Mikä matkaratas olisi oikein tukeva? Kukaan kuskannut tilapäisesti kahta lasta matkarattaissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Tilanne on se, että meidän isompi eli 2v kävelee jo useimmiten ja jaksaa monenkin tunnin kävelyt. Pienempi on 10kk eli istuu jo tukevasti jne.

Ollaan lähdössä reissuun ja parina päivänä voi tulla vastaan tilanne, että isompi pitäisi saada rattaisiin hetkittäin ihan liikenneturvallisuuden takia tai jos ei jaksa kävellä kuumassa pitkään. Muut päivät on leppoisempia.

Meillä on P&T:t, mutta niitä en tuonne reissuun raahaa, koska liikutaan julkisilla, ovat vain liian painavat, kun niitä pitää kantaakin välillä. Ajattelin, jos ottaisi tukevat matkarattaat, joiden istuinosaan saisi tilapäisesti kaksi lasta. Isompi osaa jo pitää hyvin kiinni eli voi istua vähän huterrammassakin paikassa. Joskus olen kuskannut noita kahta samaan tapaan yhdistelmien ratasosassa ja hyvin on mennyt. Onko kukaan tehnyt tätä matkiksilla?

Siispä kaikki vinkit kehiin erityisen tukevista matkarattaista, pitää olla sateenvarjomalliset! Yhteensä nuo kaksi lasta painaa 20kg eli painon puolesta kunnon rattaat kyllä sen kestää.

^ Peg perego pliko p3 on meillä kanssa. Ja ei kaadu vaikka olisi painoa epätasaisesti. Eli voi kasseja pistää tai lapsi seistä seisomalaudalla niin pysyy pystyssä. Erittäin hyvät!!

Kiitos vastauksista. Plikojen seisomateline olikin tiedossa, mutta nyt olisi tosiaan haussa ratkaisu, jossa kaksi lasta istuisi siellä istuinosassa. Olen ymmärtänyt, että tuo seisomateline sopii paremmin isommalle lapselle kuin tuo meidän 83cm esikoinen ja muutenkaan se ei ehkä nyt ole paras ratkaisu meille.

Eli tuleeko muita ehdotuksia kuin Plikot?

Mä olen kuskannut kahta lasta tilapäisesti sellaisilla tukevilla, isompi pyöräisillä matkarattailla, joiden istuin osa menee makuuasentoon, siten että laitoin toisen istumaan siihen makkuasennossa olevan selkänojan päälle. Rattaissa oli siis kunnon kuomu ja tavarakori alla. Lapset pysyneet hyvin kyydissä ja rattaatkin kesti menon hyvin. Muistelisin et olivat Graco merkkiset rattaat.

Yhteistyössä