Mikä juttu tää on? Oudoin puhelu! Mitä tää on?

Alkuperäinen kirjoittaja :
VM on kyllä ihan oikeaa työtä. Ottakaas elvää tarkemmin kriitikot :9. Muuta on olemassa firmoja, jotka pilaa koko alan maineen ja se on valitettavaa. Myös yksittäisten ihmisten toiminnassa on toivomisen varaa. Niinkuin tuo, ettei voi kertoa puhelimessa, mistä on kyse. aika on kallista jokaiselle ja jos tietää, ettei kiinnosta, niin ei kiinnosta :)

Näin kaikki verkostomarkkinoijat sanovat ennen tolkkuihinsa tuloa.

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Tuli heti mieleen move, just noin sanoivat ku ne soitti. Mä en tosin tiedä onko koko homma enää voimissaan :|

Mikä MOVE?

Jotain huuhaa verkostomarkkinointia, ne pommitti mua vuoden. Soitti monta kertaa päivästä, välillä oli ties mitä tyyppiä ovella ja yritti saada mua mukaan. Älä mee edes kuuntelemaan, saat ikuisen vaivan |O

Juu, en mee mukaan. Mut mitä noi myy?

Ei kai suoranaisesti mitään, niillä oli joku nettisivusto minkä kautta sai ostaa tavaraa. Enemmän kai tuo oli sitä, että piti yrittää saada lisää porukkaa mukaan, ku jokainen aloittaja joutui maksamaan sen 1000?.

Älykkään kuulosta hei, tosi fiksua, kaikki varmaan haluu mukaan
:xmas:

Niinpä, ja pari vuotta sitten täälä oli puoli kaupunkia tuossa mukana :o Suurin osa lopetti sitte ku alkoi tulla huijaus esille :laugh:

Ai hei, mäkin oon joskus kuullu jostain tommosesta! Jossain vaiheessa kaverit alko hurahdella kaikkiin ihme systeemeihin... Tais olla just toi. Onkohan ne saanu pitää ne bulgarialaiset fillarinsa, sit kun irtosanoutuivat? :xmas:

Kyllä ne mun mielestä sai, oli ne aika makeet veivit :laugh: Ja sai jopa valita haluaako naisten- vai miestenmallin :D
En tiedä onko ne nykyään keksiny jonku uuden liittymislahjan, ehkä joku kiinalainen potkulauta :whistle:

pyörät sai pitää. se oli nettikauppa josta sai ostaa vaan esim. mun tunnuksella (kun olin myyjä ) ja mulle provikat. sit uusista jäsenistä sai rahaa kans. Liityttiin mut mä tein pikku laskelmat himpunverran liian myöhään ja tajusin et luvut oli ihan utopistiset. mut kun ei ollu irtisanoutumisaika umpeutunut saatiin rahat takas mut pyörää ei tarttenu palauttaa. ja nettisivuja ei uusittu juuri lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:

Todennäköisesti tämä. parikin puolituttua jo yrittänyt värvätä tähän mukaan. kehutaan juttu maasta taivaaseen muttei kerrota mistä on kyse, ennenkuin pääsevät paikan päälle värväämään

|O

Just näin tehdään, vaikka Amwayn säännöissä sanotaan selvästi, että tapaamista sovittaessa pitää kertoa, että kyse on Amwaystä - harhauttaa ei siis saa millään tavalla.

