Mikä ihme mun 8-vuotiaaseen on iskenyt!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun poikani huone on aina ollut kuin siellä olisi pommi räjähtänyt. Lattia on ollut täynnä Legoja ja muuta roinaa - ja sitä on siis oikeasti ollut niin paljon, että aina ei ole voinut tietää, löytyykö sieltä alta esim. mattoa vai ei... Siivoamaan poikaa ei ole meinannut saada millään. Monet taistelut on taisteltu, että poika edes joskus on saanut huoneensa järjestykseen (ja silloinkin mä oon kyllä joutunut tekemään suurimman työn, jos rehellinen olen...).

Nyt pojan huone on ollut muutaman viikon ihan tiptop-kunnossa =O Silloin pari viikkoa sitten minä siivosin pojan kanssa lattian ja poika päätti järjestää pöytänsä, hyllynsä ja vaatenaulakkonsa. Ja siitä lähtien siellä on joka ainut tavara ollut aina paikallaan (siis toki leikitty on, mutta poika on sitten aina heti kerännyt OMA-ALOITTEISESTI tavarat paikoilleen). Viimeksi tänään poika yllätti mut ilmoittamalla, että menee järjestämään kirjahyllynsä (joka siis tosin jo oli järjestyksessä, mutta poika perkasi sieltä jonkin verran tavaraa kierrätykseen). Siivotessaan poika huuteli mulle, että ei ymmärrä, kuinka on ennen voinut asua sellaisessa "läävässä" :)

Mistä ihmeestä tämä voi johtua?

Fiksu muksu, tajus, että mukavampaa kun tavarat paikoillaan. Onneksi olkoon sinulle hyvästä työstä :flower:
Meillä samanikänen ja huone pysyy kunnossa nykysin. Ennen oli samanmoinen kaaos kun mainitsit. Ainoa miinus, että likaset vaatteet laittaa edelleen tyhjään lelulaatikkoon :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
En tiedä, mutta jos syy selviää, kerro ihmeessä! Mä haluan munkin lapsille saman "taudin"! |O

Kerron varmasti. Mä oon oikeasti ihan puulla päähän lyöty. Tuo poika oli ennen hirveä porsas, nyt ei voi jättää edes paitaa tuolin selkänojalle "lojumaan".

mä en oikeasti tajua, miksi vanhemat eivät vaadi lapsiltaan mitään. esim. oman huoneen siivousta tai kotitöihin osallistumasta.
kun eivät ole koskaan tehneet mitään, eivät välitä mistän. sylkevät ja sotkevat kaiken missä käyvät. ihan tavallisten perheiden lapset. hajotetaa ja sotketaan ihan tahallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja koulussa töissä:
mä en oikeasti tajua, miksi vanhemat eivät vaadi lapsiltaan mitään. esim. oman huoneen siivousta tai kotitöihin osallistumasta.
kun eivät ole koskaan tehneet mitään, eivät välitä mistän. sylkevät ja sotkevat kaiken missä käyvät. ihan tavallisten perheiden lapset. hajotetaa ja sotketaan ihan tahallisesti.

Ja tämäkö tuli mieleen siitä, kun meillä ei ole poikakullan koskaan TARVINNUT siivota? :) Voit olla varma, että ainakin tässä huushollissa on vaadittu. On kokeiltu kaikki mahdollinen, myös uhkailut, kiristykset ja lahjonnat. Yleensä poika on silti ottanut vastaan ihan mitä vaan, kunhan vaan ei ole tarvinnut siivota.

Yhteistyössä