Mikä käytäntö äitienpäivänä uusperheessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Meillä miehen pojat ovat aina äitienpäiväviikonloput oman äitinsä luona,ja luonnollisesti antavat kukat ja kortit hänelle,pojat eivät myöskään toivota hyvää äitienpäivää minulle,koska en ole heidän äitinsä. Synttärinä ja jouluna he kuitenkin muistavat minua siinä missä omaakin äitiä.

Minkä ikäisiä nämä pojat ovat?

Miehen vkl-lapset viettävät tottakai äitienpäivän oman äitinsä luona, mitäs he mulle mitään osoittaisivat!!?? Minä saan äitienpäiväjutut omilta lapsiltani. Samoin synttärit ja joulut.
Ei miehen vkl-lapset minua muista koskaan!
Minkä ikäisiä ovat nämä pojat, jos he muistavat sinua synttäreilä ja jouluna?
Muistavatko ihan omasta halusta, siis ihan itse, vai pitääkö miehesi / heidän isänsä muistuttaa?

Meillä etälapset muistavat omaa äitiään ja ovat hänen luonaan äitienpäivä viikonlopun - itsestään selvää mun mielestä. Mä saan joskus äitienpäivä toivotukset lapsilta myös =) . Lasten isä muistaa exäänsä - tosin vain tekstarilla. Musta sekin kyllä on vähän kummaa ja jos sitä alkaisin miettiä saattaisin jopa vähän loukkaantuakin :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 12:31 jspbp kirjoitti:
Meillä etälapset muistavat omaa äitiään ja ovat hänen luonaan äitienpäivä viikonlopun - itsestään selvää mun mielestä. Mä saan joskus äitienpäivä toivotukset lapsilta myös =) . Lasten isä muistaa exäänsä - tosin vain tekstarilla. Musta sekin kyllä on vähän kummaa ja jos sitä alkaisin miettiä saattaisin jopa vähän loukkaantuakin :(

Onko se jotenkin sinulta pois että miehesi lähettää tekstiviestin ihmiselle jonka kanssa kuitenkin jakaa jotain niin suurta kuin lapset?

Juu, en minäkään nyt ymmärtänyt ihan tuota tekstiviestijuttua (?). Ainoat ruusut, jotka minä olen saanut äitiyteni johdosta, sain ex-mieheltäni synnytyssairaalaan. Seuraavan, eli ensimmäisen varsinaisen äitienpäivän hän viettikin jo tietämättäni uuden naisensa luona. En ole tältä mieheltä saanut koskaan edes tekstiviestiä. Sekin olisi ollut häneltä liikaa pyydetty. Tunteita ei ole ollut kymmeneen vuoteen, mutta muistelen silti yhä surullisena sitä, mitä nuorena äitinä, ensimmäisenä äitienpäivänäni koin. Olisipa tullut edes se tekstiviesti silloin.

\
Onko se jotenkin sinulta pois että miehesi lähettää tekstiviestin ihmiselle jonka kanssa kuitenkin jakaa jotain niin suurta kuin lapset?

[/quote]

Ei se multa pois ole, mutta ei mun mielestä mitenkään tarpeenkaan. Mekin kuitenkin jaamme niinkin suurta kuin yhteisen lapsen. Joten mielellään viettäisin äitenpäivän ihan meidän oman perheen juttuna. En minäkään exääni isänpäivänä muistaisi. ..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 13:41 jspbp kirjoitti:
\

Ei se multa pois ole, mutta ei mun mielestä mitenkään tarpeenkaan. Mekin kuitenkin jaamme niinkin suurta kuin yhteisen lapsen. Joten mielellään viettäisin äitenpäivän ihan meidän oman perheen juttuna. En minäkään exääni isänpäivänä muistaisi. ..

[/quote]

Todellakin!
Sitäpaitsi eikös äitienpäivänä/isänpäivänä oikeesti lapset muista äitejään/isiään eikä kumppanit. Tai vielä vähemmän ex-kumppanit.
Todellista muistamista ansaitsevat ne, jotka pystyvät elämään näiden exien kiemuroitten ja exän lasten keskuudessa, uusperheissä menettämättä järkeään... :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 12:11 ilkeä äitipuoli kirjoitti:
Minkä ikäisiä nämä pojat ovat?

