Mikä ihme siinä, että kaupasta ei saa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyla

Vieras
valmista perunalaatikkoa vähälaktoosisena? Kaikkia muita joululaatikoita löytyy ns "hyla-versioina", mut perunalaatikkoa ei. Mulla on laktoositon ruokavalio ja periaatteessa edes vähälaktoosinen ei jatkuvassa käytössä sovi, mut satunnaisesti voisin syödä. Kauhea homma tehdä perunalaatikkoa itse, mut eipä auta, kun se on mun lempiruoka jouluna.

Varmaan kun sellaista ei valmisteta niin ei myöskään löydy. Oletko katsonut pakastealtaasta? Siellä kun on tänä jouluna imellettyä perunalaatikkoa sellaisessa pötkössä ja siitä vaan sitten itse laittelee vuokaan jne. :)

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
hyla on vähälaktoosinen...se on vain valion oma nimike vähälaktoosiselle kuten ingmannilla into.

(korjatkoon jos olen väärässä )

Juu niin on, mitä se nyt tähän kuuluu? Tiedän kyllä erittäin hyvin nämä eri valmistajien nimet vähälaaktosisille tuotteille, koska olen käyttänyt niitä jo vuosia.

Olen kyllä huomannut, ettei perunalaatikkoa valmisteta vähälaktoosisena, mutta ihmettelen, että miksi ei. Ei luulis olevan kovin vaikeaa, kun kaikkia muitakin laatikoita ja monia muita einesruokia saa vähälaktoosisena. Täytyy tutkia mikä se pakastealtaan versio on. Kiitos vinkistä.

hyla on vähälaktoosinen...se on vain valion oma nimike vähälaktoosiselle kuten ingmannilla into.

öö,niiin?joo,näinhän se on,lueppas teksti uudelleen,siinähän sanotaan,etä ns. hyla-versio,eli vähälaktoosinenkin käy,jos ei ole jatkuvassa käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en osta mitään valmislaatikoita. Enkä juuri mitään muutakaan valmisruokaa, sillä laktoosittomia on varsin vähän.

No tähän asti mäkin olen tehnyt aina itse ja teen varmaan tänä vuonnakin. Olis vaan kiva joskus päästä helpommalla, kun tänä vuonna olen töissä aattoon asti ja pienet lapset vie oman aikansaja kaikki loput energiat mitä on jäljellä työpäivän jälkeen. Ei oikeen jaksaisi enää työpäivän jälkeen alkaa niitä laatikoita vääntää, jos olisi vaihtoehto päästä helpommalla. Mutta eipä kai se auta muuta kuin tehdä itse vaan.

Mä olen miettinyt, että onkohan se vähälaktoosinen sitten niin paljon halvempaa - ja nyt en puhu perunalaatikosta vaan yleensä - kuin latoositon, että niitä vähälaktoosisia kannattaa edes valmistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No tähän asti mäkin olen tehnyt aina itse ja teen varmaan tänä vuonnakin. Olis vaan kiva joskus päästä helpommalla, kun tänä vuonna olen töissä aattoon asti ja pienet lapset vie oman aikansaja kaikki loput energiat mitä on jäljellä työpäivän jälkeen. Ei oikeen jaksaisi enää työpäivän jälkeen alkaa niitä laatikoita vääntää, jos olisi vaihtoehto päästä helpommalla. Mutta eipä kai se auta muuta kuin tehdä itse vaan.
Näinhän se on. Osta perunasose ainakin valmiina niin pääset vähän helpommalla.

Katsoppas tuolta sivua alas selaten. Kymppi-maukkaat valmistaa vähälaktoosisena. Ja saa pakasteena sekä valmiina rasiassa jo. Tuota tarkoitinkin mitä olen nähnyt pakasteina!

http://www.kymppi-maukkaat.fi/kuluttajat.html

Kokkikartanon perunalaatikko on käsittääkseni vähälaktoosista. Valitettavasti laatikko meni jo roskikseen, etten voi ihan satavarmasti tuota luvata, mutta niin muistaakseni valmistusaineista tankkasin.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

öö,niiin?joo,näinhän se on,lueppas teksti uudelleen,siinähän sanotaan,etä ns. hyla-versio,eli vähälaktoosinenkin käy,jos ei ole jatkuvassa käytössä.

Käytin sanaa Hyla, koska suurin osa tunnistaa siitä vähälaktoosisen tuotteen. Multa kysytään jatkuvasti, et voitko syödä hylaa, joten olen ajatellut, että sellaiset ihmiset, jotka eivät itse ole erikoisruokavaliolla, puhuvat yleisesti hylasta kun tarkoittavat mitä tahansa vähänlaktoosista tuotetta. Hyla on valion, Into Ingmannin jne tuotemerkkejä. Lisäksi on kokonaan laktoosittomat tuotteet, mitä nykyään käytän vallan, paitsi kyläillessä syön kahvipöydässä sitä hylaa, mitä kaikki aina mulle tarjoaa.

Mä olen miettinyt, että onkohan se vähälaktoosinen sitten niin paljon halvempaa - ja nyt en puhu perunalaatikosta vaan yleensä - kuin latoositon, että niitä vähälaktoosisia kannattaa edes valmistaa.

