Mikä julkisuuteen haluamisessa on se paha juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Tulipa sitten katsottua tämäniltaista big brother -lähetystä ja ihmeteltyä taas kerran sitä, että mikä saa jotkut ihmiset menemään tuollaiseen ohjelmaan, tai johonkin talentiin tai ennätystehtaaseen tai mihin tahansa esiintymis- tai tosi tv-juttuun.

Mutta sitten tuli mieleen toinen kysymys. Ja se oli, että miksi tuollaista julkisuuteen haluamista niin moni pitää niin paheksuttavana ja vääränä toimintana, ja kuinka se on niin ehdottoman väärin ja halveksuttavaa että joku menee edes yrittämään, että riittävätkö ne omat rahkeet mihinkään.

Itse en julkisuuteen halua, eikä minua todellakaan saisi mihinkään tv-ohjelmaan nolaamaan itseäni ties kuinka monen katsojan edessä, mutta ei minulla kuitenkaan ole mitään sitä vastaan, että joku niin haluaa tehdä, tai että pitäisin itseäni jotenkin parempana ihmisenä kuin joku, joka tällaisiin juttuihin osallistuu.

Itse en noita ohjelmia oikeastaan katso, mut jos on joku kykyjenetsintä -ohjelma, niin siihen osallistumisen kyllä voin ymmärtää. Jos jollain on kykyjä, niin kai niitä voi yrittää käyttääkin. Jos joku todella kyvytön eksyisi ohjelmaan, niin tietysti sitä vähän miettii, että mitenhän tuokin on noin yliarvioinut kykynsä, mutta ainahan voi yrittää.

Sitten on joku bb, jossa vaan ollamöllötetään ja toiset vielä katsovat sitä ihan säännöllisesti. Ihan hullua. Sitten myöhemmin ne tyypit pysyy julkisuudessa esim. uusien silikonien avulla tai sitten media seuraa, missä baarissa ne on hillunut mikäkin viikonloppu ja kenen kanssa paneskelleet. Sitä en sitten ymmärrä, mikä idea siinä on. Ja sehän se varmaan juuri ällöttääkin, kun ei siinä ole mitään ideaa. Sitäpaitsi tulee väkisin mieleen, että sellaisen ihmisen pää kumisee tyhjyyttään, jolla ei ole juuri mitään muuta sisältöä elämässään kuin bb, silikonit ja paneminen. Tyhjäpäisyys on luotaantyötävää.

Tämmöstä tuli mieleen.

Mä komppailen tuota vierasta; kyllä joku kykyjen etsintä kisa on ihan ymmärrettävä, mutta kuka haluaa olla turha julkkis?
Kyllä mun mielestä ihmisestä kertoo jotain se, että se ei oikeastaan osaa mitään eikä ole varsinaista syytä, miksi se on julkisuudessa, mutta se vaan haluaa olla julkkis. Turhat julkkikset sanalla synonyymi vois olla tyhjäpää. Mutta mä en tajua koko julkkis-touhua muutenkaan, en kato BB:tä, en lue Seiskaa -tylsä lehti, miksi lukea ihmisistä, joista mä en oo koskaan kuullukkaan- enkä muutenkaan seuraa julkkiksia yhtään.