Miehen vkl-lapset viettävät tottakai äitienpäivän oman äitinsä luona, mitäs he mulle mitään osoittaisivat!!?? Minä saan äitienpäiväjutut omilta lapsiltani. Samoin synttärit ja joulut.
Ei miehen vkl-lapset minua muista koskaan!
Minkä ikäisiä ovat nämä pojat, jos he muistavat sinua synttäreilä ja jouluna?
Muistavatko ihan omasta halusta, siis ihan itse, vai pitääkö miehesi / heidän isänsä muistuttaa?
Ostavat ihan oma-aloitteisesti omilla viikkorahoillaan,siitäkin huolimatta vaikka olen esim. jouluna kehottanut ostamaan äidilleen mieluummin,kuin minulle,koska minähän saan lahjoja omilta lapsilta kaikkina merkkipäivinä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 15:09 vieras kirjoitti:
\
\

Todellakin!
Sitäpaitsi eikös äitienpäivänä/isänpäivänä oikeesti lapset muista äitejään/isiään eikä kumppanit. Tai vielä vähemmän ex-kumppanit.
Todellista muistamista ansaitsevat ne, jotka pystyvät elämään näiden exien kiemuroitten ja exän lasten keskuudessa, uusperheissä menettämättä järkeään... :p

[/quote]
Todellakin! Tekstisi loppuosa on todellakin asiaa!

\
\
\

Todellakin!

[/quote]
Minä koen,että jos on lapsia yhdessä tehty,sitä voi kyllä "muistaa" toivottaa hyvää äitien/isienpäivää. Mitä pahaa siinä on?? Keneltä se on pois?? Mun mielestä se on ainoastaa kohteliasta käytöstä ja osoittaa, että osataan olla aikuisia ihmisiä. Minä ainakin ostan lasten kanssa lahjan ex miehelle sen lisäksi, että lapset antavat itse tekemänsä. Samoin sain nyt äitienpäivänä kukan, jonka olivat käyneet ostamassa ex miehen kanssa. Jos tuollaisesta asiasta jaksaa herneitä vetää niin HUH HUH!! :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 15:50 äityli kirjoitti:
\
\
\

Todellakin!
Minä koen,että jos on lapsia yhdessä tehty,sitä voi kyllä "muistaa" toivottaa hyvää äitien/isienpäivää. Mitä pahaa siinä on?? Keneltä se on pois?? Mun mielestä se on ainoastaa kohteliasta käytöstä ja osoittaa, että osataan olla aikuisia ihmisiä. Minä ainakin ostan lasten kanssa lahjan ex miehelle sen lisäksi, että lapset antavat itse tekemänsä. Samoin sain nyt äitienpäivänä kukan, jonka olivat käyneet ostamassa ex miehen kanssa. Jos tuollaisesta asiasta jaksaa herneitä vetää niin HUH HUH!! :laugh:

[/quote]

Niinpä niin, kuka kokee asiat mitenkin. Kenellä taustat minkäkinlaiset. Kuka vetää herneet mistäkin.
Yksi asia on kuitenkin tosi, mitä ei tule vähätellä, ja se on ihmisen tunteet. Varsinkin, jos seurustelee ihmisen kanssa jolla ei ole lapsia, ja toisen kanssa on niitä on tehnyt. Voisi olla ihan reilua olla vaikka sitten kertomatta jos "muistaa" eksää jos tietää, että toinen siitä loukkaantuu. Muistatteko eksiä syntymäpäivälahjoin? Joululahjoin? Matkatuliaisin?

Jos on kysymyksessä eksä, joka on kokoajan vain ja ainoastaan käyttäytynyt v-mäisesti, lapsellisesti ja hankalasti, miksi häntä kohtaan pitäisi osoittaa "kohteliaisuutta" ja "aikuista käytöstä" äitienpäivälahjan muodossa?

No, kuka mitenkin.

Pääasia, että vuodesta toiseen tämän tärkeän juhlapäivän idea on ja pysyy-ostaminen.

Ei meillä mies muista mitenkään exäänsä äitien päivänä, eihän ex hänen äitinsä ole. Mieheni muistaa omaa äitiään ja minä omaa ja lapset muistavat mua ja niin kauan kun lapset on pieniä niin ex ostaa lahjan heidän puolesta. Oma isäni ei osta äidille lahjaa eikä appi ukko omalle vaimolleen vaan lapset. Näitä käytäntöjähän on erilaisia mutta sitä en ymmärrä että exää pitäisi jonkin muistaa :o

Mua ei tytön isä ole koskaan muistanut edes tekstiviestillä. Ei muistanut ennen lasta synttäreitä, nimppareita eikä jouluna mitään. sama jatkunut tytön synnyttyä: ei tullut tytön ristiäisiin koska oli kuulemma "hammas kipeä", totuus oli että exä oli mielenkiintoisempaa seuraa. Ei ole tyttö saanut ainukaista lahjaa saatikka korttiakaan isältään vaikka kovasti väittää huolehtivansa lapsestaan...??? Nyt sitten hyysää 4:n lapsen yh:ta, joista ykskään laps ei ole hänen omansa....Hauskaa sinänsä! =)

