Mikä kakku jouluksi kun suklaa ei käy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Mä meinaan tehdä puolukkajäädykkeen ja sen kanssa kuuma kinuskikastike :P Ja on muuten hyvää!!!

Mutta mun pitää viedä se mukanani sukulaisiin, joten ei saa olla semmosta, joka sulaa matkalla. :D

Mites pitkä matka - kas kun senhän pitää vähän sulahtaa ennen ko sitä voi syödä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä meinaan tehdä puolukkajäädykkeen ja sen kanssa kuuma kinuskikastike :P Ja on muuten hyvää!!!

Mutta mun pitää viedä se mukanani sukulaisiin, joten ei saa olla semmosta, joka sulaa matkalla. :D

Mites pitkä matka - kas kun senhän pitää vähän sulahtaa ennen ko sitä voi syödä ;)

1 h 20 min. Tietty, jos takakontissa ois pakkasta, mut en uskalla luottaa, et on riittävän kylmä. :D

vuorataan kulho kelmulla ja kääretorttupaloilla ( täytteen jokainen päättää ite oman maun mukaan). 5-6 liivatetta kylmään veteen.
Vaahdotetaan 4dl kermaa. Vaahdota myös 2 munaa ja 0,5dl sokeria.
Vaahdot yhteen ja mausta 2tl vaniljasokeria.
Sulata 130g valkoista suklaata ja 120g geishaa.
Kuumenna pehmenneet liivatteet ja sekoita ne varovasti yhdistettyyn vaahtoon. jaa seos sitten kahteen osaan, laita toiseen sulatettu valkosuklaa ja toiseen sulatettu geisha. kaada seos kääretortuilla vuorattuun vuokaan/kuppiin päällekkäin ja eikun kylmään hyytymään :) Herrrrkullista!!

Yhteistyössä