Mikä järki on kuudessa kummissa? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos olisin yksi kuudesta kummista, tuskin tuntisin oloani kovin erityiseksi ja tehtävääni tärkeäksi. :o Mikä ihmeen villitys se tuntuu olevan, että mitä enemmän kummeja, sen siistimpää?

On meilläkin paljon rakkaita ja läheisiä ystäviä, mutta ollaan haluttu myös muille lapsillemme heitä kummeiksi - ei kaikkia yhdelle.

Jotenkin huvittavaa tuo kummipaljous, sanokaa mitä sanotte.

No joo, jokainen tyylillään. Me ollaan yhdelle lapselle kummia jolla on 4 kummia, täysin oinen kummipari on jo yli 60v, mutta äiti halusi sisarensakin, on iltatähti tämä äiti.

MEILLÄ ON TYTÖLLÄ KAKSI KUMMIA JA KUMMASTAKIN EI OLE MITÄÄN ILOA-EI SOITA ,EI TULE KÄYMÄÄN,SANOI YKS VAAN ETTÄ TULE SITTEN KUN MUKSU MENEE RIPILLE... ENNEN LUVATTIIN KAIKKI MAAN JA TAIVAAN VÄLILLÄ ETTÄ PÄÄSISI KUMMIKSI. VALITTIIN ITSE SEN TAKIA ETTÄ ON LAPSEN TÄTI JA ENO. JOKU EHKÄ VAAN KERÄILEE NIITÄ KUMMILAPSIA??????

Meidän pojalla on 3 kummia, pariskunta ja sitten yksinäinen ihminen lisäksi, samaten tälle seuraavalle tulee kummeiksi tuttavapariskunta ja miehen täti joka elää yksin.
Mielestäni tuo 3 kummia on hyvä määrä, en ainakaan enempää haluaisi.
Samaten myös se on tärkeätä että nämä ihmiset ovat meille oikeasti läheisiä eikä mitään tusinakavereita..

Kaikilla ei ole sisaruksia tai muutenkaan tiivistä tukiverkostoa ympärillä. Se voi esim. olla syynä. Mä esimerkiksi pohdin tällä hetkellä, että kenet voisin kutsua miespuoliseks kummiksi, kun isä tuskin tulee olemaan kovasti läsnä tulevan lapsen elämässä, niin haluaisin kuitenkin miespuolistakin roolimallia lapselle. Toisaalta esikoisen kummeista olen ottanut opikseni sen, ettei kummius kaikille juuri merkitse. Onneks esikoisella on aivan ihana sylikummi.

Meillä on esikoisella 4 kummia, eli kaksi pariskuntaa ja kuopuksella on 5 eli kaksi pariskuntaa ja sitten vielä tämän toisen pariskunnan aikuinen lapsi. Halusin tämän itselleni rakkaan ihmisen oman lapseni kummiksi ja koska enempää lapsia ei ole tulossa, niin hänestä tuli kuopuksen kummi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Kaikilla ei ole sisaruksia tai muutenkaan tiivistä tukiverkostoa ympärillä. Se voi esim. olla syynä. Mä esimerkiksi pohdin tällä hetkellä, että kenet voisin kutsua miespuoliseks kummiksi, kun isä tuskin tulee olemaan kovasti läsnä tulevan lapsen elämässä, niin haluaisin kuitenkin miespuolistakin roolimallia lapselle. Toisaalta esikoisen kummeista olen ottanut opikseni sen, ettei kummius kaikille juuri merkitse. Onneks esikoisella on aivan ihana sylikummi.

Miten tää liittyy kummien paljouteen??

Meidä pojalla on kuusi kummia. Kaikki tärkeitä ihmisiä meille. Juuri sellaisia keiden toivon olevan ja pysyvän osana pojan elämää. Kaikki ottivat pestin mielellään vastaan. Pyydettäessä kerrottiin miksi ja mitä toiveita meillä on kummiuden suhteen. Toiveet eivät sisältäneet lahjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja TUIKKU:
MEILLÄ ON TYTÖLLÄ KAKSI KUMMIA JA KUMMASTAKIN EI OLE MITÄÄN ILOA-EI SOITA ,EI TULE KÄYMÄÄN,SANOI YKS VAAN ETTÄ TULE SITTEN KUN MUKSU MENEE RIPILLE... ENNEN LUVATTIIN KAIKKI MAAN JA TAIVAAN VÄLILLÄ ETTÄ PÄÄSISI KUMMIKSI. VALITTIIN ITSE SEN TAKIA ETTÄ ON LAPSEN TÄTI JA ENO. JOKU EHKÄ VAAN KERÄILEE NIITÄ KUMMILAPSIA??????

Sama meillä. Toisella lapsella taas kummit pitää yhteyttä... Täytyy seuraaval muksul varmaan laittaa varmuudeks toi 6 kummia,niin tuuril pari pitää yhteyttä....

Meidän lapsilla (3kpl) on jokaisella kaksi kummia. Esikoisen ja kakkosen sylikummi on veljeni ja molempien toiset kummit ovat ystäviäni lapsuusajoilta. Kolmannen sylikummi on läheinen serkkuni ja kummina äidin tädin tytär. Kolmannen kohdalla piti jo miettiä, kun veli meni eroamaan kirkosta ja meillä on hyvin pieni suku.

Alkuperäinen kirjoittaja TUIKKU:

Itellä taas on yksi kummilapsi ja voi kun sitä hakisin ja sen kanssa olisin mutta eipä tälle äitille käy mikään laantuunsa,lahjat kelpaa kyllä :headwall:
Milloin on syynä kun tulee serkku yms sukulainen justiin käymään mitä ei ole nähnyt vuosiin yms..kun oli kummilikka vauva kelpasin hoitajaksi kun oli menoa humputteleen ja ei ollut miestä vielä mutta kun mies tuli ja miehen lapset kuvioon se kaikki yhdeydenpito katkesi ettei saanutkaan enää hoitoon yms:(

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:

Miten tää liittyy kummien paljouteen??

No siten, että lapselle kenties halutaan luoda läheisiä ihmissuhteita kummien avulla, jos ei muuten ole tätejä, setiä, enoja, mummoja ja muita lähipiirissä. Itse elin aika turvattoman lapsuuden masentuneen äitini kanssa ja murrosiässä kärsin siitä, ettei ollut läheisiä ihmisiä, tuntui ettei ole ketään kuka välittää. Ja kummit voi parhaimmillaan täyttää tällästä tyhjiötä lapsen elämässä. Mun yh-tädin pojalla on monta kummia. Poika ei ole missään tekemisissä isän puolen suvun kanssa.

No mulle tulee mieleen kans se lahjojen keräys ja se et ei ole tarkoitus hirmu montaa kertaa lisääntyä et on halunnu sitten sille ainoalle ne kaikki 6. Oletan ettei ole suurperhettä tiedos vai olisko muka jokaiselle esim. 5lle lapselle tarjota kuusi kummia? Meillä ainakin tekee tiukkaa löytää vitoselle kummit vaikka 3a on pyydetty yleensä.

tuli vaan mieleen että nyt saa ottaa lisää kummeja niin olisi lapsella ihan oma iso turvallinen kaveri!! saa toiset mököttää kotona! ihana kun on niitä joka haluaa olla kummilasten kanssa! ihailen teitä!! lahjat on meillä ihan asia erikseen,ne kuuluu vain jouluun ja synttäriksi.

Yhteistyössä