Mikä ihme on lähiönimi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö lähiöstä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö lähiöstä

Vieras
Olen ihan äimän käkenä kun muutamissa ketjuissa on viime aikoina puhuttu lähiönimistä? Mitkä ihme nimet ovat lähiönimiä ja mistä toi juttu tulee?? Siis annetaanko lähiöissä jotenkin samankaltaisia nimiä (huonompia??) jotka ei muille kelpaa vai mitä ihmettä...??

Itse olen lapsuuteni asunut lähiössä enkä ainakaan -70 luvulla ole törmännyt mihinkään tällaiseen luokitteluun.

Valaiskaa mua

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kouluttamattomat, yleensä sossunrahoilla elävät yh-äidit, antavat lapsensa nimeksi Jessica-Nico-Laran... :saint:

No onko se jotenkin sit huono juttu? Ovatko nuo nimet jotenkin huonoja?

Ei, ne on mun mielestä vaan rumia.

Ei Lara ole ainakaan mun mielestä ruma. Ja taitaa olla sitten aika jokaisen omasta mausta kiinni, mitkä nimet luokitellaan lähiönimiksi/rumiksi nimiksi

Kouluttamattomat, yleensä sossunrahoilla elävät yh-äidit, antavat lapsensa nimeksi Jessica-Nico-Laran... :saint:

No onko se jotenkin sit huono juttu? Ovatko nuo nimet jotenkin huonoja?

Ei, ne on mun mielestä vaan rumia.

Ei Lara ole ainakaan mun mielestä ruma. Ja taitaa olla sitten aika jokaisen omasta mausta kiinni, mitkä nimet luokitellaan lähiönimiksi/rumiksi nimiksi

Määrittely lähiönimi on tullut täältä palstalta =)

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:

Ei kannata yleistää :laugh: :D

Mä mitään yleistäny :xmas:

Heh,no en mä ainakaan yh ole,enkä käy sossussa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ne on näitä ihania erikoisia ja mukamas kansainvälisiä kuten Jesminella, Jaceliina, Jadelie ja Rony-Micael :saint:

Ja sosiaalisen statuksen usein periytyessä, ainoa kansainvälinen kosketus näillä Jessicoilla tulee olemaan Playa del Inglesin suomalainen lihapullaravintola tonnin seuramatkalla etukäteen ostettuine retkineen.

Lähiönimi, Tusinanimi, Tavisnimi, Outonimi... Kaikkia löytyy, kaikki on nimiä ja niiden arvosteleminen nyt on vähän... noh, ala-arvoista.

Toki esimerkiksi mielestäni on huvittavaa se että tätini nimi on Synnöve, enkä sitä välttämättä kyllä omalle lapselleni antaisi mutta kyllä tää täti on niin Synnöveä että ei sitä muuksi voisikaan kuvitella :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ne on näitä ihania erikoisia ja mukamas kansainvälisiä kuten Jesminella, Jaceliina, Jadelie ja Rony-Micael :saint:

Ja sosiaalisen statuksen usein periytyessä, ainoa kansainvälinen kosketus näillä Jessicoilla tulee olemaan Playa del Inglesin suomalainen lihapullaravintola tonnin seuramatkalla etukäteen ostettuine retkineen.

:laugh:

[

Tai sitten oot alitajuntaisesti varautunuj tulevaan :saint: Ei vain, joskus tuli telkkarissa noista "hienostelunimistä" juttua. Ja joku oli tehny tutkimusta, että huonommin kuolutetut jne, laittavat Brookeja lastensa nimiksi.

[

Tai sitten oot alitajuntaisesti varautunuj tulevaan :saint: Ei vain, joskus tuli telkkarissa noista "hienostelunimistä" juttua. Ja joku oli tehny tutkimusta, että huonommin kuolutetut jne, laittavat Brookeja lastensa nimiksi.

