Mikä koira sopisi minulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koiraa vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koiraa vailla

Vieras
Perheeseemme kuuluu minä, mieheni ja 1,5v kissa. Asumme isossa kerrostalo huoneistossa ja vieressä on rajattomat metsät ja lenkkipolut ulkoiluttamiseen (myös järvi jossa voi uittaa koiraa ym.) Toko ja agility kiinnostavat minua kovasti ja aiempien (kääpiösnautseri) koirien kanssani olen niitä harrastanut.

Etsimme nyt siis koiraa, joka on mielyttämishaluinen, aktiivinen, lapsiystävällinen ja omistajiinsa kiintyvä lempeä, mutta kuitenkin oman tahdon omaava.

Tulevaisuutta ajatellen on erittäin tärkeää, että koira rakastaa lapsia. Koiran koolla tai rodulla ei ole väliä, näyttelyt tai turkin kova hoito ei kiinnosta. Ehdottakaa, kiitos jo etukäteen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Koiraa vailla:
Perheeseemme kuuluu minä, mieheni ja 1,5v kissa. Asumme isossa kerrostalo huoneistossa ja vieressä on rajattomat metsät ja lenkkipolut ulkoiluttamiseen (myös järvi jossa voi uittaa koiraa ym.) Toko ja agility kiinnostavat minua kovasti ja aiempien (kääpiösnautseri) koirien kanssani olen niitä harrastanut.

Etsimme nyt siis koiraa, joka on mielyttämishaluinen, aktiivinen, lapsiystävällinen ja omistajiinsa kiintyvä lempeä, mutta kuitenkin oman tahdon omaava.

Tulevaisuutta ajatellen on erittäin tärkeää, että koira rakastaa lapsia. Koiran koolla tai rodulla ei ole väliä, näyttelyt tai turkin kova hoito ei kiinnosta. Ehdottakaa, kiitos jo etukäteen :)

sheltti, ovat juuri tuollaisia. Eikä turkkikaan ole paha hoitaa.

Suisittelisin staffia, hyvin kasvatettuna mahtava tapaus, minun kokemukseni mukaan sheltit tahtoo olla arkoja pelkopurijoita (mutta tietenkään en tunne tän maailman shelttejä) - itse en lapsiperheeseen ottaisi ikikuunapäivänä.

Luin aloituksen ja aloin kirjoittaa staffista ja näköjään en sitten ollutkaan ensimmäinen. Täyttää ainakin hyvin kriteerisi. Ja koska sinulla on jo ollut koiria ennenkin niin tulette varmasti hyvin juttuun.

Alkuperäinen kirjoittaja keija:
Taitaa pyöriä 1000 - 1200 -1600 e linjoilla, en tiedäonko tuo 1600 jo ihan liikaakin.
Teitkö ton hauvakoneen testin? Meillä harkinnassa pienempi koira tähän huusholliin niinantoi vastaukseksi basset houndin :D

Lieneekö ihan noin kallis. Uskon kyllä tuolla 1000e löytyvän?

Niin meillä on siis staffi ja olipa vielä meidän perheen ensimmäinen koira. Ja hyvin tullaan juttuun ja asiat on opittu. Agilitya harrastettiin (koira jo tuohon liian vanha...) ja hakua. Ei ole nöyristelijä, vaan muutoin hyvin oppivainen kun osaa oikeista naruista vetää. Ei tule aika staffin kanssa pitkäksi.

Mites Staffin yksin olo? Koira joutuisi sitten ajallaan olemaan noin. 2-3,5h yksin arkisin, tai siis kissan kanssa. Ovatko kovia järsimään huonekaluja vai onko kiinni yksilöstä, koulutuksesta jne?
Käsittääkseni joissain roduissa kuitenkin esiintyy enemmän järsimistä, eroahdistusta.

Ainiin ja miten hyväksyvät muut lemmikit? Meidän kisu on oikein lempeä ja säyseä, ei ole kertaakaan sähissyt/purrut/raapaissut tai esittänyt minkäänlaisia aggressiivisuuden merkkejä (johtuu koulutuksesta, en ymmärrä miksi jotkut eivät kouluta kissojaan..)
Miten Staffit tulevat kissojen kanssa juttuun?

Sori jos tuli "typeriä" kysymyksiä.. :)

Myönnetään että staffit ovat pentuina käveleviä katastrofeja :-) Vahvoilla leuoilla ja kutiavilla hampailla tuli ainakin meillä ihan kivasti tuhoa... Mutta sitä kesti aikansa ja siihen se sitten jäikin. Pentuajan jälkeen koiralla oli esim. puuhapallo yms ajankuluna. Ja vaikka koira oli yksin työpäivän ajan ei hirmutuhoja enää tullut. Meillä ei ole muita lemmikkejä, mutta uskon kissan ja staffin yhteiselon sujuvan mallikkaasti. Varsinkin kun kissa on jo ennen koiraa. Eroahdistuksesta ei ainakaan meillä ollut mitään merkkiä. Tuhotyöt menivät kyllä ihan pentuajan hurmioon.

Mites ois belggari. Täyttää ainakin nämä kriteerit "mielyttämishaluinen, aktiivinen, lapsiystävällinen ja omistajiinsa kiintyvä lempeä, mutta kuitenkin oman tahdon omaava." Ja on mitä mainioin agility- ja tokokoira :)

Uusimmat

Yhteistyössä