkitus auttaa, mutta mitä jos ei?!!

Alkuperäinen kirjoittaja allergiaa:
maito?allergiaa?

Kakka tavallista, ei iho-oireita... Ja mä käytän maitoa ainoastaan kahvissa ja poika juo vain rinnasta, niin ei luulisi noin vaikuttavan? Kuinka maitoallergia tuon ikäisillä yleensä ilmenee?

Alkuperäinen kirjoittaja nebraska:
talo minkälainen,elukoita?
Vai mainittiko sen jo tekstissä..

Eläimille ei oo allerginen, se testattiin jo ihan ensimmäiseksi. Vanhempi täysin remontoitu talo, jossa hometutkimuskin tehty muutama vuosi sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja voisiko olla:

meillä rauhottu samalta kuulostavat yöt kun saatiin astma lääkitys 10kk:lle pojalle. Heräs kanssa monta kertaa yössä ja rauhottu vaan rinnalla, nyt kun Ventoline ollut muutaman viikon ei oo heränny ku 2-3 krt yössä eikä sillonkaan välttämättä syö.
Ollut kanssa alusta saakka paljon flunssia ja 3keuhkoputken tulehdusta korvatulehduksen kera.

Jos putkitus ei auta niin sitten vaadit päästä lastenlääkärin vastaanotolle. Voimia sinulle oikein kovasti. Toivottavasti poikasi nukkuu nyt paremmin ensi yönä, jotta sinäkin saisit nukkua. sillä unta sinä nyt tarvitset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hei mites vatsa toimii,onko ummetusta? onko katsottu ettei oo mitään synnynäistä vaivaa , voimia sinulle ja hae apua lapselle ja itselles että jaksat

Ihan normaalisti toimii.

Mä oon soitellu joka paikkaan, mutta kaikki tuntuu vaan pyörittelevän peukaloitaan. Onneksi nyt lupasivat lastenpolilla ottaa asiakseen, jos ei tuo putkitus helpota. Synnynnäistä vaivaa ei pitäisi olla, ainakin on tutkittu vaivana päästä varpaisiin ultralla ja muutenkin todella hyvin, kun syntyi alle 2kiloisena ja oli lastenosastolla.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hei mites vatsa toimii,onko ummetusta? onko katsottu ettei oo mitään synnynäistä vaivaa , voimia sinulle ja hae apua lapselle ja itselles että jaksat

Ihan normaalisti toimii.

Mä oon soitellu joka paikkaan, mutta kaikki tuntuu vaan pyörittelevän peukaloitaan. Onneksi nyt lupasivat lastenpolilla ottaa asiakseen, jos ei tuo putkitus helpota. Synnynnäistä vaivaa ei pitäisi olla, ainakin on tutkittu vaivana päästä varpaisiin ultralla ja muutenkin todella hyvin, kun syntyi alle 2kiloisena ja oli lastenosastolla.

Siis vauvana :D

Kyllä mäkin veikkaan allergiaa, painoa on niin vähän. Suolisto voi olla jo niin kipiä, että ei oikein halua syödä, refluksi voi tuoda omat hankaluutensa ja putkituksestakin voi olla apua noihin syömisvaivoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Jos putkitus ei auta niin sitten vaadit päästä lastenlääkärin vastaanotolle. Voimia sinulle oikein kovasti. Toivottavasti poikasi nukkuu nyt paremmin ensi yönä, jotta sinäkin saisit nukkua. sillä unta sinä nyt tarvitset.

Uni on kyllä ollut vähäistä, ja sitten kun tuo pieni nukkuu päivällä, niin mun on silti valvottava näiden isompien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuula:
Kyllä mäkin veikkaan allergiaa, painoa on niin vähän. Suolisto voi olla jo niin kipiä, että ei oikein halua syödä, refluksi voi tuoda omat hankaluutensa ja putkituksestakin voi olla apua noihin syömisvaivoihin.

Syntymäpainokin oli tuon alle kaksi kiloa, mutta siihenkin verrattuna poika on pieni. Vanhemmat kaksospojat syntyivät molemmat parikiloisina ja painoivat yksi vuotiaana ja pari kiloa enemmän kuin tämä nuorimmainen.

teillä tupakoida? Mietin vaan sitä että kun on sairastellut noin paljon.. tai sit toi allergia vois olla toinen... onko neuvolasta koskaan laitettu esim verikokeisiin? mitä ne sanovat neuvolassa asiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
maito?allergiaa?

