Mikä järki on ostaa jotkut matkarattaat eikä esim ponyja tai softyja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äipy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äipy

Vieras
Siis esim gracon miraclen tyyliset matkarattaat eivät ole sen pienemmät kuin softyt taitettuna. Softyt ja ponyt menevät hienosti matkoilla ja vaikka mökkireissulla sorateillä, renkaat ovat hyvät ja tukevatkin ovat. Siis miksi ihmiset ostavat niitä matkarattaita joilla ei voi edes joka paikassa mennä ku kolistavat soralla heti? Ja muoviosat hajoo niin herkästi. Sateenvarjorattaat sitten ovat taas oma lukunsa.

Nooh, se nyt onkin sitten varmaan ainoa, mutta pienen vauvan kanssa ihan normaali vaunut kulkee kyllä kanssa kotimaanmatkoilla farmarin peräkontissa ja vauva pystyy nukkumaan suojasammassa, mutta taas yksi tuttavat osti 1,5 vuotiaalle jotkut gracot MÖKKIrattaiks, menevät kai niin kätevästi sitten autoon pieneen tilaan. Monissa matkarattaissa vaikka selkänoja menee alas niin jalkaosa ei nouse ylös.

pony on huono esimerkki kun ne on aika basicit. Ei oo ees kuomua.

Mulla oli kunnolliset yhdistelmät joten päärattaat olivat ne. Matkoilla kunnon sateenvarjot. Jos muuten bussiin ei muuten mahtunut, pistin matkarattaat kasaan. En usko että ponyja olisin samalla tavalla ruuhkabussissa kuljettanut.

Meillä on semmoiset Gracot. Kaupungissa olleet kätevät. Nyt myös huomattiin, että pienemmän kaukalonkin saa niihin kiinni. Että minusta ovat ihan kätevät. Meilläkin on farmari, mutta jos takakonttiin laitetaan vaunut, niin sinne ei paljon muuta sitten mahdukaan.

Mökillä me käytetään kantoreppua muutenkin, joten siellä e ole rattailla niin väliä.

Matkarattaat on kevyitä ja ne vie oikeasti vähemmän tilaa kuin vaikkapa softyt, ovat kapemmat ja pyörät pienemmät. En mä kyllä mökille matkarattaita ottais, mutta kaupunkireissulle kylläkin.

Gracon miraget nimenomaan ON pienemmät. Miraget meni meidän takalootaan häkin ja oven väliin, Brion ponyt ei, ellei sitten irrottanut pyöriä. Enkä jaksanut niitä aina olla irrottelemassa.

Jos se on milleistä/senteistä kiinni, niin sillä on väliä :)

Matkarattaat siitä syystä että ne menevät ihan vauvasta alkaen ja niissä voi nukkua, samoin ulkomaan matkoilla ehdottomat juuri tuosta samasta syystä. Ponyt tms ovat hyvät sitten siinä vaiheessa kun lapsi ei enää nukahtele päikkäreille esim kesken ostosreissujen.

ihan yhtä hyvin voisi kysyä että miksi ostaa jotkun hirveän kolhot ponyt eikä saman tien kunnon matkiksia. Meillä ei ikinä mitään muita rattaita ole ollutkaan kuin matkikset.

Meillä on Peg Peregon laadukkaat matkarattaat koko ajan auton perässä valmiina. Kotona käytetään yhdistelmien ratasosaa. Minä taas en ymmärrä miksi kukaan ostaa Ponyja, kun vastaavat rattaat tulee yhdistelmissä. Muutaman kerran olen lainannut julkisissa tiloissa olevia Ponyja ja ne on kyllä aika järkyttävät mielestäni, kun ei ole kääntyviä renkaita.

Meillä on Softyt kuomulla.
Sopii mun mielestä isommalle lapselle. Pienemmälle vain lyhyillä reissuilla, et on hereillä sen ajan mitä rattaissa tarvii istua.
Yhdistelmiin verrattuna Softyt tai Ponyt kivat pikkurattaat, menee heittämällä auton perään.

Siks että ne on kauppareissuja varten aina autossa mukana ja soratiet kuljetaan "oikeilla" rattailla. Matkikset sujuu ahtaissa kaupoissa paremmin. Itse asiassa kokoamismekanismikin on matkiksissa kätevämpi.

Meillä ei oo vuosiin ollut mitään rattaita, kun kuopuskin täytti jo 5 v. Mutta Ponyt olivat hänen ns. viimeiset rattaansa, ostin ne kun poika oli 1 v ja niitä käytettiin 1½-2 vuotta. Kovasti tykkäsin. Niissä oli kuomu myös, mutta sitä ei käytetty enää viimeisen vuoden tms aikana.

Mutta ei ne matkarattaiden virkaa sinänsä ajaneet. Matkarattaat meillä oli erikseen myös. Niihin saa jo vastasyntyneen, ja niissä on vauvaikäiselle sopiva nukkuma-asento. Sekä paljon isompi tavarakori kuin Ponyissä. Meillä oli tukevat ja jykevät Chiccot ilmakumipyörillä, ketterästi kulkivat. Ja lisäksi oli jonkin aikaa myös Carenan matkarattaat, kevyt- ja halpisversiot Chiccoihin verrattuna mutta tykkäsin niistäkin kyllä.

Uusimmat

Yhteistyössä