Mikä lasta vaivaa? Pottailusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pöllö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pöllö"

Vieras
Meillä on toinen lapsi melkein 3v ja hänen kanssaan on nyt pottailua harjoiteltu yli puolivuotta. Välillä onnistunut jo tosi hyvin, välillä laitettu vaippa kokonaan takasin ku kaikki tuli housuun ilman että häntä itseään olisi haitannut. Tässä jokin aika sitten poika itse innostui pottailusta kovin ja uskallettiin ulkoilla ja käydä kaupassakin jo ilman vaippaa... Mutta NYT, nyt se on taas ruvennu pissaamaan housuun... Kaiken... Oon silti yittäny pitää ilman sitä vaippaa mutta hermot ei meinaa enää kestää sitä siivoomista ja vaatteiden vaihtoa... Käsken sitä pissalle ennen ulkoilua ennen päiväunia tai muuten vaan ja hetki tuon käskyn jälkeen se lorottaa housuunsa... Tekee tuon kaiken siis tahallaan. Oon jo vähän hukassa tän asian kanssa kun esikoinen oli päiväkuiva samanikäisenä kun tämän tapauksen kanssa vasta alitettiin!

Ei kenelläkään mitään vinkkejä olis??

jokainen on yksilö, tässäkin asiassa. Meillä kaksi vanhempaa oli 2,5-vuotiaina jo täysin kuivia, tämän kuopuksen kanssa on vasta päästy aloittelemaan. Olen itse huomannut että jos pakolla yrittää niin siitä ei seuraa kuin harmia. Meillä on nyt menty lapsen ehdoilla, päivisin kotosalla yritetään olla ilman vaippaa, ulkona ja öisin laitetaan vaippa ihan suosiolla. Joskus menee useat pissat housuun, joskus ei yhtään. Tuonikäiselle voi tietysti jo yrittää puhuakin asiasta mutta eihän siitä välttämättä mitään apua ole, voi yrittää vedota siihen ettei isoilla pojillakaan vaippaa ole eivätkä isot pojat pissaa housuun. Kun lapsi on tarpeeksi kypsä niin kyllä se onnistuu.

Yhteistyössä