Kakka tavallista, ei iho-oireita... Ja mä käytän maitoa ainoastaan kahvissa ja poika juo vain rinnasta, niin ei luulisi noin vaikuttavan? Kuinka maitoallergia tuon ikäisillä yleensä ilmenee?

Maitoallergia on allergia maitoproteiinille. Eli sitä on monessa muussakin asiassa, ei vain maidossa. Esim. Pihlaja-karkeissa on maitoproteiinia, voissa, juustoissa... jne.

Minulla on nyt 2.5v maitoallerginen tyttö ja imetin häntä "pitkään", lähes 1v5kk asti. Kävin lastenlääkärilläkin yöheräilyiden kanssa, koska tyttö herätti 2-3 tunnin välein joka yö. Ja aina piti päästä tissille. Kokenut lääkäri sanoi, että lopeta yösyötöt! Tai ainakin yöimettäminen. Niinpä lopetin ja oho, pikkuhiljaa alkoi uni pidentyä ja nyt nukkuu normaalisti.
Mutta vielä tuosta painosta: pyydä allergiatestejä, jotta todella saatte allergia-asiat testattua. Kyllähän tuo jostain kertoo tuo hidas painonkehitys.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnikki:
teillä tupakoida? Mietin vaan sitä että kun on sairastellut noin paljon.. tai sit toi allergia vois olla toinen... onko neuvolasta koskaan laitettu esim verikokeisiin? mitä ne sanovat neuvolassa asiaan?

Verikokeita on otettu lastenpolilla (käyty sielä kontrolleissa, koska syntyi noin pienenä). Neuvolassa on nyt alettu ottamaan tämä tosissaan, kun tämä vaan jatkuu ja jatkuu... ja putkituksen jälkeen homma alkaa mennä eteenpäin, jos ei helpotu. Mies polttaa, muttei sisällä, eikä lasten lähellä koskaan.

KUINKA HITOSSA 1-VUOTIAS VOI PAINAA NOIN VÄHÄN?????

MEIDÄN POIKA 3KK PAINAA SAMAN VERRAN.. :o

kuinka ei oo aijemmin puututtu?????????????????????????????? sairastahan tuo on ollut jo kauan

Yö meni paljon paremmin, heräsi vain kolme kertaa, eli luultavasti on jostain kipeä.

Tuosta painosta vielä, poika saa jo lisäravinnetta maksimimäärän päivässä, mutta kun ei syö... ja vaikeaa on sekin, kun ei poika pysty syömään minkäänlaisia muruja, heti oksentaa ihan kaiken ulos. Lastenpolilta neuvottiin lisäämään öljyä jokaiseen ruokaan, fantomaltia (ravintolisä) ja kaikki ruoka mahdollisimman paljon kalorista, eli vanukkaita jälkkäriksi. Nyt tuo sikainfluenssa ja muu sairastelu vielä tiputti painoa 300g :|

maito?allergiaa?

Meillä todettiin 10kk vanhana pojalla maito-allergia. Oli koko ikänsä nukkunut tosi huonosti, pahimmillaan heräili 20 min välein itkemään, posket lehahteli tulipunasiksi, oli atooppista ihottumaa. Siirryttiin kauramaitoon ja rupes pikkuhiljaa yöt sujumaan paremmin. Nyt täytti viikko sit 3v, pystyy syömään hapanmaitotuotteita ja ruoan joukossa maitoa ja kermaa, kun ne on kiehautettu. Raaka maito ei sovi vieläkään, just pari viikkoo sit kokeiltiin ja rupes vatsakivut rupes taas öisin vaivaamaan ja tuli ripulikakat monta kertaa päivässä housuun.

maito?allergiaa?

Meidänkin vauvalla oli kakka tavallista ja ei iho-oireita, silti maitoallergia. Ainoa oire oli että hylki pulloa ja itki mahaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
KUINKA HITOSSA 1-VUOTIAS VOI PAINAA NOIN VÄHÄN?????

MEIDÄN POIKA 3KK PAINAA SAMAN VERRAN.. :o

kuinka ei oo aijemmin puututtu?????????????????????????????? sairastahan tuo on ollut jo kauan

Joo ja mun poika paino 2,5kk saman verran...oli yhtä pitkä kuin paksu.

Yhteistyössä