mikä koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
-keskikokoinen koira (45-70cm)
-sopii myös kerrostaloon
-ei haukku herkkä
-tulee seurakoiraksi, tokoa tarkoitus harrastaa mut ei kilpailla
-ei kuolaa eikä haise ihan järkyttävästi koiralle
-ei metsästysrotua
-perheessämme 6v lapsi
-kokemusta on isoista jättiroduista
-plussaa jos ei kauheeta karvanlähtöä
-ei trimmattavaa rotua

kunhan vaan kirjoitan, että ei ainakaan mitään perinteistä palveluskoirarotua. Joku tulee niitä kummiskin taas ehdottelemaan.

Miten olisi collie? Ne on luonteensa puolesta helppoja, pehmeitä ja vähään aktivointiin tyytyväisiä.
Jostain syystä myös berninpaimenkoira tuli mieleeni, mutta sitä en tiedä, että kuolaako ne.

Mie olen huomannut, että se miten vahvasti koira haisee "koiralle", riippuu ruuasta. Silloin kun meidän koira saa oikeaa sille parhaiten sopivaa ruokaa, niin ominaishajukin on miellyttävä.

Miulle tuli noista siun luettelemista asioista mieleen vesikoira. Tai se taitaakin olla trimmattava :ashamed:

Kaverin vehnäterrieristä ei lähde kauheesti karvaa eikä se kuolaa. Söpöli epeli on. Bernit on ihania ja kuulemma lapsiystävällisiä, mutta niin karvainen rotu haisee taatusti "piskiltä" kostealla kelillä. Voi olla että kuolaakin. Kokemukseni mukaan nartut haisee vähemmän kuin uroskoirat, meillä on ollut lapukoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Sori mut mulla ei tule mieleen mitään muuta kuin jättimäinen Pehmolelu. :ashamed: :D :/

Peesi. Niin jos sulla koirista on kerran kokemusta, niin tiedät varmaan ettei karvattomia ja hajuttomia helppoja koiria olekaan??

Joku tuossa vehnäterrieriäkin mainosti, eikös ne tosiaan ole sellaisia, ettei karva lähde? Jos kuitenkin ihan oikeeta koiraa ajattelit :)

belgianpaimenkoira. sopii kotikoiraksi, mutta on myös hyvin aktiivinen. sopii lasten kanssa. se on just näppärän kokonen, iso, mutta kuitenkin pieni. :) sopii kerrostaloon (jos harrastetaan jotain), ei kuolaa, ei ole kovin haukkuherkkä.

Hui, meidän lähellä on pari belgianpaimenkoiraa ja ne on ihan hulluja. Tai no, ei kai koirat sinällää ole, vaan ne omistajat, jotka on ne päästäneet sellaisiksi?? Paimenkoira on paimenkoira, eli tarvitsee hyvän komennon ja paljon toimintaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Sori mut mulla ei tule mieleen mitään muuta kuin jättimäinen Pehmolelu. :ashamed: :D :/

Peesi. Niin jos sulla koirista on kerran kokemusta, niin tiedät varmaan ettei karvattomia ja hajuttomia helppoja koiria olekaan??

Joku tuossa vehnäterrieriäkin mainosti, eikös ne tosiaan ole sellaisia, ettei karva lähde? Jos kuitenkin ihan oikeeta koiraa ajattelit :)

Älkäähän nyt viitsikö. Meillekin jotkut mukamas fiksut ehdottelivat pehmolelukoiraa, kun ei mukamas meidän vaatimuksiemme mukaista koiraa ole olemassakaan. Ymmärrätte kai, että rotujen välillä on suuria eroja! Perusoletuksena on, että koiraa harkitseva tietää että karvaa lähtee, koira haisee jne. mutta kriteereissä ap ehkä tarkoitti sellaista rotua, jolla lähtisi mahdollisimman vähän karvaa, joka haisee mahdollisimman vähän ja noin.

Älkää saivarrelko. Ihan hyvä koirartoujen eroja on miettiä ennen kuin turren ottaa. Kyllä ap:kin mieleisensä rodun löytää. Luultavasti jostain ominaisuudesta joutuu tinkimään, mutta kannattaahan se tavoitella sitä juuri sopivinta rotua itselle!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
-keskikokoinen koira (45-70cm)
-sopii myös kerrostaloon
-ei haukku herkkä
-tulee seurakoiraksi, tokoa tarkoitus harrastaa mut ei kilpailla
-ei kuolaa eikä haise ihan järkyttävästi koiralle
-ei metsästysrotua
-perheessämme 6v lapsi
-kokemusta on isoista jättiroduista
-plussaa jos ei kauheeta karvanlähtöä
-ei trimmattavaa rotua

Meillä juuri sinun vaatimustesi mukainen - sekarotuinen : )

Olipas typerä kommentti näinkin asialliseen kysymykseen.
Itselläni ei nyt ihan ekaksi tullut kyllä mieleen ehdottaa pehmolelua,mutta jos sulla on tapana harrastaa pehmokoiriesi kanssa vaikka sitten tuota tokoa niin mikäs siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Hui, meidän lähellä on pari belgianpaimenkoiraa ja ne on ihan hulluja. Tai no, ei kai koirat sinällää ole, vaan ne omistajat, jotka on ne päästäneet sellaisiksi?? Paimenkoira on paimenkoira, eli tarvitsee hyvän komennon ja paljon toimintaa!

juu, joka rodusta löytyy näitä "hulluja" yksilöitä, mutta suurimmalta osin kyse on kuitenkin omistajasta.
no, tohon paimenkoira tarvitsee hyvän komennon juttuun voin olla hieman erimieltä. paimenkoirat on tosi miellyttämisenhaluisia ja helposti koulutettavia tämän vuoksi. voisin sanoa, että enemmänkin esim vahtikoirat tarvitsee sitä komentoa, kun eivät ole niin kovin innokkaita miellyttämään omistajaa.
itse olen kasvanut kodissa, jossa oli aina vähintään yksi belgi, joten kokemuksen perusteella voin suositella myös lapsiperheeseen. ja ap:llahan on ennenkin ollut koiria, joten ihan ummikosta ei kuitenkaan ole kyse. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hehehe:

Olipas typerä kommentti näinkin asialliseen kysymykseen.
Itselläni ei nyt ihan ekaksi tullut kyllä mieleen ehdottaa pehmolelua,mutta jos sulla on tapana harrastaa pehmokoiriesi kanssa vaikka sitten tuota tokoa niin mikäs siinä.

No tais olla. Sori AP. :ashamed:
Sen verran olen koirarotuihin tutustunut että ei vaan muuta tullu itsellä mieleen.

Yhteistyössä