mikä koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu lapsen koosta:) n. koko 60-62cm on tarkoitettu 3 kk ikäiselle. 62 cm menee vielä 4kk ikäiselle ja ellei kysessä ole suurikokoinen ja pullea lapsi menee se koko vielä 5kk iässä, ainakin kotimaisissa vaatteissa. Vaatemerkeissä on eroja, esim. Tutta ym. kotimaiset merkit ovat suurikokoisia, 1- 2 kokoa suurempia kuin lapussa lukee.

Suosittelen kysymään lapsen painoa ja pituutta lapsia on niin erikokokoisia.

Meidän keskikäyrillä menevä poika oli myös kyllä kokoa 74 5kk.n iässä ja 68 ei kyllä käyttänyt enää sillon. Ja meillä muuten on ainaski ollut niin, että Tutan vaatteet paljon pienempiä kuin vaikkapa hm.n... Mä ostasin reilusti ison vaatteen, en missään nimessä alle 68...

Osta vaan reilusti iso, juuri nyt sopivia vaatteita kaverillasi on ihan varmasti, mutta isompia ei välttämättä. Sitä paitsi alle vuoden ikäinen kasvaa todella nopeasti, eli vaatteet jäävät jatkuvasti pieniksi. Itse ostaisin ehkä 68-74-senttisiä vaatteita tuon ikäiselle, ei mene kauan kun ovat sopivia.

Omituista! Kyllä 68 cm on tarkoitettu puoleen vuoteen asti. Meillä keskikäyrillä menevä 5 kk poika ja useat 68 cm vaatteet vielä suuria. Eri asia tietenkin jos lapsi on leveää sorttia, joten tarvii tilaa leveyssuunnassa. 74 cm vaatteita käyttää monet 8 kk iässä.

Kummityttöni oli 4kk neuvolassa 69cm pitkä. Hän on kyllä tosi pitkä tyttö mut sehän just kertoo sen kuinka erikokoisia vauvat ovat. Esikoiseni oli 4kk ikäisenä 67,2 ja hänkin oli pitkä ikäisekseen. Kuopus kasvaa paljon hitaammin ja nyt 2kk ikäisenä on 57cm.

Kannattaa mielestäni ostaa joko 68cm tai korkeintaan 74cm vaatteita. Jos ostat isompia saattavat olla sopivia vasta ensi keväänä/kesänä. Silloin voipi olla jo uuden lahjan paikka :)

Meillä vauva sai ristiäislahjaksi setin joka kokoa 74/80 ja kauan saadaan odottaa ennenkuin pääsee käyttämään.

Ja Naperon vaatteet todellakin ovat ISOJA.

Eiköhän kaikkein viisainta oo soittaa lapsen vanhemmille ja kysyä mitä kokoa niillä käytetään. Niin ainakin meillä kummi hoitaa vaateostot. Eikä täällä sitte tarvii ihmisten alkaa tappelemaan, mikä on normaalikokonen vauva ja mikä ei. Itselläni on ilmeisesti joidenkin mielestä ""epänormaali"" - 4 kk neuvolassa 68cm ja 7,5kg poika.
mm

Hei!
Mun poika on 2,5kk ja pituutta on 61cm. Nyt jotkut 62cm kokoiset vaatteet on pieniä. Joten minä ainakin ostaisin 68cm. Eri valmistajien vaatteiden koot ovat hyvin eri kokoisia, mutta ostaisin kyllä 68cm.

Minäkin ostaisin 68 senttisen. Oma 3,5 kk ikäinen tyttöni oli 3kk neuvolassa 62,8 cm pitkä. Pääosin vaatteet ovat tällä hetkellä 62 tai 68 senttisiä. Bodeista 62 cm ei mene enää, kun vaippa vie niin ison tilan. Joistain housuista taas menee vielä 56 cm.

Eli osta 68 tai 70 senttinen, minä ainakin toivoisin, että saisin lahjaksi vaatteita, joita voisi käyttää tulevaisuudessa. Alussa kun tuppaa saamaan näitä pienimpiä vaatteita niin paljon.

Ja minusta on typerää väitellä minkä ikäisille vauvoille mikäkin koko on tarkoitettu. Jokainen vauva kun on yksilö ja eri kokoinen. Toiset äidit vielä tykkäävät käyttää vauvalla löysiä vaatteita, toiset kireitä...

Jos haluaa ottaa varman päälle, kysäisee, minkä kokoisia vaatteita vanhemmat toivovat!

Normaalikokoinen...ja epänormaalin kokoinen. Eiköhän jokainen vauva ole yksilö.

On se jännä kun monista vanhemmista on hienoa mitä lihavempi ja pidempi vauva on!

Kaikista neuvolan yms kokotaulukoista löytyy että 6kk vanha on 68 cm keskimäärin, joten nämä turbovauvat 2-3kk ikäisenä 10 kg ja 68cm ovat kyllä luonnonoikkuja.

Meillä vauva on nyt 4kk ja eilen pituutta neuvolassa 72 cm eli 74 cm vaatteet käytössä,esikoisella 74 cm vaatteet oli käytössä 7-8 kk vanhana.Mun mielestä on ollut tosi hyvä,kun tuttavat ja sukulaiset ovat soittaneet ja kysyneet,että mikä koko ja mitä muutenkin tarvii.Ei loju nyt turhia kamoja nurkissa.

Voi voi:lle Ensin sanot, että jokainen vauva on yksilö ja melkein samaan hengenvetoon sanot isoja vauvoja luonnonoikuiksi! Uskomatonta oman egon pönkittämistä täällä palstalla välillä!!

Ap:lle myös minun mielestäni kannattaa ostaa 68 tai 74. Meillä tyttö (kohta 4kk) käyttää vaatteita 56-68 eli koot vaihtelevat hurjasti!

Mielestäni 3 kk:n ikäiselle voi ostaa hieman suurempia vaatteita tulevaisuuden varalle, koska sopivia varmaan on jo keretty hankkia. Vastasyntyneelle olisi kiva olla sopiva, koska ainakin esikoisen ollessa kyseessä ei välttämättä niitä pieniä vaatteita ole kovin paljoa..

Yhteistyössä