No en mä kyllä mitään Brookea lapsen nimeks antais :o :$

[

Mä tien tapauksen jossa lapsesta toivottiin rallikuskia, niin sen nimeks laitettiin Eccu, että se ois sit helppo ulkomailla lausua :( :(
Eccusta ei tainnu tulla rallikuskia, ei ole ainakaan sen koommin kuulunut. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
[

Mä tien tapauksen jossa lapsesta toivottiin rallikuskia, niin sen nimeks laitettiin Eccu, että se ois sit helppo ulkomailla lausua :( :(
Eccusta ei tainnu tulla rallikuskia, ei ole ainakaan sen koommin kuulunut. :whistle:

Tai sitten jos se vaihto nimeä :whistle:

mun poikani nimi on tämä lähiö nimi. Eli lähiö nimi nimitohtori pöykerön mukaan ja pöykeröhän vaikuttaa korkeine koulutuksineen täällä kaksplussalla. Ihmettelen kyllä tuota määritelmää, koska itse olen kuuluisaa nimitohtoria korkeamminkoulutettu avioliitossa elävä ja työssä käyvä äiti eikä asuinalueemmekaan ole lähiö. No toiset ne vaan kuvittelee olevansa parempia ja saavansa sen vuoksi arvostella muiden nimiä. Ja minä en kyllä pidä yh-äitiä tai muita lähiössä asuvia mitenkään huonompina, minun mielestäni me olemme ihmisinä yhtäarvokkaita asuinpaikastamme, statuksestamme, ja muusta ulkoisesta riippumatta se heittäköön ensimmäisen kiven ken tuntee parempi muita olevansa.

P.s. On hyvin ala arvoista arvostella kenenkään nimeä ja vielä aikuiset ihmiset

Ei se minun mielestä mitään "arvostelua " ole jos puhutaan lähiönimistä, mutta totta se on! Jokainen vanhempi antakoon lapselleen sen nimen joka on kaunein ja sopivin...vaikka se olisikin lähiönimi. Lapsi sen leiman joutuu kuitenkin kantamaan, jos vanhemat lähiönimen päättävät antaa.
Ihmisen arvo ei tietenkään ole nimestä kiinni, mutat mielikuviin nimi kuitenkin vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se minun mielestä mitään "arvostelua " ole jos puhutaan lähiönimistä, mutta totta se on! Jokainen vanhempi antakoon lapselleen sen nimen joka on kaunein ja sopivin...vaikka se olisikin lähiönimi. Lapsi sen leiman joutuu kuitenkin kantamaan, jos vanhemat lähiönimen päättävät antaa.
Ihmisen arvo ei tietenkään ole nimestä kiinni, mutat mielikuviin nimi kuitenkin vaikuttaa.

Kuule,kohta sä löydät sian leiman sun ottastas,haluatko nyt vai heti sen :whistle:

Jokainen antaa lapselleen sen nimen joka itestään on sopiva... mitä siitä tulis jos kaikki suomalaiset miehet olis Veikkoja ja naiset Maria -nimisiä.

Tässä kai lähinnä erilaisten esimerkkien avulla käsitellään plussan omaa ilmiötä "lähiönimi", voishan tässä olla aiheena myös vaikka "takahikiäiset landepaukku nimet" :wave:

Kuule,kohta sä löydät sian leiman sun ottastas,haluatko nyt vai heti sen :whistle:

Laita vaan mulle se leima jos haluat! en tosiaan tarkoita että mitä itse ajattelen vaan kirjoitin mitä mielikuvia ympäristössä lähiönimi aiheuttaa!!!Turha kai siitä minua on syyttää...mutta siitä vaan jos joku on pakko valita.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:

Jokainen antaa lapselleen sen nimen joka itestään on sopiva... mitä siitä tulis jos kaikki suomalaiset miehet olis Veikkoja ja naiset Maria -nimisiä.

Tässä kai lähinnä erilaisten esimerkkien avulla käsitellään plussan omaa ilmiötä "lähiönimi", voishan tässä olla aiheena myös vaikka "takahikiäiset landepaukku nimet" :wave:

Nii mitä siitä tulisi todella jos kaikki saman nimen omaisivat, mutta mikä sitten antaa plussalaisille oikeuden puhua arvostelevaan/vähättelevään sävyyn joistakin nimistä? On eriasia sanoa omamielipiteensä, kun sanoa se siihen sävyyn millä esimerkiksi tämä pöykerö on lähiö nimistä puhunut.. Siitä on saanut moneenkertaan kuvan että vanhemmat jotka "lähiönimen" ovat antaneet ovat jotenkin vähäälyisempiä, tyhmempiä kuin ne jotka lapsensa Veikoksi tai Mariaksi kastavat ja tämähän ei todella pidä paikkaansa niin kerro siis minulle onko aikuismaista käytöstä arvostella tuohon malliin muita ihmisiä???? En minäkään kaikista nimistä pidä, mutta silti ei tulisi mieleenikään katsella nenänvartta ihmisiä jotka kyseisen nimen lapselleen antavat.

Yhteistyössä