Mikä ihme sopisi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Vähän olen aikaisin liikkeellä, mutta valmiiksi jo kummittelee mielessä, että mikähän ehkäisy mahtaisi minulle sopia....
Eli nyt olen vasta jättänyt ehkäisyrenkaan pois ja kolmas lapsi saa tulla. Sen jälkeen onkin sitten tämä vaikea tilanne taas edessä...
1. Migreeni pahenee pillereistä ja renkaasta. En halua enää ikinä mokomia.
2. Juuri sain kuulla jostakin, ettei kuparikierukka sovi, jos on nikkeliallergia? Niin ja muutenkin, jos lisää vuotoja jne, niin äh.
3. Suunniteltiin, että kolmas lapsi nyt ja sitten mies steriloidaan. Nyt ei kumpikaan ole enää varma, etteikö haluttaisi joskus iltatähteä...
Eli siis jäljelle jää ainoastaan kalliit ja kaiken spontaaniuden seksistä vievät kondomit??? :/ Kumpa nyt tässä lähitulevaisuudessa keksittäisi ne miehen e-pillerit tai jotain muuta!
Ilmoittautukaa kohtalotoverit tai jos joku olisi vaikka löytänyt sopivan keinon näistä samoista oireista huolimatta! Onko kukaan ehtinyt vielä kokeilla JASMINELLE pillereitä. Vasta tulleet markkinoille. Yasminin pikkusisko vähemmällä hormonimäärällä.

Jos minipillerit käyvät, implantantti voi olla hyvä vaihtoehto, pienin mahdollinen hormonimäärä, ei yhdistelmä (migreenipotilaalle sopiva), helppo, varma siisti. Nopea asentaa ja poistaa. Ja jotenkin terapeuttinen, kun tunnet, että tuossa se on ja tuosta sen saa myös pois... :D

minä alotin yasminelle pilsut maanantaina, kolme nappia takana. Gyne määräs mulle ne, ku kumpikaan kierukka ei sovi ja ei oikein noi yhdistelmäpilsutkaan, mutta tästä yasminellestä oli kovin vakuuttunut.
Kauheen paha olo tullu sen jälkeen, etoo ja ruoka ei maistu. Ihan jäässä olen ja muutenkin outo olo..Mutta olen niin alussa, että koitan nyt pari liuskaa..saas nähdä toimiiko? Niin ja atoopikko kun olen, ne vaivat pahentunu tosi kauheiks! Ei oo näi ruvella ollu aikoihin, en keksi muuta kun pilsut :/

Ei kai tuo pakastaminen nyt ihan ensisijainen vaihtoehto ole? Eikös sitä pakasteta lähinnä vain varmuuden vuoksi, JOS alkaa kaduttaa? Jos epäilee koko hommaa jo etukäteen niín ei kai koko toimenpidettä edes tehdä? Ja kalliiksihan se tulee, kun aletaan noita pakastetuja sitten istuttaa. Eikä tuloksista takeita. Tällainen kuva minulla. Olenko väärässä? Kiitos kaikille vastauksista =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2006 klo 13:27 Champion kirjoitti:
Mulle ei ole käyneet mitkään e-pillerit mut minipillerit tuntuu toimivat! Miten olisi ne?
Jos mini käy, käy implantanttikin, kannattaa kokeilla ensin pillereitä ja sitten miettiä kapselin asennusta.

OK. Onneksi nämä asiat ei nyt vielä ole ajankohtaisia =) Noista minipillereistä olen kuullut niin paljon pahaa, että ne arveluttaa siksi. Mutta kokeilemallahan se selviää =)

minäkin olin etsinyt kauan hyvää ehkäisykeinoa sillä en ollut tyytyväinen hormonaalisiin enkä kierukkaan. meillä on pelannut hyvin ehkäisy vaahto -Pantenex oval. ehkäisy varmuus samaa luokkaa kuin kondomilla. eli ei kun kokeilemaan, eikä tule kovin kalliiksi ellei ole tosi seksi peto...

Minulla ollut kapseli kolme vuotta, en kyllä tykännyt. Kierto lyheni viikolla, juuri ennen kuukautisia oli päivän ajan migreninomainen jomottava päänsärky ja tiputteluvuotoa aina n. viikon ajan ennen kuukautisia. Keväällä poistatin kapselin, kierto piteni pikkuhiljaa suht. normaaliksi (aiemmin 28 vrk), mutta tiputteluvuotoa on edelleen enkä ole yrityksestä huolimatta tullut raskaaksi (aiemmin ei tässä ongelmaa, meillä on kaksi lasta). Jos on herkkä hormonitoiminta saattaa kestää yli puolikin vuotta ennen kuin kierto normalisoituu. Kapseli myös kiristi jonkinverran, esim. jumpassa. Lisäksi kapseli vähensi selvästi seksuaalista halukkuutta (eli oli tosi tehokas ehkäiskeino!). Joillekin se kuulemma sopii, minulle ilmeisesti ei.

Apua! Olen just tiannu kans kapselin poistoajan, olen vuotanu melkein vuoden koko ajan, ja nyt uus vauvakin sais tulla jos on tullakseen. Mutta meillä ei oo hirveesti aikaa yrittää ku tota ikää on jo 40. Ja sama homa mulla et tosi hyvä ehkäisy on tosiaan ollut tää kapseli, jos ei oo vuotanu niin ei oo kyllä halujakaan ollut sitte vuoteen =) ... Nyt pelottaa ettei normaali hormoonitoimintaa ole kapselin poiston jälkeenkään ja vauva jää haaveeks vaan, onhan noita lapsia tosin jo neljä, kiva vaan olis vielä yks saada.

Yhteistyössä