Mikä kukka tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Metis

Aktiivinen jäsen
18.04.2012
3 096
24
38
Siis meidän pihaan ilmestyy kaikenmaailman kukkasia, mitä kukaan ei ole istuttanut ja tämän vuoden uutuus on tämmönen:
2012-05-24+16.23.52.jpg

2012-05-24+16.24.04.jpg

2012-05-24+16.23.45.jpg

Voisko joku viherpeukalo kertoa, mikä toi on ja onko se monivuotinen ja jos sattuu olemaan selvännäkijöitä ni vois kertoo miten hitossa se pääty mun pihalle :laugh:

[QUOTE="Mihla";26330954]Se on narsissi. Sipulikukka, monivuotinen siis. Kukkii näin keväisin, yleensä vielä aikaisemmin kuin nyt. Sipulit on tulleet siirtomaan mukana?[/QUOTE]

Ei oo siirtomaata tuolla tai oikeastaa missään muuallakaan. Voiko tollanen olla "maan alla" vuosia ja sit vaan ilmestyä jokuvuosi taas kasvamaan? :D Muutakaan selitystä en keksi. :confused:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26331003:
:confused: :D

Siis tuon narsissin lehtiä. Huonoissa olosuhteissa se ei aina kuki. Sitten kun saa ravinteita ja möyhintääm, niin innostuu.

Siis kun meillä ei oo missään narsisseja (tai muitakaan kukkia oikeastaan), ni ei niitä lehtiä vaan mä luulin että niinku yleisesti lehtiä :ashamed:

Vasta viimekesänä me ajettiin heinät ja muut pois tolta alueelta että ennen sitä se oli sellanen rikkaruohojen valtaama.... Kaipa se sit on vaikuttanu.

Tasettia minäkin sanoisin...Meilläkin noita kukkii keltaisten narsissien seurana. Ja kyllä meillä ainakin on semmoisia vaeltelevia tapauksia, ja ei joka vuosi edes kukikaan - lehtiä kyllä tekevät. Mukavia yllätyksiä sitten kukkiessaan :).

Mun mielestä ei ole tasetti, koska tasettihan on toiselta nimeltään sarjanarsissi ja siinä on monta kukkaa samassa kukkavarressa. Tässä näyttäisi olevan vain yksi kukka per kukkavarsi. Väri kyllä sama kuin tasetissa. En valitettavasti osaa sanoa, mikä narsissi tämä on, mutta varmaan kirjastosta löytyy joku narsissikirja, jos haluaa tarkan nimen tietää? [QUOTE="himpula";26331009]Minun nähdäkseni tuo on tasetti. Perusnarsissille toki läheistä sukua.[/QUOTE]

Juu kyllä ne sieltä maasta saattaa vielä vuosien päästä yhtäkkiä kaivautua esiin. Me ostettiin villiintynyt tontti ja kun pensaikko sai vähän kyytiä niin alta on alkanut paljastua vanhat kukkapenkit. Myös toisten kasvien mukana voi tulla tulokkaita puutarhaan.

Ihan tasetin näkönen tuo on mitä sitä googlailin. Mut kuten sanottu mä en kukista juur mitään tiedä.

Koska tota uskaltais siirtää ku haluaisin sen kukkapenkkiin. :)

Ihan tasetin näkönen tuo on mitä sitä googlailin. Mut kuten sanottu mä en kukista juur mitään tiedä.

Koska tota uskaltais siirtää ku haluaisin sen kukkapenkkiin. :)

Kannattaa siirtää sitten kun on kukkinut ja lehdetkin ruskistuneet, mutta kestävät siirtämistä kyllä aika hyvin muutenkin, että vaikka heti, jos sormet syyhyävät.

Yhteistyössä