Mikä koira kotiin jossa myös neitokakadu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaiks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaiks

Vieras
Mikään koirahan ei ole varma mutta jos nyt oletuksellisesti ajattelisin koiran hankintaa niin mikä koirarotu olisi lähtökohdiltaan sopiva talouteen jossa lentelee vapaana yksi neitokakadu?

Koiralla ei täten tulisi olla metsästysviettiä yhtään. Eli rotua ei ole ikinä käytetty metsästykseen. En tiedä onko paimentamisesta haittaa linnun kanssa...
Kaikenlaiset terrierit yms on suljettu siis pois, enkä nyt kysele todellakaan millaisia ihania sohvamussukoita joidenkin metsästysviettiset koirat ovat, (vaikka ovathan ne aina ihania sohvamussukoitakin :heart: ) sillä vietti on vietti ja kun koira näkee lentoon pyrähtävän linnun se vietti sieltä löytyy oli se sohvaperuna tai ei :D

Sanokaas asiantuntijat tähän jotain... :D

Bulldogia olen miettinyt muta eihän semmoisen kanssa nuku kukaan kun koira kuorsaa, harmi vain, ihana rotu muuten :(

Alkuperäinen kirjoittaja soluttautuja:
Ota huomioon, että koiralla ei myöskään saa olla yhtään saalistusviettiä ja sitä löytyy myös muilta kuin metsästyskoirilta.

Hyvä huomio muuten, kiitos :)

tää on hankalaa, ominaisuushaku pitäis olla koirista jossain. missä vois karsia nuo. ja alkuperäiskäyttötarkoitus selvitettävissä helposti ilman että kahlaat that nettisivua läpi löytämättä tietoa tarkkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun äidillä on afgaani, kaksi neitokakadua ja kani. Tirpat on kyllä aina häkissä. Ei kyllä mitään apua tästä sulle :D

Tähän en nyt kyllä mitenkään osaa mitään muuta kommentoida kuin että TOIVOTTAVASTI teiän äidin neitokakaduilla oli lentohäkki edes.
Neitsikka tarvitsee Vähintään 3tuntia vapaana lentämistä päivässä. HUOM VÄHINTÄÄN . Hui sentään. :|
Meidän lintu ois huutanu minut jo kuuroksi jos aina ois joutunu olla häkissä.
Then again...se onkin tottunut olemaan vapaana ja saa nauttia siitä päivittäin..

Pääasia on kai kuitenkin koiran hyvinvointi ja terveys. Eli bulldogissa en pitäisi ongelmana kuorsaamista vaan juuri sitä mistä se johtuu eli sairaaksi jalostettu koira, joka ei pysty kunnolla hengittämään.

Jos koira pitää outoa korinaa tms. niin hälytyskellojen pitäisi soida. Terve koirarotu ei korise.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Mun äidillä on afgaani, kaksi neitokakadua ja kani. Tirpat on kyllä aina häkissä. Ei kyllä mitään apua tästä sulle :D

Tähän en nyt kyllä mitenkään osaa mitään muuta kommentoida kuin että TOIVOTTAVASTI teiän äidin neitokakaduilla oli lentohäkki edes.
Neitsikka tarvitsee Vähintään 3tuntia vapaana lentämistä päivässä. HUOM VÄHINTÄÄN . Hui sentään. :|
Then again...se onkin tottunut olemaan vapaana ja saa nauttia siitä päivittäin..

Se on simmonen tosi iso, veli rakensi sen. En oo edes koskaan kysynyt et onko ne joskus vapaana..oletin et ei.

Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Leonbergi :heart:

kyllä leoillakin saattaa löytyä saalistus viettiä, hyvin vähän mut kuitenkin. meil on nyt tällä hetkellä 1kpl leoa ja meil saa kani olla vapaana samaan aikaan kun koira ja ei oo kertaakaan sitä jahdannu :) Ja toki kun pennusta ottaa niin koiran kun koiran pitäis siihen tottua et se lintu on myös perheenjäsen ja sitä ei kuulu syödä :)

Alkuperäinen kirjoittaja noniii:
Pääasia on kai kuitenkin koiran hyvinvointi ja terveys. Eli bulldogissa en pitäisi ongelmana kuorsaamista vaan juuri sitä mistä se johtuu eli sairaaksi jalostettu koira, joka ei pysty kunnolla hengittämään.

Jos koira pitää outoa korinaa tms. niin hälytyskellojen pitäisi soida. Terve koirarotu ei korise.

Mä pidän bulldogissa ongelmana sitä että se kuorsaa, sen takia että jos mulla olisi kuorsaava koira ja mä en saisi siksi nukkua, meillä ei voisi kukaan hyvin.
Jos kukaan ei voi hyvin, ei varmaan myöskään koira johon menisi hermot voi perheessä hyvin, vaikka se on täysin viaton kuorsaamiseensa ja sen aikaan saamaan unettomuuteen.
Jos mä tiedän tasan tarkkaan etten voisi millään elää sen kuorsaamisen kanssa kyllä se mulle on siinä rodussa se mittavin ongelma.

Yleisesti ajateltuna olet kyllä oikeassa, minä mietin nyt kuitenkin meidän perheen tarpeita ja sitä miten koira tänne sopisi niin että KAIKILLA täällä olisi hyvä olla, en niinkään tässä lähde säälimään tai surkuttelemaan sitä miten joku rotu on pilalle/vaivaiseksi jalostettu, mutta oikeassa toki tuossa asiassasi olet...

