Mikä logiikka tässä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ideaköyhä

Aktiivinen jäsen
17.12.2006
4 791
0
36
Jos opiskelet tai käyt töissä pitää lapsi pitää vapaapäivinä kotona vaikka hoitopäiviä saattaa silloin tulla vain kolmekin viikossa mutta jos olet työttömänä saa lapsi olla päiväkodissa 8 tuntia/5 päivää viikossa? Ja kuitenkin joka ikisestä päivästä saa maksaa vaikkei lapsi hoidossa olisikaan...

Mielelläni vapaa päivinä pidän lapsen kotona mutta välillä olis kiva saada kouluhommatkin tehtyä päiväsaikaan.
:xmas:

Missä niin sanotaan että lapset on pidettävä kotona.

Mä opiskelen, ja esim. nyt kun olen valmistumassa(ja raskaana 34+) ni lapset on päväkodissa vaikka mä oon "vaan kotona lukemassa tenttiin". ei tulis mieleenkään pitää niiät kotona, en pystyis muuten lukemaan.

JA sit ku nää kouluhommat loppuu kokonaan ens viikon lopussa(toivottavasti) ni lapset saa silti olla päikkärissä, jonkun vapaapäivän voivat pitää...

Niin tottakai sä pidät tarpeen mukaan lapset päiväkodissa, vaik olet ite kotona. eihän siinä oo mitään järkee et teet kouluhommia yöllä...
Et kerro päiväkotiin mitään, jos kerta "valittavat"

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Kuka sinua kieltää pitämästä lasta hoidossa silloin, kun teet tehtäviä? Päiväkodin henkilökuntako? Vai onko tämä jotain yleisentason keskustelua?
Siis joo, pk:n täti vaan sanoi että pidäthän lapsen kotona kun olet vapaalla. :whistle: Ja siis työharjoittelussa olen, kolmivuorotyössä, eli vapaita tulee väkisinkin mutta mm näyttösuunnitelmakin pitäis jossain välissä vääntää.

Oletko koskaan ollut työttömänä? Kyllä se työnhakeminen käy päivätyöstä kun rustaa jatkuvasti niitä persoonallisia hakemuksia eri paikkoihin - persoonattomilla massahakemuksilla ei pääse haastatteluun - ja juoksee haastatteluissa ja muissa.

Sitä paitsi työkkärikin edellyttää, että lapsille on hoitopaikka, jotta voi ottaa tarjotun työpaikan heti vastaan. Kunta on velvollinen järjestämään paikan 2 viikossa, mutta se 2 viikkoa on pitkä aika ja paikka voi tulla jostain ihan muualta kuin kodin tai työpaikan läheltä.

Ei mitään ideaa. Yleensä työttömien lapset eivät onneksi täyttäpäivää hoidossa olekaan. Joko käyvät vain muutamana päivänä viikossa tai sitten vain puoltapäivää.

Mun mielestä niillä, joiden lapset ovat harvoin hoidossa on ihan yhtälainen oikeus viedä lapset myös vapaapäivinä hoitoon. Esim. mielestäni pienelle lapselle, joka on vasta aloittanut hoidossa ole hyväksi, että käydään parina päivänä ja sitten parin viikon tauko. Tauonaikana hoitohommelit jo unohtuvat ja taas pitää uudelleen aloittaa alusta.

Ja naurettavia ne säännöt, että jos vanhempi on sairaana, ei lasta saa hoitoon viedä. Onko lapsen parempi leikkiä hoidossa kuin "hoitaa" kotona sairasta vanhempaa??

Muuten tietenkin lapsikin tarvitsee vapaapäiviä, jos jatkuvasti tekee hoidossa pitkää päiväää.

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Kuka sinua kieltää pitämästä lasta hoidossa silloin, kun teet tehtäviä? Päiväkodin henkilökuntako? Vai onko tämä jotain yleisentason keskustelua?
Siis joo, pk:n täti vaan sanoi että pidäthän lapsen kotona kun olet vapaalla. :whistle: Ja siis työharjoittelussa olen, kolmivuorotyössä, eli vapaita tulee väkisinkin mutta mm näyttösuunnitelmakin pitäis jossain välissä vääntää.

Ideahan on siinä, että ethän sinä silloin ole vapaalla, kun teet koulutöitäsi... et kerro tädille, milloin sinulla on "vapaata", vaan viet lapset hoitoon ja teet hommasi. Parempi lapsille olla yksi päivä hoidossa sillä aikaa kun teet tehtäväsi, kuin että olisitte kotona kaikki ja ite olisit stressissä siitä, milloin ehtii tehtävät tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:

Älä välitä tädin puheista, ajattele jos olet ollut yövuorossa, pidätkö silloinkin lapset kotona päivän? Kyllä sinulla on oikeus opiskeluun rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Oletko koskaan ollut työttömänä? Kyllä se työnhakeminen käy päivätyöstä kun rustaa jatkuvasti niitä persoonallisia hakemuksia eri paikkoihin - persoonattomilla massahakemuksilla ei pääse haastatteluun - ja juoksee haastatteluissa ja muissa.

Sitä paitsi työkkärikin edellyttää, että lapsille on hoitopaikka, jotta voi ottaa tarjotun työpaikan heti vastaan. Kunta on velvollinen järjestämään paikan 2 viikossa, mutta se 2 viikkoa on pitkä aika ja paikka voi tulla jostain ihan muualta kuin kodin tai työpaikan läheltä.
Tarkoitukseni ei ollut millään tavalla väheksyä työttömän vanhemman lapsen hoidon tarvetta, ihmettelin vaan sitä että miksi työssä käyvän tai opiskelevan vanhemman lapsen hoitoon vieminen on niin suuri synti siihen verrattuna.

:)

Aivan, tosiaan kun nämä ns. vapaapäiväthän eivät ole sinulle vapaapäiviä. Vaan koulupäiviä. Monet kun ajattelevat, että koulu on sitä vapaata..no mikshän sit ylipäänsä pitää käydä monta vuotta koulutusta täyspäiväisesti jos se on niin "vapaata".

Saat nopeammin tehtyä kouluhommat pulkkaan, kun lapset ovat hoidossa. Varsinkin jos sulla on enää vähän jäljellä. Viet vaan hoitoon ja jos kyselevät, niin mitä se heille kuuluu? Jo ovat uteliaita. Sanot vaan, että tuot aina tarhaan, niin ei tartte heidän ihmetellä sit et onko tulossa vai ei.

Yhteistyössä