No, mä myyn kyllä Amwayta ja meidän ketjulaiset ainakin on ihan rehellisellä linjalla, eli esim. suoraan kerrotaan mistä kyse. Minä en ainakaan ketään pyörryksiin puhu tms. Sitäpaitsi mä lähdin kokeileen tuotteita alunperin ihan siksi kun ne on ympäristöystävällisiä ja ei eläinkokeilla testattuja. Ilokseni huomasin että ovat myös laadukkaita sen lisäksi, joten lähdin myös myyjäksi. Sillehän minä, eikä muutkaan myyjät voi mitään jos joku rikkoo sääntöjä ja "harhauttaa" ihmisiä. Paitsi että myyntiluvat lähtee jos tuollaisesta kärähtää ja voi saada korvausvaatimuksenkin. Mutta siis, en ole muodostunut "maanvaivaksi" ystäväpiirissäni :)

Alkuperäinen kirjoittaja aply:

Todennäköisesti tämä. parikin puolituttua jo yrittänyt värvätä tähän mukaan. kehutaan juttu maasta taivaaseen muttei kerrota mistä on kyse, ennenkuin pääsevät paikan päälle värväämään

|O

Just näin tehdään, vaikka Amwayn säännöissä sanotaan selvästi, että tapaamista sovittaessa pitää kertoa, että kyse on Amwaystä - harhauttaa ei siis saa millään tavalla.

No, mä myyn kyllä Amwayta ja meidän ketjulaiset ainakin on ihan rehellisellä linjalla, eli esim. suoraan kerrotaan mistä kyse. Minä en ainakaan ketään pyörryksiin puhu tms. Sitäpaitsi mä lähdin kokeileen tuotteita alunperin ihan siksi kun ne on ympäristöystävällisiä ja ei eläinkokeilla testattuja. Ilokseni huomasin että ovat myös laadukkaita sen lisäksi, joten lähdin myös myyjäksi. Sillehän minä, eikä muutkaan myyjät voi mitään jos joku rikkoo sääntöjä ja "harhauttaa" ihmisiä. Paitsi että myyntiluvat lähtee jos tuollaisesta kärähtää ja voi saada korvausvaatimuksenkin. Mutta siis, en ole muodostunut "maanvaivaksi" ystäväpiirissäni :)
On silti kannattavampaa ostaa/käyttää suomalaisia ympäristöystävällisiä tuotteita, kuin lennättää semmosia amerikasta tänne..

Pahasti haiskahtaa Amwaylta. Amerikkalainen verkostomarkkinointifirma, piilopyramidi, sikakalliita tuotteita. Pakkomyyntiä, pakkovärväystä, pakkoseminaareja. Pysy kaukana.

|O

Kun ystävä soitteli minulle uutta "liikeideaansa" mainostaen, kysyin puhelimessa SUORAAN firman nimeä. Ei suostunut kertomaan, sanoi että esittelyssä sekin selviää. Seuraavaksi kysyin SUORAAN, onko tämä verkostomarkkinointia. Ei ei ei ei, vaan vähän sellaista nettikaupan ja verkostomarkkinoinnin välimuotoa, siinä jokainen voi olla sekä asiakas että yrittäjä... Valehteli, kierteli. Amwaysta oli kyse.

Olin taustatutkimustyöni tehnyt, faktat kerännyt ja tulokaavioita laskenut, joten ei tullut pieneen mieleenkään mennä moiseen mukaan. Etenkään kun heti kättelyssä valehdeltiin. Enkä halunnut maksaa yli 100 euron aloitusmaksua parista shampoosta ja tukusta mainoksia sekä aivopesu-CD:stä. Sen jälkeen olisi pitänyt ostella tasaista tahtia, jotta ystävä saa pisteitä. Tai olisi pitänyt itse ryhtyä myymään ja ennen kaikkea värväämään. Vuotuinen "liikelupamaksukin" tästä ilosta olisi pitänyt Amwaylle maksaa.

No thanks, never ever.

Suosin kotimaista, tykkään kun ihan itse voin kaupan hyllyillä vertailla ja päättää. Pakolla en osta, enkä ikinä ryhtyisi värväämään ystäviä ja puolituttuja.

Ennen kaikkea sosiaalinen verkostoni on minulle rakas ja tärkeä, en aio sitä myydä mistään hinnasta millekään epämääräiselle vm-viritykselle.

Yhteistyössä