Mikä logiikka on tt-tuen takaisinperinnässä jos jatkuvasti pienituloinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei"

Vieras
Sain päätöksen kotiin ( olen yh ja saan kelalta sairaspäivärahaa leikkauksen takia ) ja siinä lukee että sossu perii tulevasta sairaspäivärahasta jotain takaisin. Päiväraha on 700 miinus verot, eli olisko jotain hieman alle 600e tulossa. Jos ne nyt siis perii siitä ton summan mitä sain tukea eli 400e, mulle jää pari sataa. Joka tarkoittaa sitä että niitten pitää myöntää mulle taas tt-tukea, koska tulot liian alhaiset :)

No, mulle on se-ja-sama ihmetyttää vaan

tämä on hyvin nurinkurinen yhteiskunta. Minulta peritään takaisin joka kuukauden lapsilisästä (liikaa maksettua työmarkkinatukea)...jonka kuitenkin sitten saan toimeentulona takaisin......HOH HOIJAAA!!!

[QUOTE="vieras";25859043]tämä on hyvin nurinkurinen yhteiskunta. Minulta peritään takaisin joka kuukauden lapsilisästä (liikaa maksettua työmarkkinatukea)...jonka kuitenkin sitten saan toimeentulona takaisin......HOH HOIJAAA!!![/QUOTE]

Tämä on juuri sellaista paskaa, mikä pitäisi lopettaa ja yksinkertaistaa koko demarien rakentama tukiverkosto, jossa sen pyörittämiseen kuluu enemmän rahaa kuin siitä on hyötyä pienituloisille. Yksinkertaisempi järjestelmä, jossa on vastikkeellisuus kaikelle tuelle ja työnteko on aina kannattavampaa kuin kotona makaaminen. Eli tuet pois ja ihmiset vaikka risusavottaan tai hoitotyöhön. Useissa muissa maissa tämä on jo toteutettu.

Yhteistyössä