mikä kele aiheuttaa nää säryt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aiai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aiai

Vieras
Keväästä asti ollut erinäisiä kipuja. Ensin särki lonkkia, sitten polvia, sen jälkeen olka ja kyynerpäät kipuillut. Pahimmat kivut nyt lonkissa. Välillä ankkamaista kävelyä, kun lähtee liikeelle. Pahinta kipu öisin (lähinnä lonkissa ja olkapäissä) Yöllä pitää välillä nousta ylös jalottelemaan, että saa taas sitten hetken nukuttua.
Nyt kun on kylmät ilmat alkaneet, niin sorminiveltenkin särky taas alkanut (tätä ollut jo vuosia). hanskat kädessä pitää olla vaikka ois 10 astetta lämmintä. Kipu on melko kovaa sormissa, kun tulee kylmä.

Mulle tuli heti fibromyalgia mieleen, sopisko oireet siihen?

Mulla on kylmänarat nivelet
- kylmien kelien tullessa jomottaa polvet ja muut nivelet. Avuksi on ollut erilaiset (villaiset tms.)lämmittimet.

Toivottavasti olet jo käynyt lääkärissä, etkä vaan itseksesi ihmettele. Aamullinen nivelten kipu ja jäykkyys saattaa viitata reumaan. Toisaalta monella reumapotilaalla kipu helpottaa kylmällä ilmalla ja pahenee helteellä. Minulla on ollut paljon nivelkipuja (tai niiltä tuntuvia) nuoresta lähtien (lonkat, polvet ja olkapäät pahimmat). Reumaa ei ole ja on vihjattu, että tämä voisi olla fibromyalgiaa. Fibrossa uni on vähemmän rentouttavaa kuin ihmisillä keskimäärin ja potilas on monesti aamuisin väsynyt ja kipeä. Minulla kylmä ilma pahentaa oireita, tunnen oikein miten lihakset kiristyvät ja niveliäkin särkee.

Suvussa on kaikenlaista ongelmaa. Lähinnä selkä ongelmia naisten puolella. Äitin selkä leikattu kahteen kertaan ja jäykistetty, kulumia lonkissa. Yhdellä tädillä selkärankareuma, kahdella tädillä pullistumia ja kulumia selkänikamissa, yhdellä tädillä kulumia lonkissa. ja äitin tätillä oli reuma joka vei pyörätuoliin... joten jotain itelläkin odotettavissa.

Mulla otettu verenkuva hiljattain, mutta ei siellä näkynyt mitään. Panacodia ja Buranaa (ei yhtäaikaa) tässä sitten vedellään kipuihin, kun ei muutakaan keksi.

Tuskin on jos et Buranaa ja Panacodia ota yhtäaikaa.. Keksippä parempi provo, jopa palstan pahimmat porvoo-tyypit tietää että noita voi ja kannattaa ottaa yhtäaikaa.

Miksi ajattelet, että joku saisi jotain nautintoa kirjoittamalla olemattomista kivuista? Jos provota haluaisi, niin kyllä silloin kannattaisi ehdottomasti valita joku mielenkiintoisempi aihe kuin särky.

Yhteistyössä