Mikä lapsen tulossa yllätti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
Oliko lapsentulo sitä mitä kuvittelitkin, vai yllättikö jokin asia? Ihan vaan huvikseni kyselen, hauska kuulla muiden kokemuksia.

Itse olen ollut yllättynyt siitä kiireestä ja siitä, että lapsi vie kutakuinkin kaiken ajan.
Hmmm... helpottaakohan tämä missä vaiheessa??

siitä että miten laiska kaappien siivoaja olenkaan.. kuvittelin että vaatteet on aina tiptop järjestyksessä koon ja värin ja vaikka minkä mukaan kaapissa, mutta lähinnä ne näkyy menevät sullomisperiaatteella nyt muutaman lapsen jälkeen narulta kaappiin. Ja muutenkin siitä olen ihan yllättynyt että miten laiska olen. Ja yllättyisi moni muukin jos tietäisi :D

mun mielestä yhden lapsen kanssa ei ole ollut ikinä rankkaa, tosi helppoo.
mut kai se tuntuu siltä kun enemmän lapsia. tosin ei mua sillonkaan yllättänyt mikään kun esikoinen syntyi. kun kakkosta odotin pelotti kuinka pärjään kahden pienen kanssa, mut helpostihan tuo meni.. et se ehkä yllätti eniten. (toki rankkaakin välillä ollut,mut sen oon osannut odottaa)
kolmosen kanssa odotin et olis helppoo kun sisarukset jo vanhempia, mut oikeestaan oon ollut eniten väsynein. ja nyt kun nelosta odotan ja kolmoselle ja neloselle tulee 1,5vuotta ikäeroo niin vähän jänskättää kuinka jaksan neljän kanssa sit..mut kuitenkin tiedän pärjääväni.

Kuukausi sitten synnytin esikoisen ja ainakin imetyksen vaikeus yllätti aluksi. Meni jopa niin vaikeaksi etten jaksanut enää taistella koko asian kanssa ja pelkkiä korvikkeita on nyt käytetty jo pari viikkoa. Mä kun kuvittelin että se menee vaan niin, että tissi suuhun, lapsi imee ja on tyytyväinen ja että maitoa tulee varmasti tarpeeksi. No, eipä se olekaan niin yksinkertaista. Lisäksi on yllättänyt se että vaikka oon yksin vauvan kanssa niin ei tää ole ollut niiin vaikeaa (ainakaan vielä) mitä kaikki pelotteli.

Yhteistyössä