Ei miunkaan mies exäänsä onnittele äitienpäivänä eikä minään muunakaan merkkipäivänä,vaikka toki ne muistaa,kun ovat olleet aviopari...mutta heillä on ollut aina huonot välit. Sen sijaan mie ja exäni kyllä onnittelemme toisiamme merkkipäivinä,lahjoja emme sentään osta toisillemme,se olisi jo aika kummallista. Sen äitienpäivä kukan ja joulukukan olen saanut exältä,mutta hän oikeastaan ostaa sen pojan puolesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 12:58 Weatherwax kirjoitti:

Onko pakko aina puuttua asioihin tuollalailla hyökkäämällä?
Miksei ihmisillä sais olla omia mielipiteitä ilman että aina joku eukko hyökkää päälle omien mielipiteittensä kanssa?
Näin niitä nettitappeluita syntyy...
Meidän uusperheessä miehen lapsi äidillään kortteineen ja lahjoineen. Minun lapset minun kanssa kortteineen ja lahjoineen. Mieheni käy äitinsä luona samaan aikaan kun minä käyn lasteni kanssa oman äitini luona.
Mieleenkään ei tulisi toimia muutoin.
Exät ovat meidän perheen muistamislistoilta pyyhitty jo eron aikoina eikä takasin tarvita. Hyvin on pärjätty.

\

Minusta sinulla ei ole syytä loukkaantua.
Miksi miehienne entisestä elämästä pitää aina tehdä niin jotenkin alhaista ja saastaista. Jossain vaiheessa heillä kuitenkin on ollut kaunis yhteinen elämä.

Ja osoittaa vain sinun viisauttasi jos pystyt sitä kunnioittamaan. Miksi oikeastaan olla miehen kanssa, josta on epävarma?

\
\

[/quote]

Kun miehesi lähtee ja olet yksin lapsesi kanssa. Niin ehkä ymmärrät asioiden toisenkin puolen. Ja niinpä, sinä haluat että miehesi muistaa sinua äitienpäivänä koska teillä on niin hienoa kuin yhteinen lapsi.

Muuttuuko se erotessa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 12:04 Kaunis Aamu kirjoitti:
\
\

Kun miehesi lähtee ja olet yksin lapsesi kanssa. Niin ehkä ymmärrät asioiden toisenkin puolen. Ja niinpä, sinä haluat että miehesi muistaa sinua äitienpäivänä koska teillä on niin hienoa kuin yhteinen lapsi.

Muuttuuko se erotessa?

[/quote]

Musta vähän kummaa tämä äitienpäiväkeskustelu. Mun mielestä äitienpäivänä muistetaan omaa äitiä. Siis lapset omaansa, mies omaansa ja äidit omaansa - jos vain vielä on äiti jota muistaa. Ja ei musta huono idea ole, jos muistaa vielä isoäitiäänkin.
Ei mun mielestä kenenkään tarvitse ekspuolisoaan muistaa. Jos ex siitä hermostuu, niin hermostukoon - eivätköhän lapset muista kuitenkin.

Muistaa mies omaa vaimoaan/avovaimoaan tai sitten ei, niin siinä olen samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa, että kuitenkin äitienpäivä on sen perheen juhla, jonka kanssa elää yhdessä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 11:58 Kaunis Aamu kirjoitti:
\

Minusta sinulla ei ole syytä loukkaantua.
Miksi miehienne entisestä elämästä pitää aina tehdä niin jotenkin alhaista ja saastaista. Jossain vaiheessa heillä kuitenkin on ollut kaunis yhteinen elämä.

Ja osoittaa vain sinun viisauttasi jos pystyt sitä kunnioittamaan. Miksi oikeastaan olla miehen kanssa, josta on epävarma?

Oletko sinä koskaan seurustellut lapsettomana miehen kanssa, jolla on lapsia?
Tuskin kukaan haluaa muistutella itselleen, että kumppanilla on ollut kaunis yhteinen elämä jonkun toisen kanssa???
Mitä ihmeen KUNNIOITTAMISTA siinä on??

Vielä tästä kunnioittamisesta,
Minä kunnioitan omaa äitiäni ja isääni, ovathan he tehneet vaativan työn kasvattaessaan minut aikuiseksi.
Minä kunnioitan ihmisiä, jotka saavuttavat asemansa ja olotilansa työllä ja koulutuksella.
Minä kunnioitan sotaveteraaneja.
Minä kunnioitan vanhuksia, jotka vuodesta toiseen ovat pysyneet yhdessä myötä-ja vastoinkäymisissä.
Mutta minulla ei tulisi mieleenkään kunnioittaa mieheni ex-suhdetta, joka on päättynyt eroon.

Yhteistyössä