Koirarotujen jalostus on kyllä mennyt monelta osin yli ja aiheuttaa monille koirille paljon vaivoja joita ei olisi ilman jalostusta (eipä olisi niiden rotujen hyviä puoliakaan...) Oletkos tiennyt että Bulldoggia käytettiin taistelukoirana ennen ja sitä alettiin jalostaa paljon siksi ettei rotu häviä kokonaan ja että siitä saataisiin lempeämpi, ja ystävällinen.
Kyllähän jalostuksessa pyritään pitämään huolta että rodunomaisuus säilyy koiran ulkonäössäkin, onhan sekin tärkeää kasvatustyötä. Monet kasvattajat näkevät paljon vaivaa hyvien yhdistelmien aikaansaamiseksi, jotta syntyisi ominaisuuksiltaan mahdollisimman rodunomaisia ja terveitä koiria.

Korjatkaa jos korjattavaa löytyy, tuo nyt vain oma mielipiteeni. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap :

Se on simmonen tosi iso, veli rakensi sen. En oo edes koskaan kysynyt et onko ne joskus vapaana..oletin et ei.

Tämä hyvä sitten... Olin jo ihan ihmeissäni että miten sun äitisi on edes kestänyt sitä kiljunnan määrää jos kaksi neitokakadua turhautuu... :D

Jollekin muulle kommentoin että eipä tuo meidän neitsikka niin paljoa kilju, että koiran kuuro pitäisi olla. Kiljuuhan se silloin jos jokin asia on pielessä, mutta sitten se hiljenee kun asia korjataan.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rammutti:

kyllä leoillakin saattaa löytyä saalistus viettiä, hyvin vähän mut kuitenkin. meil on nyt tällä hetkellä 1kpl leoa ja meil saa kani olla vapaana samaan aikaan kun koira ja ei oo kertaakaan sitä jahdannu :) Ja toki kun pennusta ottaa niin koiran kun koiran pitäis siihen tottua et se lintu on myös perheenjäsen ja sitä ei kuulu syödä :)

Mulla ollut 2 leoa. Niiden alkuperäinen käyttötarkoitus ei ainakaan ole ollut minkäänmoinen metsästys/takaa-ajo :D

Leonbergit on melko isoja koiria kuitenkin, miten niiden koulutettavuus on?
Olettaen että koiran kanssa käytäisiin pentujen "perus tapojen hallinta"-kurssi nyt vähintäänkin?
Ulkoilun tarvekin mahtaa olla melkoinen isolla koiralla.
2tuntia lenkkeilyä/koirapuistoa päivässä joka päivä on kyllä hurjan tuntuinen määrä lenkkeilyä jos koira sitä niin paljon tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm...:
Olettaen että koiran kanssa käytäisiin pentujen "perus tapojen hallinta"-kurssi nyt vähintäänkin?
2tuntia lenkkeilyä/koirapuistoa päivässä joka päivä on kyllä hurjan tuntuinen määrä lenkkeilyä jos koira sitä niin paljon tarvitsee.

Leo on iso, mutta lempeä ja suht iisi koulutettava. Me käytiin pentukurssilla ja sitä jatkettiin sit jollain kakkososalla, muuten ihan kotikoulutuksella pärjäsivät. Leonbergi on hyvä lenkkikaveri, mutta tarvittaessa myös sohvalla viihtyy=) Ei vaadi liikuntaa kokonsa vuoksi mitenkään enempää, moni pienempi vaatii enemmän. Uimisesta yleensä tykkäävät myös. Lasten kanssa niiiin ihania :heart:
Mutta en tyrkytä enempää, itteni sain lietsottua jo leokuumeeseen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rammutti:

Mulla ollut 2 leoa. Niiden alkuperäinen käyttötarkoitus ei ainakaan ole ollut minkäänmoinen metsästys/takaa-ajo :D

mulla on niit ollu 3kpl ja jokainen kyl pihalla jahtaa lintuja ym, muita elukoita et ei se sitä sano, mut niin kun kirjotin et meil saa kani olla vapaana eikä koira sitä jahtaa niin eiköhän sellainen sopisi myös linnun kanssa :D

toki riippuu siitä et asuuko kerrostalossa vai missä, en noin isoa rotua suosittele kerrostaloon, jo se rappujen kiipeeminen rasittaa jalkoja jo aikas paljon!

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm...:

Leo on iso, mutta lempeä ja suht iisi koulutettava. Me käytiin pentukurssilla ja sitä jatkettiin sit jollain kakkososalla, muuten ihan kotikoulutuksella pärjäsivät. Leonbergi on hyvä lenkkikaveri, mutta tarvittaessa myös sohvalla viihtyy=) Ei vaadi liikuntaa kokonsa vuoksi mitenkään enempää, moni pienempi vaatii enemmän. Uimisesta yleensä tykkäävät myös. Lasten kanssa niiiin ihania :heart:
Mutta en tyrkytä enempää, itteni sain lietsottua jo leokuumeeseen :D

onhan ne kyllä varmaan aika ihania kuitenkin :heart:
Itse epäilisin suuresti omaa kykyäni kouluttaa tuollaista jätti isoa koiruutta Mitenkään yhteiskuntakelpoiseksi.
Toisaalta, onhan mulla parakiitti :D Aina ihanan uhmakas otus tuo lintu, siinä on tekemistä kuin siivellisessä kissassa jossa on ripaus uhmaikäisen lapsen temperamenttia.
Kun yrittää sille opettaa mitä saa nokalla nakertaa ja mitä ei, ja saako ruokapöytään tulla, varsinkaan niin että laskeutumis alustana toimii ruokalautanen jolta vielä ajattelin syödäkin.
:)

Yhteistyössä