No varmaan ap:lle kuten minullekin kelpaisi laktoositonkin, JOS sellaista olisi olemassa, mutta kun kaupasta ei tunnu löytyvän edes sitä hyla-laatikkoa. Eli olen huomannut saman kuin ap!

Ainakin laktoositon maito on tuplaten kalliimpaa kuin tavallinen, ja hyla maksaa jotain siltä väliltä. Mitään kun en asiasta oikeasti tiedä, olettaisin, että samassa suhteessa hinta menee valmistajillekin. Ja mä syön viikoittain valmista mikroruokaa. Löytyy monenlaista vähälaktoosista, toki osa luontaisesti vähälaktoosisia, mutta esim. tavallista muusia on hylana. Sen sijaan lihaperunasoselaatikkoa ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Katsoppas tuolta sivua alas selaten. Kymppi-maukkaat valmistaa vähälaktoosisena. Ja saa pakasteena sekä valmiina rasiassa jo. Tuota tarkoitinkin mitä olen nähnyt pakasteina!

http://www.kymppi-maukkaat.fi/kuluttajat.html

Kiitos, tää oli tosi hyvä linkki! Täytyykin tutustua tuohon tuotteeseen jo ennen joulua ja varmistaa, että maistuu syöntikelpoiselta :D

No varmaan ap:lle kuten minullekin kelpaisi laktoositonkin, JOS sellaista olisi olemassa, mutta kun kaupasta ei tunnu löytyvän edes sitä hyla-laatikkoa. Eli olen huomannut saman kuin ap!

Ainakin laktoositon maito on tuplaten kalliimpaa kuin tavallinen, ja hyla maksaa jotain siltä väliltä. Mitään kun en asiasta oikeasti tiedä, olettaisin, että samassa suhteessa hinta menee valmistajillekin. Ja mä syön viikoittain valmista mikroruokaa. Löytyy monenlaista vähälaktoosista, toki osa luontaisesti vähälaktoosisia, mutta esim. tavallista muusia on hylana. Sen sijaan lihaperunasoselaatikkoa ei.
Niin mä puhuinkin yleisesti =) Ja just sitä mietin, että kuinkahan paljon kallimpi hinta niille valmisruuille tulisi, jos ne olisivat laktoosittomia vähälaktoosisen sijasta. Kun silloin ne kävisi kaikille, joilla laktoosi-intoleranssi. Meinaan vaan, että ei niissä valmisruuissa kuitenkaan litroittain maitotaloustuotteita ole.

Vähän aiheen vierestä, mutta ottaa päähän kun mitään laatikoita ei enää löydy laktoosittomana! Ennen suurimpien valmistajien lanttu ja porkkana oli laktoosittomia. Varsinkin porkkana harmittaa, kun se on mun mielestä kaupan versiona parempaa kun ite tehtynä.

Ja vähän pilkunviilausta, Valion Hyla on vähälaktoosinen, mutta Ingmannin Into on vl tai laktoositon. Se kumpi se sitten on, lukee maailman pienimmällä tekstillä siinä alla. Vai hetkinen, muuttukos ne jotenkin...No, ainakin ennen oli niin.

Joo siis kokonaan laktoositon perunalaatikko kelpaisi oikein hyvin, mutta koska sellaista ei ainakaan ole saatavilla, niin vähälaktoosinenkin kävisi paremman puutteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja laktoositon:
Vähän aiheen vierestä, mutta ottaa päähän kun mitään laatikoita ei enää löydy laktoosittomana! Ennen suurimpien valmistajien lanttu ja porkkana oli laktoosittomia. Varsinkin porkkana harmittaa, kun se on mun mielestä kaupan versiona parempaa kun ite tehtynä.

Ja vähän pilkunviilausta, Valion Hyla on vähälaktoosinen, mutta Ingmannin Into on vl tai laktoositon. Se kumpi se sitten on, lukee maailman pienimmällä tekstillä siinä alla. Vai hetkinen, muuttukos ne jotenkin...No, ainakin ennen oli niin.

Eikun Into on ihan vastaava kuin Hyla. Lisäksi molemmilta valmistajilta löytyy kokonaan laktoosittomia tuotteita kuten maitoa ja kermaa yms. Eli Into ei ole yhtä kuin laktoositon.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No ei se nyt niin suuri homma ole tehdä itse...

Kyllä sitä joskus haluaisin päästä helpommalla. Meillä on aika rankka syksy takana, paljon sairasteluja ja muuta ja mä olen ihan puhki. Lapset nukkuneet kipeinä huonosti, jatkuva univelka töissä rankkaa jne. Kyllä mä teen jatkuvasti ihan kotiruokaa, mut joskus sitä vaan haluaisi päästä helpommalla, jos siihen olisi mahdollisuus.

Mä löysin tänään vähälaktoosista perunalaatikkoa ja valmistaja oli 10 (kymppi).
Eli pakastealtaasta huomasin tuon.
Ja kauppa mistä löysin on s-market.

Kun sitä kyseltiin täällä =)

Tuli mieleen kymppi-mämmi (sama valmistaja siis kyseessä)

Yhteistyössä