Mikä kirppiksellä käy kaupaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hanna"

Vieras
Oon viemässä ekaa kertaa tavaraa itsepalvelukirppikselle myyntiin. Mulla vaan on ongelma kun en osaa yhtään hahmottaa mitä kaikkea sinne voi viedä. Jotenkin ajattelen vaan jokaisesta meille ylimääräisestä tavarasta että "en mä kyllä tuota ostais", mutta sehän on ihan väärä ajatus kun siksihän ne on mulle ylimääräisiä kun en enää tarvitse niitä. :D

Lapsen vaatteet myyn yleensä netissä kun niistä saa paremman hinnan, mutta tuonne olen nyt katsonut vietäväksi joitain omia vaatteitani, kenkiä (lähinnä kevät- ja kesä), verhoja, pari sisustustyynyn päällistä, sisustuskrääsää, yhden astiaston, muutamia dvd:itä ja cd-levyjä jne. tuollaista tavallista, mutta voinko mä esim viedä peruukin? Tai modeemin? Entä lämpörullat, hiuksiin siis? Entä kuinka hyvin lasten lelut käy kaupaksi? Niitä meillä on hurjat määrät? Kertokaa muutenkin vähän mitä itse etsitte kirppiksiltä ja mitä taas itse ette missään nimessä ostaisi?

Legoja meillä ei vielä ole kun lapsi on vasta 3v ja duplot vasta käytössä. :) mutta kiitti tosta pehmo vs. kovat vinkistä, meillä ois meinaan just noita pehmoja ollut hurjasti liikaa. :D

Itsellä on ollut kohta kuukauden kirppispöytä. Meillä on mennyt hyvin kaikki lastenvaatteet, vähän huonommatkin, joita ei ehkä viitsisi nettikirppiksillä myydä. Samoin lelut pehmoja lukuunottamatta menee hyvin. Myös omat vaatteeni ja erityisesti mammavaatteet ovat tehneet kauppansa. Oikeastaan vaan lasten talvihatut ja -kengät ovat jääneet hyllyyn. Olisiko syynä huono myyntiajankohta näille tavaroille... Niin ja ne pehmolelut, vaikka itse olen niitä monesti ostanut kirppikseltä koiralle leluksi. Silloin tosin hinnan täytyy olla edullinen. :)

Minulla on ollut kirppispöytä nyt kaksi päivää. Kaupaksi menivät heti fleexe-puvut, Reiman talvihaalari, pari välikausihaalaria, lapsen kumisaappaat ja todella surkeakuntoiset kävelykengät, neljät rukkaset (yhdet olivat talvikintaat), välikausilakki ja kaikki "kovat" lelut ja kirjat. Hinnat olivat kyllä edullisia eli 1-15 €. Aikuisten vaatteet ovat minulla menneet aina huonosti kaupaksi, vaikka ovat olleet ihan hyväkuntoisia ja hinnat pieniä. Pientä tilpehööriä menee kaupaksi jos menee. Lasten vaatteet ja tarvikkeet menevät aina parhaiten minun kokemukseni mukaan. Sähkötarvikkeita en itse ostaisi kirppikseltä, kun niiden kunnosta ei tiedä, mutta ehkä joku uskaltaa, jos panee tarpeeksi pienen hinnan.

Kaikki menee jos hinta sopiva, siis älä laita korkeaa hintaa. Lasten vaatteet ja lelut ovat menevintä tavaraa, pehmot ei niinkään. Ja voit viedä sen peruukin ja modeeminkin, joku voi tarvita. :)

Astiat menee tosi hyvin, samoin kaikki ihme krääsä mita en itse ostaisi (esim tekokukat). Lastenvaatteet vaihtelevasti. Lasten kirjat on mulla suorastaan revitty käsistä, samoin lasten kengät. Kovat lelut ja hoitotarvikkeet kuten potat, hoitopöydän alunen, rintareppu jne on menneet kans lähes saman tien. Tietysti hintojenkin pitää olla kohdillaan.

Minä olen tehnyt PALJON rahaa keräilytavaralla ja designilla.

Kirpputorit ovat muuttuneet ajan saatossa niiden vähävaraisten ostopaikoista enempi koko väen ostopaikoiksi. Ihmiset, niin myyjät että ostajat ovat internetin myötä entistä hintatietoisempia.

Tosi moni pöytä edelleen on ylihinnoitettua kaatopaikkaromua, mutta seuraava pöytä voi taas olla jonkun keräilijän aarrearkku, korkeilla, mutta siedettävillä hinnoilla.

Siistit ja edulliset (oikeasti kirppishintaiset) lastenvaatteet ja tavarat. Harvemmin ainakaan minä lähden etsimään "krääsää" kirpparilta.

Kaikenlaisia astioita voisin ostaa jos hinta niissäkin edullinen.

Valitettavan paljon koitetaan korkeilla hinnoilla myydä käytettyä tavaraa ja monesti kaupan hintaan ero on niin pieni että ennemmin ostan uuden kuin käytetyn, lähes samanhintaisen tuotteen.

Pehmolelut ei varmaan mene kovin hyvin kaupaksi (nitä on aina kaikilla liikaa :D), mutta muut lelut menee jos ovat hyväkuntoisia ja hinnat on kohdillaan. Mitään krääsää ei kannata viedä (tyyliin parturoituja ja tussilla meikattuja barbeja, kindermuna- ja mäkkärileluja...) mutta esim. autot ja fisher pricen ym. vauvalelut menee :)

Sisustustavara (kynttiläkipot, tyynynpäälliset, verhot jne.) menee jos ovat ajankohtaisia, hyväkuntoisia ja hinta riittävän alhaalla. Sama naistenvaatteissa, jotain venähtäneitä halpisrytkyjä 10 vuoden takaa ei kukaan osta, mutta nykyaikaisemmat, siistit vaatteet menee kyllä kaupaksi jos - jälleen kerran - hinta on kohdillaan.

Kannattaa miettiä, paljonko vastaava vaate tai tavara maksaisi alennusmyynnissä ja lähteä sen perusteella miettimään sille hintaa. Nykyään saa kaupasta ihan uutta niin halvalla, että käytetystä ei kannata maksaa paljon, ellei kyseessä ole joku klassikko tai sellainen tuote jota harvoin uutena saa paljon normaalihintaa edullisemmin.

Yhteistyössä