Mikä ihme siinä mökkielämässä lapsia viehättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meidän talo on rannalla ja pihaa on vaikka muille jakaa. Kavereita asustaa suht lähellä jne. Ja 9-vuotias valittaa kaiken aikaa, että ei oo mitään tekemistä ja tarttis vaan saada joko pelata tai tuijottaa telkkaria. Mut entäs kun se on mökillä? Siellä se viihtyisi koko kesän valittamatta kaverien tai tekemisen puutteesta! Mikä ihmeen ero siinä sitten on tähän kotielämään? Ymmärtäisin jos me asuttaisiin jossain kerrostalossa :D

Meilla on kanssa ok-talo mutta silti mokki on meille todella tarkea. Lapset rakastavat merta, veneilya, kalastusta, metsassa samoilua. Siella oleminen on niin erilaista kuin taalla kaupungissa.

Mun vanhemmat asuu kans rannalla omakotitalossa, mutta muistan silti että se oli jotenki ihan eri fiilis sitten kun lähti mökille vaikka meillä oli mökilläkin sähköt, vedet, telkkarit ym. :D Nyt alko tekee mieli sinne mökille!! Apua!!

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Meilla on kanssa ok-talo mutta silti mokki on meille todella tarkea. Lapset rakastavat merta, veneilya, kalastusta, metsassa samoilua. Siella oleminen on niin erilaista kuin taalla kaupungissa.

No meidän oma talo on meren rannalla ja se mökki on saaressa puolen tunnin venematkan päässä :D Ihan samoja asioita voisi tehdä täällä, mutta lapsi vaan viihtyy mökillä...

mä en taas itse tajua sitä mökkiasiaa, vaikka olis sähköt ja vedetkin!

ulkohuussi on lasten mielestä kammottava paikka ja jos haluaa pebansa pestä niin meressä on vettä 14 asteista (ja sinilevää). Ei mitään mahiksia eikä järkeä föönata hiuksia - pakko näyttää variksenpelätiltä. Mun hiukset on vasta leikattu lyhyiksi, en tiennyt että ne vetää kiharaan kuivuessaan naturell... pitkinä ne ei taipuneet lainkaan. Lopputulos on kauhea!

Sata kilsaa kotiin ja aina jotain jää. Varavaatetta pitää olla kuutio, noin kaikki kengät mitä kämpästä löytyy, sadevarusteet - KAIKKI! Me ollaan ihan keskituloisia, mutta ei meillä ole varaa (eikä ole järkevää) ostaa toisia samankokoisia vaatteita vain olemaan möksällä (jossa ei ole säilytystilaa).
Sitten noin kersat, ne ei vaan voi olla samaan aikaan samassa paikassa. Toinen kiipiää kallioilla ja toinen roikkuu laiturilla. Miten muka vahdin molempia?

Enkä oo vielä edes aloittanu HYTTYSISTÄ JA PAARMOISTA.

Kyllä tämä okt keskellä kaupunkia on erinomainen paikka kesällä. Hiljaista ja hyttysetöntä, vaivatonta ja helppoa!
Ja sit juhannukseksi isovanhempien mieliksi sinne mökille...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en taas itse tajua sitä mökkiasiaa, vaikka olis sähköt ja vedetkin!

ulkohuussi on lasten mielestä kammottava paikka ja jos haluaa pebansa pestä niin meressä on vettä 14 asteista (ja sinilevää). Ei mitään mahiksia eikä järkeä föönata hiuksia - pakko näyttää variksenpelätiltä. Mun hiukset on vasta leikattu lyhyiksi, en tiennyt että ne vetää kiharaan kuivuessaan naturell... pitkinä ne ei taipuneet lainkaan. Lopputulos on kauhea!

Sata kilsaa kotiin ja aina jotain jää. Varavaatetta pitää olla kuutio, noin kaikki kengät mitä kämpästä löytyy, sadevarusteet - KAIKKI! Me ollaan ihan keskituloisia, mutta ei meillä ole varaa (eikä ole järkevää) ostaa toisia samankokoisia vaatteita vain olemaan möksällä (jossa ei ole säilytystilaa).
Sitten noin kersat, ne ei vaan voi olla samaan aikaan samassa paikassa. Toinen kiipiää kallioilla ja toinen roikkuu laiturilla. Miten muka vahdin molempia?

Enkä oo vielä edes aloittanu HYTTYSISTÄ JA PAARMOISTA.

Kyllä tämä okt keskellä kaupunkia on erinomainen paikka kesällä. Hiljaista ja hyttysetöntä, vaivatonta ja helppoa!
Ja sit juhannukseksi isovanhempien mieliksi sinne mökille...

Juu minä kanssa ite vihaan mökkeilyä :D Ja vihasin jo muksuna... Onneksi noi isovanhemmat ottaa tota lasta ilman äitiä mukaan ;)

Yhteistyössä