Mikä ihme mun hammasta vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Puolitoista vuotta sitten mun yks hammas paikattiin ja paikkauksen jälkeen huomasin, että paikka on liian korkealla ja minun piti sitten käydä hammaslääkärissä madaltamassa paikkaa, mutta se jotenkin jäi.

Nyt sitä samaista hammasta on jo muutaman kuukauden välillä vihlaissut erityisesti karkkia syödessä. Kahdella hammaslääkärillä käyty ja molempien mielestä siellä ei ole reikää. Kysäisin sitten toiselta hammaslääkäriltä voisiko vika olla paikatussa hampaassa, mutta hammaslääkäri sanoi, että siellä ei ole yhtäkään paikkaa. Siinä vaiheessa kyllä hämmästelin, koska muistan kyllä, että jotain hammasta on paikattu ylhäältä ja oikealta.

Nyt kysyisisinkin, että miten ihmeessä hammaslääkäri ei voi huomata sitä paikkaa? Ja mikä ihme mun hammasta vaivaa?

Mulla oli samaa. Se hammas on liian korkea muihin nähden. Ja kaikki puruvoima käy siihen yhteen hampaaseen mikä sitten aiheuttaa sitä vihlontaa.

Missä kävit hammaslääkärillä silloin kun hammas paikattiin? Sieltä löytyvät tiedot kyllä.

Siis se on tulehtunut koska siihen tulee jatkuvasti iskuja. Se pitää hioa matalammaksi.

Tai vaihtoehtoisesti alapuolella on hampaassa reikä ja kipu jotenkin säteilee ylös.

Siis se on tulehtunut koska siihen tulee jatkuvasti iskuja. Se pitää hioa matalammaksi.

Tai vaihtoehtoisesti alapuolella on hampaassa reikä ja kipu jotenkin säteilee ylös.
Joo, ei sen takia röntgeniä pidä ottaa. Se asia olis pitänyt tehdä siellä vastaanotolla, mut ei se onnistu, jos asiakas ei sano mitään, vaan hyväksyy sen "korottavan" paikan. Eikö käytetty punaista liuskaa, jolla korottava kohta saadaan selville? Vai vastasitko vaan OK ja kiitos?

Yhteistyössä