Mikä kamala kipu vatsan sivulla, rv 7 ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyhk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyhk

Vieras
Eilen alkoi töissä pistävä/repivä kipu ihan alavatsalla vasemmalla puolella, kun olin n. tunnin verran tehnyt seisomatyötä. Paheni koko ajan ja oli tosi hankalaa kävellä kun se sattui. Kipu säteili myös alaselkään samalle puolelle ja lantioon. Kun istuin, niin kipu helpotti. Samoin kun pääsin töistä kotiin niin kipua ei enää tuntunut.
Tänään sama toistui ja se kipu oli siis todella inhottavaa, tuntui kuin olisi jotain revitty irti tuolta vatsasta, ja ihan tietystä kohdasta sattui. En pysytnyt lähes kävelemään. Soitin terveysneuvontaan ja sanoivat vaan että soita äitiysneuvolaan tai jos kipu jatkuu kovana niin sitten terveyskeskukseen hoitajalle.
Mutta nyt taas kun istuskelin ja pääsin töistä kotiin, kipu helpotti. Eli mitä pitäisi tehdä?? Pelottaa tietty jos tämä on kohdunulkoinen raskaus, mutta eikö silloin kipu olisi kuitenkin jatkuvaa? Voikohan kohdun kasvukivut vain olla näin kovia?
Tuntuu nyt tyhmältä taas lähteä mihinkään terveyskeskukseenkaan kun kipu jo helpotti, mutta tiedän että se varmaan taas toistuu huomenna töissä..

Mä olen käynyt jokaisessa raskaudessa siitä syystä varhaisultrassa, että jokaisessa mulla on ollut tosi kovia toispuoleisia kipuja.

Yksikään ei silti vielä ole ollut ku (yks tm kylläkin). Eli alkuraskaudessa voi olla tosi koviakin toispuoleisia kipuja (munasarjakysta, keltarauhanen tai jostain muusta syystä) ilman, että mikään on vialla. Mut ku on sen verran vakava paikka, et itse oon siksi mennyt aina ylimääräseen ultraan tuon tarkistamaan.

Mikään ei siis ole välttämättä vialla, mut suosittelen tuota ultraa. :) Ei tarvi stressata sen jälkeen. ;)

mullakin oli kovia toispuoleisia, semmosia oikein repiviä kipuja alkuraskaudessa, ja siltikin kaikki on ollut niinkuin pitääkin. paha tietysti varmaksi toiselle sanoa, mutta luultavasti on ihan vaaratonta. jos tulee vuotoja, niin sitten olisin huolissani.

Yhteistyössä