mikä koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koira

Vieras
Mies harrastaa metsästystä (hirvi ja lintu). mies luonnollisesti haluais metsästyskoiran, minä taas en haluais metsästyskoiraa vaan sellasen jota vois pitää myös irti ilman että se karkaa. Meillä myös 4-v poika. Hakusessa siis joku keskikokoinen koira (alle 60cm). miehellä ollu metsästyskoiria minulla ollu aijemin vinttikoiria.
onko kenellään ideoita.... koirakirjat on koluttu läpi mutta mitään ei tunnu löytyvän....

kaverilla on walesinspringerspanieli, se on aika puupää touhottaja mut oppivainen ja ainakin niillä pysyy melko hyvin hallussa. sopivan pieni.

vehnäterrieriä en ottais, kaikki tapaamani yksilöt (urokset) olleet ihan kamalia vouhottajia ja ihmisen "polkijoita", tosin omistajastahan se on paljolti kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mut bretoni ja beagle ovat ainakin metsästys koiria joista ensimmäisellä vahva metsästysvietti, ei taida sopia irti pidettäväks. ei kyllä beagle:kään

Koulutuksesta kiinni. Bretoni pysyy pihassa kun ei anna lupaa lähteä ;) Että irti on täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja koira:
Mies harrastaa metsästystä (hirvi ja lintu). mies luonnollisesti haluais metsästyskoiran, minä taas en haluais metsästyskoiraa vaan sellasen jota vois pitää myös irti ilman että se karkaa. Meillä myös 4-v poika. Hakusessa siis joku keskikokoinen koira (alle 60cm). miehellä ollu metsästyskoiria minulla ollu aijemin vinttikoiria.
onko kenellään ideoita.... koirakirjat on koluttu läpi mutta mitään ei tunnu löytyvän....

Heh, bretoni-hakusanalla löysin tämän ja oli ihan pakko kommentoida vähän liittyen jo tuohon kissantappo-ketjuunkin.
Ei ihme, että koirien kanssa on ongelmia, jos koiraa hankkiessa on lähtötilanne esim. tämä ylläoleva....
Vaikka molemmilla on mukamas koiria ollut, niin silti koiraa etsitään kirjasta ja kuvitellaan että on rodusta/käyttötarkoituksesta kiinni, että pysyykö se pihassa :-)

Yhteistyössä