Mikä meidän kissaa vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
siltä lähtenyt hirveästi karvaa kesän aikana. ajattelin et on vaan tavallinen karvanlähtö. syötin omega 3, ja ostin furminatorin millä lähti hyvin irtoava pohjavilla pois. mutta karvaa lähtee edelleen, nyt keskiselästä lähtee peitinkarvakin ihan jonkun aikaa silittämällä saa kourallisen karvoja.

kolli on 2v ja sisäkissa, keväällä madotettu. mistä ihmeestä tää johtuu, toisista kissoista ei lähde noin rajusti karvaa.

En osaa auttaa, mutta voin sanoa, että meillä samaa vikaa. Kaksi kissaa, ja toisesta lähtee aivan uskomattomat määrät karvaa. Juuri kun kerran silittää, niin kouraan jää karvoja vaikka kuinka. On harjailtu, mutta karvaa vaan lähtee. Itse veikkaan sen johtuvan näistä helteistä. On hyvin tiheäturkkinen maatiaiskissa kyseessä.

Meillä sama ongelma, ja syy löytynee ruokavaliosta. Saako kissa varmasti kaikki tarvitsemansa vitamiinit? Minä selvitin eläinlääkäristä puhelimitse ja netistä ensihoidon, jotta ei tarvis heti lääkäriin viedä, ja ohjeeksi sanottiin että katsoo että saa ruokavalion kuntoon. Netistä löytyy hirveesti tietoa, voin suositella. Kaupan märkäruoat sisältää usein liikaa viljaa, mikä aiheuttaa karvanlähtöä. Meillä selkeesti syöny sitä liikaa.

Lisäksi ehdotettiin Viacutan kuuria 6viikkoa. Saa apteekista. Kallis on, mutta itse laitoin sitä ensimmäisen kerran eilen kissalleni ruuan päälle, ja hyvin kelpasi. Ostin myös Multicat vitamiineja, lohen makuisia. Niitä annetaan joka päivä.

Näillä eväillä mennään sanoi eläinlääkäri, ja mikäli ei auta ni lääkäriin, sit voi olla kasvain.
Myös stressi vaikuttaa siten että karvaa lähtee.. voiko kissasi kärsiä stressistä?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meillä sama ongelma, ja syy löytynee ruokavaliosta. Saako kissa varmasti kaikki tarvitsemansa vitamiinit? Minä selvitin eläinlääkäristä puhelimitse ja netistä ensihoidon, jotta ei tarvis heti lääkäriin viedä, ja ohjeeksi sanottiin että katsoo että saa ruokavalion kuntoon. Netistä löytyy hirveesti tietoa, voin suositella. Kaupan märkäruoat sisältää usein liikaa viljaa, mikä aiheuttaa karvanlähtöä. Meillä selkeesti syöny sitä liikaa.

Lisäksi ehdotettiin Viacutan kuuria 6viikkoa. Saa apteekista. Kallis on, mutta itse laitoin sitä ensimmäisen kerran eilen kissalleni ruuan päälle, ja hyvin kelpasi. Ostin myös Multicat vitamiineja, lohen makuisia. Niitä annetaan joka päivä.

Näillä eväillä mennään sanoi eläinlääkäri, ja mikäli ei auta ni lääkäriin, sit voi olla kasvain.
Myös stressi vaikuttaa siten että karvaa lähtee.. voiko kissasi kärsiä stressistä?
no ruoka meni vaihtoon, uudet tilasin mut ei ole vielä tulleet. pitää noita vitamiineja käydä ostamassa ja kokeilla niitä. en kyllä tiedä mistä tuolla stressiä olis kun kaikki on ihan kuin ennenkin. samanlainen seurallinen jääräpää kuin aina on ollu, nyt vaan vähemmän riehunu tuon toiseksi vanhimman kissan kanssa kun on kuuma.