Y
yksi tuleva äiti
Vieras
Provosoiva otsikko, tarkoituksella. Odotan esikoista syntyväksi alkuvuodesta ja olen siksi lueskellut netistä erinäisiä äitien keskustelupalstoja. Enkä voi uskoa silmiäni! Millaista syyllistämistä ja tappelua siis IHAN joka asiasta! Toisten ratkaisujen tuomitsemista ja omalla kohdalla hyväksi koetun tuputtamista ainoana vaihtoehtona. Luin äsken tuon Toki yhteiskunta hoitaa! -keskustelun ja se on jälleen yksi esimerkki siitä mitä tarkoitan. Muita suosikki-tappelunaiheita tuntuvat olevan ainakin imetys, töihinmeno vs. lapsen hoito kotona sekä se, minkälaisia vaippoja kukakin lapsellaan käyttää.
Mistä ihmeestä tällainen johtuu? Tuoko synnytys mukanaan jotain äitihormonia, joka aiheuttaa tuollaista pahansuopuutta ja ilkeyttä? Vai onko sitä väsyneenä vaan ärhäkkä ja ärtynyt? Apua, tuleeko minustakin sellainen? Tässä vaiheessa tuntuu käsittämättömältä, miten joku voi kuvitellakaan voivansa sanoa toiselle että olisi olemassa vain yksi ainoa oikea tapa tehdä asiat..
Tässä minä syyllistän muita syyllistämisestä. Nyt se siis alkaa.
Mistä ihmeestä tällainen johtuu? Tuoko synnytys mukanaan jotain äitihormonia, joka aiheuttaa tuollaista pahansuopuutta ja ilkeyttä? Vai onko sitä väsyneenä vaan ärhäkkä ja ärtynyt? Apua, tuleeko minustakin sellainen? Tässä vaiheessa tuntuu käsittämättömältä, miten joku voi kuvitellakaan voivansa sanoa toiselle että olisi olemassa vain yksi ainoa oikea tapa tehdä asiat..
Tässä minä syyllistän muita syyllistämisestä. Nyt se siis alkaa.