Mikä mahtaisi olla sopiva summa häälahjaan työkavereilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Me olemme antaneet ystäväpariskunnille häälahjan niin, että se on maksanut noin 40-50e.

Nyt on kyseessä sitten miehen työkaveri, ei mikään läheinen edes. Työporukalla meinasivat häälahjaksi jotain lahjakorttia ja niin että 25e/hlö olisi se summa. Työporukasta osa ei tule häihin. Kaikenkaikkiaan kutsuttuja taisi olla noin 10, kun lasketaan pariskunnat.

Itse koin tuon kalliiksi, mutta en sitten tiedä mikä on sopiva summa tälläisessä tilanteessa?

Mun mielestä 25e kuulostaa ihan hyvältä jos on kerta häihin kuitenkin kutsuttu. Ja varsinkin jos on kutsuttu seuralaisineen eli tuo summa on tavallaan kahdelta hengeltä.

[QUOTE="heh";24021008]Mun mielestä 25e kuulostaa ihan hyvältä jos on kerta häihin kuitenkin kutsuttu. Ja varsinkin jos on kutsuttu seuralaisineen eli tuo summa on tavallaan kahdelta hengeltä.[/QUOTE]

Seuralaisineen juu mutta siis 25e/hlö eli meidän perheeltä siis 50e ja kaikilta muilta sama homma, kun pariskuntina on kaikkimenossa.

25 euroa per henkilö, on musta ihan ok, jos menee paikalla. Jos ei mene niin 10 euroa, jos kyse isosta työyhteisöstä, jossa ei kaikkia tunne kovin hyvin 5 euroakin voisi riittää.

Jos menee juhlaan, niin kyllä mun mielestä joku pari kymppiä per henkilö on aika minimi, sillä tuleehan järjestäjillekin kustannuksia. Musta olisi aika noloa mennä vaivalla järjestettyyn hääjuhlaan ja antaa 10 euroa per aikuinen lahjaksi. (Erikseen toki kovin vähävaraiset, opiskelijat yms, joilla raha tosi tiukalla. Silloin toki ihan ymmärrettävää, jos ei liikene lahjaan kovin suuria summia. Mutta oletan, että on kyse ei ole ihan toimeentulon rajamailla vuosikausia elävästä pariskunnasta.)

Ne, jotka osallistuvat häihin, maksavat 30 euroa ja ne, jotka eivät osallistu, maksavat 5 euroa. Nykyaikana 25 euroa/henkilö ei riitä lähimainkaan kattamaan pitopalvelun kustannuksia.

No mä en kehtais mennä mieheni kanssa 25e yhteensä kourassa häihin. :D Vaan kyllä 25e/henkilö on kohtuullinen, itseasiassa suhyt pieni summa, mutta ei kaikilla toetysti ole varaa enempään. Musta 25e parilta on jotenkin...:D

Minun työkaverilleni on parhaillaan menossa häälahjakeräys. En aio osallistua lainkaan, sllä en ole juurikaan hänen kanssaan tekemisissä. Häihin ei oltu kutsuttu työkavereita, mutta jotkut on kutsuttu erilliseen juhlaan.

Ne, jotka osallistuvat häihin, maksavat 30 euroa ja ne, jotka eivät osallistu, maksavat 5 euroa. Nykyaikana 25 euroa/henkilö ei riitä lähimainkaan kattamaan pitopalvelun kustannuksia.

Meinaatko että häälahjan pitää kattaa pitopalvelun kustannukset? Just just... kukin pitäkööt häänsä varojensa mukaan...

Ja kerran kyseessä työpaikan porukka-lahja niin jokainen työkaveri laittaa mitä haluaa ja sitten katsotaan mitä saaliiksi saatiin eikä niin että joku päättää paljonko jokaisen laitettava

Yhteistyössä