Mikä ihme patti on tullut kurkkuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipeä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipeä"

Vieras
Nuha on jo ollutta ja mennyttä, lukuunottamatta että yöllä kurkkua alkaa kutista - on otettava sitten yskänlääkettä. Vasta sitten saan taas uudelleen nukuttua.

Mutta eilen sitten kurkkuun tuli yks'kaks joku ihme patti. Ei tahtonut millään pystyä nielaisemaan kunnolla ruokaa, kun tuntui, että tuo patti estää nielaisemisen.

Ja tänään sama vaiva vain jatkuu ja jatkuu..... Syöminen on edelleen hidasta ja kivuliasta tuosta patista johtuen. Harmi että tuollainen vaiva tuli nuhan jälkeen.

Enkä tiedä mikä tuo patti edes on? Ja kauanko tämä vaiva mahtaa jatkua?

Välillä mietin, että jos kyse on ns. stressipatista eli että stressi on tämmöisen oireen aiheuttanut.

odyssey, lähteekö tuollainen nielupaise itsestään pois ajastaan? mitä ne lekurissa sille tekisivät?

vieras, ei pitäisi olla allergiaa. eikä minusta pitäisi flunssan olla uudestaan tulossa.

Voihan sitä koittaa et lähtiskö antibiootilla,mutta mulla ei ainakaan koskaan oo auttanut muu kuin puhkaisu.Ikävä toimenpide,mutta olo helpottuu samantien :).Mene siis pikaisesti lääkääriin.

odyssey, juuri tuon takia en haluaisi mennä lekuriin. minulla on voimakas oksennusrefleksi, en haluaisi, että nieluani millään kapineella alettaiisin tökkimään.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25890273:
odyssey, juuri tuon takia en haluaisi mennä lekuriin. minulla on voimakas oksennusrefleksi, en haluaisi, että nieluani millään kapineella alettaiisin tökkimään.

Siskon bestis meinasi kuolla siihen paiseeseen. Olisiko se parempi vaihtoehto?

no en kyllä mikään lääkäri ole, mutta tiedän pari ihmistä kenellä ollut ja samalta kuulostaa. Siis sinne tohtorille joka tekee sitten ihan oikean diagnoosin. Voihan se toki olla muutakin, mutta sehän selviää siellä lääkärissä vai mitä?

äskenkin katselin uudestaan nielurisojani, mutta en minä niissä mitään paiseita huomannut olevan. kun minusta tämä kipu on alempana nielussa, ei ylhäällä nielurisoissa.

Ei mullakaan aikoinaan näkynyt kunnolla paisetta nieluun katsoessa.Kasvoi jotenkin aina alaspäin tai jotain.Monta kertaa ravasin ekalla kerralla lääkärissä,kunnes joku lekuri tajusi mistä on kyse.Seuraavilla kerroilla opin itse tunnistamaan jo ensimmäisistä oireista,kun paise taas uusi.Joo,toimenpide ei ole kiva,mutta tuskin haluat,että paise puhkeaa itsestään ja saattaa mennessään repäistä nielusta jonkun isomman verisuonen?Puhkasevat jos on paise,jos ei niin sitten hyvä niin.Lääkäriä suosittelen edelleen ja pikaisesti :)

odyssey, noh en minä voi huomenna minnekään lekurille mennä. Täällä ei saa mennä päivystykseen kuin pahimmassa hädässä, eikä tämä minusta vielä sellainen tilanne ole. Lisäksi huomenna minulla on työpäivä, aamuvuoro.

Jos on nielussa paise niin se on aina pikaista hoitoa vaativa,mutta voihan se toki olla jotain muutakin.Mulla ei koskaan paiseen ollessa ollut vaikeuksia avata suuta,tulehdusarvotkin oli aina alle 10 vaikka paiseet oli isoja ja mätää tuli aina paljon.Oli niin epätyypilliset oireet ettei lääkärit tajunneet.Itse tunsin vain,että risa turvoksissa ja hankala niellä.

hei huomasin paripäivää sitten kitarisossa patin!
nyt alkanut häiritä :/ pelkään että se on kasvain! minulla om turvonnut imusolmuke myös oikeallapuolella niskaa!
niellessä patti tuntuu ja tuntuu kuin kurkussa olisi jtn :/ myös oikeapuoli kaulasta reistailee :/ omituisen tuntuinen ja kiristävä :/
onkohan tämä joku kasvain? minulla kova paniikki :/ en pysty edes nukkumaan :( vastaavia?

Alkuperäinen kirjoittaja peökääjä;27829742:
hei huomasin paripäivää sitten kitarisossa patin!
nyt alkanut häiritä :/ pelkään että se on kasvain! minulla om turvonnut imusolmuke myös oikeallapuolella niskaa!
niellessä patti tuntuu ja tuntuu kuin kurkussa olisi jtn :/ myös oikeapuoli kaulasta reistailee :/ omituisen tuntuinen ja kiristävä :/
onkohan tämä joku kasvain? minulla kova paniikki :/ en pysty edes nukkumaan :( vastaavia?

Suosittelen kyllä lääkäriin menoa. Itsellä ilmestyi risoihin patti aikoinaan, enkä mennyt lekuriin vaikka sitä jopa syöväksi välillä epäilin. Nyt se on ollut jo vuosia ja tuskin on muuta kuin ylikasvanut imusolmuke, mutta vähemmällä murehtimisella olisin päässyt jos olisin lekuriin mennyt.
Ja saattaa tuo vieläkin merkki syövästä olla, vaikka imusolmukkeet kyllä turpoilee muistakin syistä.

torstaihin vasta sai lääkärin :/ tuo patti on tosiaan risoissa alhaalla näkyvä patti!
omituisinta on että samallapuolella missä patti on niin kaula on
turvonneen tai muutenvain outo :( vaikea selittää!
toivon että tämä ei olisi vakavaa! kaikki kurkkusyövät suu käynyt mielessä! kaula ultrattu 1,3kk sitten ja verikokeet otettu turvonneen imusolmukkeen takia! mut kaikki oli ok.. pelottaa :(